Hvad kan jeg få ? bortset fra tele-dk
Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 02-08-01 16:03

Jeg kan få tele-dk adsl (netexpress)fra 15/11-2001 .
Det vil jeg få hvis jeg IKKE har andre muligheder ,
men da jeg virkelig hader teledk's måde at gøre tingene på ,
vil jeg vælge næsten* alt andet hvis jeg kan.

Jeg kan desværre ikke få cc adsl.....damn...

Tele-dk har nogle latterlige upload hastigheder .
det koster 450,- at konvertere fra isdn til analog . grotesk
det koster 300,- kr. om året extra at beholde isdn ,selvom jeg ikke skal
bruge det .
det koster 649,- at få oprettet adsl. ( 1024/256) ..Jeg vil hellere ha'
512/512...
Tele-dk er i det store hele et rigtigt møg firma ,hvor jeg helst ikke vil
ligge mine penge .

Alle andre tilbud jeg har kigget på er MEGET bedre end tele-dk's ,men jeg er
i tvivl om jeg kan få andet .

Tele-dk udnytter som sædvanlig deres position til at vride hver en øre ud af
folk som ikke har andre muligheder end at benytte dem.

Lige nu har jeg isdn(minutpris) hos CC ,hvilket jer er glad for ,
men da jeg er online 8-12 timer om dagen er det en dyr fornøjelse .

Alle råd er meget velkomne ..

Mvh.
Kenneth.

TELEFON NR.
544542**

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-08-01 16:18

Kenneth Frederiksen skrev:

>Jeg kan desværre ikke få cc adsl.....damn...

>Lige nu har jeg isdn(minutpris) hos CC ,hvilket jer er glad for ,
>men da jeg er online 8-12 timer om dagen er det en dyr fornøjelse .

Da du har en ISDN-linje kan det vel kun skyldes manglende
ADSL-udstyr på din central (?).
Du kan evt. se, om Tiscali skulle have det:
http://adsl.worldonline.dk/cons1/?stagepage=priser&toppage=top_01&bannerid=no_id

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 02-08-01 16:21

- Kig på deres Pro@ccess løsning

> Alle andre tilbud jeg har kigget på er MEGET bedre end tele-dk's ,men jeg
er
> i tvivl om jeg kan få andet .

- Du har åbenbart tjekket CC's side. Hvad med at tjekke de andre udbydere
Tiscali, Orange osv. Hvis du ikke kan få hos CC, vil jeg dog gætte på at du
heller ikke kan få hos de andre...

> Tele-dk udnytter som sædvanlig deres position til at vride hver en øre ud
af
> folk som ikke har andre muligheder end at benytte dem.

- Det er næppe deres strategi at satse på kunder, der ikke kan få andet...

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 02-08-01 18:04

orange ? hvad er deres adresse ?
hvilke andre selskaber er der ,der kan tilbyde en eller anden form for
flatrate ?
(har testet world online )

Mvh.
kenneth.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-08-01 18:12

Kenneth Frederiksen skrev:

>orange ? hvad er deres adresse ?

Jeg vil ikke nævne den, da det noget nær nettets grimmeste
side ;) Men du kan finde det ønskede (fortsættes)

her http://www.xdslinfo.dk/

Fra : Andreas

Dato : 02-08-01 21:44

On Thu, 2 Aug 2001 17:02:55 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote:

> [...]
> vil jeg vælge næsten* alt andet hvis jeg kan.
>
>Jeg kan desværre ikke få cc adsl.....damn...
Hvad så med WOL/Tiscali eller Orange?

> [...]
>bruge det .
>det koster 649,- at få oprettet adsl. ( 1024/256) ..Jeg vil hellere ha'
Tjaa, hvis du nu havde været lidt hurtigere ude så, havde du sparet
oprettelsen på ADSL. TDC har just afsluttet en månedlang kampagne hvor
man sparede oprettelsesgebyret der nøje svarede til en måneds
abonnement for ens respektive opkobling.

>Tele-dk er i det store hele et rigtigt møg firma ,hvor jeg helst ikke vil
>ligge mine penge .
Andetsteds står der skrevet at Sonofon om kort tid begynder med deres
FWA - var det ikke noget?

>Alle andre tilbud jeg har kigget på er MEGET bedre end tele-dk's ,men jeg er
>i tvivl om jeg kan få andet .
Well, et godt sted at få overblik over bredbåndsforbindelser er
http://www.xdslinfo.dk som sammenligner priser og hastigheder. En god
arvtaget fra mint.dk der ikke lever mere.

> [...]

>Lige nu har jeg isdn(minutpris) hos CC ,hvilket jer er glad for ,
>men da jeg er online 8-12 timer om dagen er det en dyr fornøjelse .
Det var dælme da lang tid - det er vist en rigtig god ide for dig, at
få et abonnement der er flatrate.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Dann Pedersen

Dato : 03-08-01 16:05

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote in

> Tele-dk har nogle latterlige upload hastigheder .

Mener du preformance eller de tilbudte hastigheder?

> det koster 450,- at konvertere fra isdn til analog . grotesk
> det koster 300,- kr. om året extra at beholde isdn ,selvom jeg ikke
> skal bruge det .

Hvad har din telefon med ADSL at gøre? Der er tale om to seperate
produkter. Hvis du får ADSL hos en anden udbyder, så skal du vel også
betale for konveteringen af din teleoflinie.

> Jeg vil hellere ha'
> 512/512...

Det kan du også få:

Pro@ccess 512/515 se priser på:

http://www.zillion.dk/produkter/access/priser.html

> Lige nu har jeg isdn(minutpris) hos CC ,hvilket jer er glad for ,
> men da jeg er online 8-12 timer om dagen er det en dyr fornøjelse .

Hvis du gerne vil have ISDN så kan du få en flatrate ISDN løsning fra
Zillion kaldet Pro@ccess ISDN se:

http://www.zillion.dk/produkter/access/proaccess/index.html#5

--
Dann Pedersen - http://dape.dk/news/
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : dyekjaer

Dato : 03-08-01 20:47

Hvad med Dixa Net - http://www.dixa.net
2MB incl. telefon for 398/md. (gratis fri telefon, kun danmark.)

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-08-01 23:46

"dyekjaer" <dyekjaer.news@kandu.dk> writes:

> Hvad med Dixa Net - http://www.dixa.net
> 2MB incl. telefon for 398/md. (gratis fri telefon, kun danmark.)

Og så er det gratis indtil du faktisk er i drift. Det er længere end
de fleste udbydere kan tilbyde.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 04-08-01 17:39

> Hvad med Dixa Net - http://www.dixa.net
> 2MB incl. telefon for 398/md. (gratis fri telefon, kun danmark.)
>
> --
DET lyder jo næsten for godt til at være sandt ,og det holdt desværre heller
ikke .
Selvfølgelig bor jeg ikke i københavn ,for så havde jeg jo også 1000 andre
muligheder .
Jeg bor ved en central der først er klar til adsl i 11. måned , og dixa
ligger sikkert flere år ude i fremtiden for mig .

Fra : dyekjaer

Dato : 04-08-01 18:39

"Kenneth Frederiksen" skrev d. 04-08-01 17:39 dette indlæg :
> [...]
dixa
> ligger sikkert flere år ude i fremtiden for mig .

Hvis du har ISDN og kan få en router til automatisk at lægge røret
(efter fx. 3 sekunder, så kan den nå at ringe op), eller et ISDN modem,
der kan sættes til
så lav tid, så kan jeg anbefale cybercitys fastpris60 eller fastpris120,
til henholdsvis
95 kr. per måned, eller 195 kroner per måned. Når at systemet selv
ringer op, så kan
det gå automatisk og hurtig nok på mit system (3 sekunder for logon,
check osv.) og
det betyder, at jeg ikke tænker så meget på, at den ringer op. Efter en
time, så koster det kun 11 øre per minut, også i dagstimerne. Fordelen
ved det jeg anvender,
er at i den første time betales jo ikke opkaldsgebyr, og derfor så er
det ekstremt billigt at have tusindvis af opkald, og dermed nærmest kun
betale den korte tid det tager. Da at røret selv lægger efter ca. 3
sekunder normalt, så betyder det, at jeg kun betaler mens data
overføres. Det svarer derfor en smule til teledanmarks billigste ADSL,
dog via Internet - hvor man jo betaler efter hvad man får.

Hvis du har analogt modem, så skal det gå mindst 40 sekunder. Jeg tror,
at 45 er sikker her.

Husk iøvrigt at opsætte proxy hos cybercity. Nogle sider kan man ikke så
godt få uden.

Ellers, så kan jeg specielt også anbefale cybercity's fastpris 60 ol.
hvis du har brug for at gå på om dagen, og kun vil betale 11 øre per
minut, samt 20 øre per opkald efter en time. Den første time, er som
nævnt gratis, og med i de 95 kr. per måned incl. moms. Du kan også få
fastpris 120, og 480. Når man smidder røret hele tiden, så tror jeg nok
at de fleste kan nøjes med fastpris 120. Men det er en fordel med et
ordentlig automatisk modem ell. lign. og ISDN mv. der selv kan efter
henholdsvis 45 sekunder for analog modem, og 3 sekunder for ISDN. Det er
normalt ikke meget.

Desvære, så kan du ikke få "fastpristelefoni" fra cybercity, eller anden
telefoni, heller ikke sammen med ADSL. Jeg fik forresten noget at vide
om, at for mange år siden, der kunne man med et program tale gratis over
Internet, og til enhver fastnet telefon i danmark, når man valgte
teledanmark ADSL. Det var dog ikke nogen garenti, for man kunne ikke
love, at vedblive med ordningen. Er det nogen det ved om det er muligt
nu?
Kan man stadig bruge nogen af teledanmarks, eller andres, software, og
så ringe gratis til enhver fastnet telefon i danmark ligesom ved
dixa.net - og har man nogensinde kunnet det? Det var noget med, at man
skulle kunne downloade IPULSE fra teledanmarks hjemmeside sammen med et
opasia abonnoment, og så skulle det køre med teledamarks ADSL.

http://www.kandu.dk/