Apocalypto (Blu-ray)
Fra : Steen

Dato : 15-11-09 09:33

Jeg så Mel Gibsons film om Mayaernes liv og undergang i går.
Aldrig har jeg været så fængslet af en film, med et sprog der var så
fremmedartet.
Engang så jeg en spansk eller brasiliansk film om menneskehandel, med
Apocalyto var så flot og spændingsmættet, og jeg fuldstændigt glemte
alt om det volapyksprog der blev talt. Der var voldsom og blodig, men
samtidigt fyldt med følelser - og så var den utroligt flot i den
Blu-ray udgave jeg så. At skrue over på DR1 og se War of the worlds
bagefter, var som at se en hjemmevideo.
Farverne og billedkvaliteten ændrede fuldstændigt karakter. Har man
mulighed for det, så skulle man gøre sig selv den tjeneste at se en
anderledes og rigtig god film som Apocalypto i Blu-ray

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-11-09 14:21

Steen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> for det, så skulle man gøre sig selv den tjeneste at se en anderledes og
> rigtig god film som Apocalypto i Blu-ray

Amen to that Har så godt nok kun set den på DVD og mangler Blu-ray
udgaven. Men fed film.

Fra : Max

Dato : 15-11-09 15:17

Hej Steen

> Farverne og billedkvaliteten ændrede fuldstændigt karakter. Har man
> mulighed for det, så skulle man gøre sig selv den tjeneste at se en
> anderledes og rigtig god film som Apocalypto i Blu-ray

Jeg vil mene at uanset billedkvalitet, ja så kan den film ikke
reddes, det er og bliver en tom og ligegyldig film.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 15-11-09 16:31

On 2009-11-15 15:17:01 +0100, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said:

> Hej Steen

> Jeg vil mene at uanset billedkvalitet, ja så kan den film ikke
> reddes, det er og bliver en tom og ligegyldig film.

Smag har jo ingen facitliste, men 2 i denne tråd kan lide den, 1 kan ikke

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-09 20:33

> [...]
> mulighed for det, så skulle man gøre sig selv den tjeneste at se en
> anderledes og rigtig god film som Apocalypto i Blu-ray

Det er jeg glad for du siger - jeg har fået den anbefalet grundet blu-ray
kvaliteten.

Har bestilt den hjem fra min yndlings-film-shop for 80,- (Ja, det er leveret
i min postkasse)

http://www.zavvi.com/blu-ray/apocalypto/8622307.html

Zavvi's priser rocks!

Fra : Steen

Dato : 16-11-09 14:36

On 2009-11-15 20:32:45 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> said:
> Har bestilt den hjem fra min yndlings-film-shop for 80,- (Ja, det er leveret
> i min postkasse)
> http://www.zavvi.com/blu-ray/apocalypto/8622307.html

Jamen glæd dig til den. Hvor sender Zavvi fra?
Jeg plejer at blive flået af Told/Skat/Whatever når jeg bestiller fra
et ikke-EU-land

Fra : Nicolai

Dato : 16-11-09 18:49

> Jamen glæd dig til den. Hvor sender Zavvi fra?
> Jeg plejer at blive flået af Told/Skat/Whatever når jeg bestiller fra et
> ikke-EU-land

UK :)

Fra : Steen

Dato : 16-11-09 22:07

On 2009-11-16 18:49:27 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> said:

> UK :)

Jamen er det ikke kun i UK de tilbyder gratis levering, eller gælder
det også til DK?

Fra : Nicolai

Dato : 16-11-09 22:16

> Jamen er det ikke kun i UK de tilbyder gratis levering, eller gælder det
> også til DK?

Også til DK :)

(Dog ikke elektronik - da jeg bestilte en PS3 afmeldte de ordren)

Har købt en del film og spil der :)

Fra : Nicolai

Dato : 12-12-09 00:04

> [...]
> kvaliteten.
>
> Har bestilt den hjem fra min yndlings-film-shop for 80,- (Ja, det er

Så fik jeg den også set.

jeg er imponeret over blu-ray kvaliteten, og så også den smed 43mbit afsted
på et tidspunkt - så begynder det at være sjovt?

Filmen? Tjae... Lidt for blodig og ensformig for min smag.

Fra : Steen

Dato : 12-12-09 11:37

On 2009-12-12 00:03:39 +0100, "Nicolai" <no@thanx.com> said:

> [...]
> afsted på et tidspunkt - så begynder det at være sjovt?
>
> Filmen? Tjae... Lidt for blodig og ensformig for min smag.

Jeg ved ikke om jeg vil putte den i skuffen af mesterværker - men klart
en af de bedre jeg har set i år

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-11-09 00:36

Nicolai wrote:

> UK :)

Nej Jersey, som er uden for EU i told/moms sammenhæng. Er der ikke en
CN22 mærkat på forsendelsen?

I UK er bundgrænsen for toldbehandling 18 GBP, og varer som koster mindre
end 18 GBP sendes derfor ofte fra Jersey til UK for at spare moms. Selv
Amazon er begyndt at gøre dette. Varer som koster over 18 GBP sendes fra
UK til UK, eller Jersey firmaet står for toldbehandlingen i UK.

Det fungerer fint sålænge der sendes til UK (ingen ekstraregninger til
kunderne), men når der sendes til Danmark, er der et problem idet vores
bagatelgrænse er 80 kroner.

Se også punkt 11 i "terms & conditions" hvor de skriver

"If your delivery address is outside of the United Kingdom and the Island
of Jersey you may be subject to import duties and taxes, which are levied
once a delivery reaches your country."

Sålænge forsendelsen sker som almindelig brevpost vil jeg mene at
risikoen er relativt lav. Det er i hvert fald min erfaring at PostDK's
lange mafia-gebyr-fingre går langt hårdere udover pakker end breve, især
pakker som er forsynet med et tracking nummer fra afsender til dig som
modtager.

--
Jesper Lund

Fra : Steen

Dato : 17-11-09 14:26

On 2009-11-17 00:36:06 +0100, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> said:

> [...]
> lange mafia-gebyr-fingre går langt hårdere udover pakker end breve, især
> pakker som er forsynet med et tracking nummer fra afsender til dig som

Bummer
Så røg den fede fidus.
Så er det nu engang billigere at leje

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-09 14:54

> Bummer
> Så røg den fede fidus.
> Så er det nu engang billigere at leje

Jeg lejer ikke for 40,- når jeg kan eje for 80,-

Anyway, 20+ film og spil er endnuikke røget i tolden.

Fra : Steen

Dato : 17-11-09 21:29

On 2009-11-17 14:54:24 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> said:

> Jeg lejer ikke for 40,- når jeg kan eje for 80,-
> Anyway, 20+ film og spil er endnuikke røget i tolden.

Jeg lejer 4 BD'er via posten for 99,- om måneden

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-09 23:09

> Jeg lejer 4 BD'er via posten for 99,- om måneden

Jeg sælger gerne når jeg har set dem til samme pris ;)