Boxertv bindingsperiode
Fra : kim.bjoern

Dato : 12-11-09 01:38

Hvad siger I til denne formulering?

"Kunden kan opsige Abonnementsaftalen med en måneds varsel til udløbet
af Abonnementsaftalens bindingsperiode og herefter med en måneds
varsel til udgangen af en måned"

- og nej; der er ikke fjernet kommaer.

Jeg er indtrådt i en 12 mdr. bindingsperiode 2. april 2009, og opsiger
i november 2009, til udløb 1. april 2010.

Boxer TV A/S svarer at i følge deres vilkår (refererer direkte til
ovenst. afsnit), er udløb 30. april 2010! Altså en "kreativ udvidelse"
af bindingsperioden til 13 mdr.

Boxer fastholder, og jeg har nu appelleret til at de læser deres
betingelser igennem igen:

At der er i teksten klart skelnes mellem opsigelse inden
bindingsperiodens udløb (til datoen) - og efter bindingsperiodens
udløb (med udgang af en måned). Er I enige med Boxer eller mig?!

Venligst - Kim Bjørn, Billund

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-11-09 10:23

"kim.bjoern" <kim.bjoern@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er indtrådt i en 12 mdr. bindingsperiode 2. april 2009, og opsiger
> i november 2009, til udløb 1. april 2010.

Fra "2. april 2009" til "1. april 2010" er der da heller ikke gået 12 mdr.
Så du kan da ikke opsige abonnementet 1. april 2010.

Fra : kim.bjoern

Dato : 12-11-09 03:10

1. april 2010, ville være sidste dag i en 12 mdr. periode fra 2. april
2009. Du er vel enig i, at 30. april er 12 mdr. og 28-29 dage?

Generelt, hvordan definerer man "juridisk" en periode på 12 mdr. fra
2. april? Er det til næste 2. april (denne dag inklusive) - eller til
1. april kl. 24:00?

?? Kim Bjørn

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-11-09 12:59

> 1. april 2010, ville være sidste dag i en 12 mdr. periode fra 2. april
> 2009.

Fra "2. april 2009" til "1. april 2010" kan *aldrig* blive 12 mdr, så du kan
ikke opsige abonnementet pr. 1. april 2010 når der er 12 mdr. binding.

Fra : kim.bjoern

Dato : 12-11-09 05:41

On 12 Nov., 12:58, "Allan Soerensen" <nosp...@nospame.nospame> wrote:

> Fra "2. april 2009" til "1. april 2010" kan *aldrig* blive 12 mdr, så du kan
> ikke opsige abonnementet pr. 1. april 2010 når der er 12 mdr. binding.

Jeg opsiger ikke abonnementet pr. 1/4, jeg opsiger abonnementet 4
måneder før - til udløb 1/4-2010 (og har så haft abonnementet i 12
mdr, og har betalt for 12 fulde mdr.).

Hvad *mener* du er 12 mdr. fra 2. april 2009?

Venligst - Kim

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-11-09 14:22

>Jeg opsiger ikke abonnementet pr. 1/4, jeg opsiger abonnementet 4
>måneder før - til udløb 1/4-2010 (og har så haft abonnementet i 12
>mdr, og har betalt for 12 fulde mdr.).

Hvorfor skriver du så "til udløb 1. april 2010"=

> Hvad *mener* du er 12 mdr. fra 2. april 2009?

Det er vel ikke så svært.
Hvis har fødselsdag den 2. april har du vel ikke fødselsdag 1. april næste
gang

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-11-09 22:04

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i meddelelsen

> Det er vel ikke så svært.
> Hvis har fødselsdag den 2. april har du vel ikke fødselsdag 1. april næste
> gang

Dermed har man altså fødselsdag 2 gange på et år!
Når man rammer 2. april er man gået i gang med en ny 12 mdr.s periode.
F.eks. er alle mine forsikringer tegnet for 1 år ad gangen, og de starter
alle den 1. jan og slutter 31. dec. Så er de 12 mdr. gået.
1. jan starter et nyt år = 12 mdr.s periode.

Kurt

Fra : Jubii

Dato : 12-11-09 22:25

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> starter alle den 1. jan og slutter 31. dec. Så er de 12 mdr. gået.
> 1. jan starter et nyt år = 12 mdr.s periode.

Og dem der laver årskalendere har samme opfattelse, hmm.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-11-09 00:51

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Dermed har man altså fødselsdag 2 gange på et år!

Sikke noget vrøvl

> [...]
> alle den 1. jan og slutter 31. dec. Så er de 12 mdr. gået.
> 1. jan starter et nyt år = 12 mdr.s periode.

Korrekt, men der er først *gået* et år 1. jan.

Fra : kim.bjoern

Dato : 12-11-09 06:36

On 12 Nov., 14:21, "Allan Soerensen" <nosp...@nospame.nospame> wrote:

> Hvorfor skriver du så "til udløb 1. april 2010"=

> Det er vel ikke så svært.
> Hvis har fødselsdag den 2. april har du vel ikke fødselsdag 1. april næste
> gang

På et eller andet plan, tror jeg vi er enige. Jeg skriver 1/4 fordi
det er sidste dag i et års periode.

Hvis du har fødselsdag d. 2. april, er du jo heller ikke 33 år igen
den næste 2. april (som du var dagen før), du er jo allerede en dag
inde i dit nye år. Voila!

Det vist ved at være OT.

(-: Kim

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-11-09 15:34

> [...]
>
>Hvis du har fødselsdag d. 2. april, er du jo heller ikke 33 år igen
>den næste 2. april (som du var dagen før), du er jo allerede en dag

Nej, det er jeg ikke for så er der gået 12 mdr. siden jeg sidst havde
fødselsdag. Den 1. april er jeg stadig 33 år netop for di der IKKE er gået
12 mdr.

> Det vist ved at være OT.

Det mener jeg faktisk ikke vi er.
Med den formulering du bruger i forbindelse med din opsigelse er
bindingsperioden på 12 mdr. lige nøjagtig ikke udløbet.

Fra : kim.bjoern

Dato : 12-11-09 07:47

On 12 Nov., 15:34, "Allan Soerensen" <nosp...@nospame.nospame> wrote:

> [...]
> Med den formulering du bruger i forbindelse med din opsigelse er
> bindingsperioden på 12 mdr. lige nøjagtig ikke udløbet.

OK, den kan vi så ikke blive enige om, og det er jo heller ikke
nødvendigt.

Hvis Boxer var kommet tilbage og sagt at jeg skulle betale for 12 mdr.
og een dag, var det såmænd (næsten) OK. Men Boxer benytter jo selv
faktureringsspecifikation som 2/4 til 1/7 for den første fulde 3
måneders periode. Jeg slutter derfor, at de næste kvartalsvise
periodeafslutningsdatoer må være 1/10, 1/1 og altså 1/4.

Tak for din interesse.

Venligst - Kim

Fra : Jubii

Dato : 12-11-09 19:54

"kim.bjoern" <kim.bjoern@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

måneders periode. Jeg slutter derfor, at de næste kvartalsvise
periodeafslutningsdatoer må være 1/10, 1/1 og altså 1/4.

Du blander vist bindingsperiode sammen med betalingskvartaler? Betaler
du forud?
Og boxer regner med betaling for hele måneder. Betalte du for en hel
måned i april 2009?
Når så bindingsperioden slutter i april, vil de nok have betaling for
den hele måned.

Din redning kunne være en henvendelse til forbrugerombudsmanden for en
afgørelse.