/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MacHeist Bundle
Fra : Erik Richard S¿rense~


Dato : 07-11-09 14:32


Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.

Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.

Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
der burde tiltale de fleste.

MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på 10.6.
Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel Macs.

Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..

For dem, der allerede er 'medlem', klik her
http://www.macheist.com/#marinerwrite
For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
http://www.macheist.com

Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
'medspillere' til..-)

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
 
Morten Lind (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-11-09 17:38

Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
>
> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>
> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
> der burde tiltale de fleste.
>
> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på 10.6.
> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel Macs.
>
> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>
> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
> http://www.macheist.com/#marinerwrite
> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
> http://www.macheist.com
>
> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
> 'medspillere' til..-)
>
> mvh. Erik Richard

Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-11-09 17:56


Morten Lind wrote:
> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
>>
>> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
>> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
>> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
>> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>>
>> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
>> der burde tiltale de fleste.
>>
>> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
>> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
>> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på 10.6.
>> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
>> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel Macs.
>>
>> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
>> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
>> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>>
>> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
>> http://www.macheist.com/#marinerwrite
>> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
>> http://www.macheist.com
>>
>> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
>> 'medspillere' til..-)
>>
>> mvh. Erik Richard
>
> Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
> jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....

Mjaoe... ShoveBox kunne nu godt være en hjælp en gang imellem, og det er
da helt klart MarinerWrite, der skal trække den op..-) - Men sådan er
det jo i sådanne 'lot games' - kun én højst to er brugbare... - Den har
passeret 151.400 nu, og der er stadig 5 dage tilbage.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-11-09 18:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Morten Lind wrote:
> > Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
> >>
> >> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
> >> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
> >> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
> >> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
> >>
> >> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
> >> der burde tiltale de fleste.
> >>
> >> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
> >> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
> >> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på 10.6.
> >> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
> >> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel Macs.
> >>
> >> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
> >> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
> >> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
> >>
> >> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
> >> http://www.macheist.com/#marinerwrite
> >> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
> >> http://www.macheist.com
> >>
> >> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
> >> 'medspillere' til..-)
> >>
> >> mvh. Erik Richard
> >
> > Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
> > jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....
>
> Mjaoe... ShoveBox kunne nu godt være en hjælp en gang imellem, og det er
> da helt klart MarinerWrite, der skal trække den op..-) - Men sådan er
> det jo i sådanne 'lot games' - kun én højst to er brugbare... - Den har
> passeret 151.400 nu, og der er stadig 5 dage tilbage.
>
> mvh. Erik Richard

Ja...

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Snorre Berg (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Snorre Berg


Dato : 07-11-09 21:44

Morten Lind skrev:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Morten Lind wrote:
>>> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
>>>>
>>>> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
>>>> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
>>>> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
>>>> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>>>>
>>>> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
>>>> der burde tiltale de fleste.
>>>>
>>>> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
>>>> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
>>>> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på 10.6.
>>>> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
>>>> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel Macs.
>>>>
>>>> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
>>>> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
>>>> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>>>>
>>>> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
>>>> http://www.macheist.com/#marinerwrite
>>>> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
>>>> http://www.macheist.com
>>>>
>>>> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
>>>> 'medspillere' til..-)
>>>>
>>>> mvh. Erik Richard
>>> Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
>>> jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....
>> Mjaoe... ShoveBox kunne nu godt være en hjælp en gang imellem, og det er
>> da helt klart MarinerWrite, der skal trække den op..-) - Men sådan er
>> det jo i sådanne 'lot games' - kun én højst to er brugbare... - Den har
>> passeret 151.400 nu, og der er stadig 5 dage tilbage.
>>
>> mvh. Erik Richard
>
> Ja...
>
> M.
Denne Mariner Writer ser da riktig lovende ut…

Erik Richard Sørense~ (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-11-09 22:44


Snorre Berg wrote:
> Morten Lind skrev:
>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>> Morten Lind wrote:
>>>> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige
>>>>> programmer.
>>>>>
>>>>> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være
>>>>> medlem
>>>>> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet
>>>>> som
>>>>> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
>>>>> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>>>>>
>>>>> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af
>>>>> programmerne,
>>>>> der burde tiltale de fleste.
>>>>>
>>>>> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
>>>>> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
>>>>> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på
>>>>> 10.6.
>>>>> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
>>>>> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og Intel
>>>>> Macs.
>>>>>
>>>>> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
>>>>> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk,
>>>>> finsk,
>>>>> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>>>>>
>>>>> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
>>>>> http://www.macheist.com/#marinerwrite
>>>>> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
>>>>> http://www.macheist.com
>>>>>
>>>>> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
>>>>> 'medspillere' til..-)
>>>>
>>>> Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
>>>> jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....
>>> Mjaoe... ShoveBox kunne nu godt være en hjælp en gang imellem, og det er
>>> da helt klart MarinerWrite, der skal trække den op..-) - Men sådan er
>>> det jo i sådanne 'lot games' - kun én højst to er brugbare... - Den har
>>> passeret 151.400 nu, og der er stadig 5 dage tilbage.
>>
>> Ja...
>
> Denne Mariner Writer ser da riktig lovende ut…

Den /ser/ ikke bare lovende ud. Det /er/ et fantastisk godt og alsidigt
program. Dens eneste alvorlige 'fejl' er, at den ikke kan arkivere i
ODF/ODT. - Jeg har brugt den som sekundær tekstprogram lige siden ver.
1.5...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Snorre Berg (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Snorre Berg


Dato : 07-11-09 23:29

Erik Richard Sørensen skrev:
>
> Snorre Berg wrote:
>> Morten Lind skrev:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Morten Lind wrote:
>>>>> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige
>>>>>> programmer.
>>>>>>
>>>>>> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være
>>>>>> medlem
>>>>>> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er
>>>>>> lavet som
>>>>>> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når
>>>>>> 500.000
>>>>>> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos
>>>>>> MacHeist.
>>>>>>
>>>>>> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af
>>>>>> programmerne,
>>>>>> der burde tiltale de fleste.
>>>>>>
>>>>>> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet kan fås gratis, hvis man er
>>>>>> medlem. MW skulle efter al sandsynlighed kunne køre uden problemer på
>>>>>> alle OS X versioner inkl. 10.5 og 10.6 - vil dog kræve Rosetta på
>>>>>> 10.6.
>>>>>> Jeg bruger den selv på både OS 9.x (ver. 3.7.x) og på både 10a.4.x og
>>>>>> 10.5.x (ver. 3.8.x), og det kører fremragende på bådde PPC og
>>>>>> Intel Macs.
>>>>>>
>>>>>> Det er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
>>>>>> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk,
>>>>>> finsk,
>>>>>> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>>>>>>
>>>>>> For dem, der allerede er 'medlem', klik her
>>>>>> http://www.macheist.com/#marinerwrite
>>>>>> For dem, der endnu ikke er 'medlem', klik her og meld til
>>>>>> http://www.macheist.com
>>>>>>
>>>>>> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700
>>>>>> nye
>>>>>> 'medspillere' til..-)
>>>>>
>>>>> Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden
>>>>> bliver
>>>>> jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....
>>>> Mjaoe... ShoveBox kunne nu godt være en hjælp en gang imellem, og
>>>> det er
>>>> da helt klart MarinerWrite, der skal trække den op..-) - Men sådan er
>>>> det jo i sådanne 'lot games' - kun én højst to er brugbare... - Den har
>>>> passeret 151.400 nu, og der er stadig 5 dage tilbage.
>>>
>>> Ja...
>>
>> Denne Mariner Writer ser da riktig lovende ut…
>
> Den /ser/ ikke bare lovende ud. Det /er/ et fantastisk godt og alsidigt
> program. Dens eneste alvorlige 'fejl' er, at den ikke kan arkivere i
> ODF/ODT. - Jeg har brugt den som sekundær tekstprogram lige siden ver.
> 1.5...
>
> mvh. Erik Richard
>
Jeg oppdaget just de begrensninger du nå nevner. Ellers ser det som sagt
meget godt ut.

Erik Richard Sørense~ (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-11-09 01:15


Snorre Berg wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Snorre Berg wrote:
>>> Denne Mariner Writer ser da riktig lovende ut…
>>
>> Den /ser/ ikke bare lovende ud. Det /er/ et fantastisk godt og
>> alsidigt program. Dens eneste alvorlige 'fejl' er, at den ikke kan
>> arkivere i ODF/ODT. - Jeg har brugt den som sekundær tekstprogram lige
>> siden ver. 1.5...
>
> Jeg oppdaget just de begrensninger du nå nevner. Ellers ser det som sagt
> meget godt ut.

Min 'øresnegl' fortæller mig, at vi måske kan regne med en helt ny cocoa
version i løbet af 2010... - De har ihvertfald et eller andet på bedding....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ander~ (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-11-09 20:41

Morten Lind skrev:
> Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
> jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....

Der er det der WriteNowet - det har jeg faktisk overvejet mere end en
gang, til når der skal skribles noget[1].

Måske er det også noget for Dr'en. Han skriver jo en del.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Henrik Münster (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-11-09 22:19

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Jo, men de andre appletter er jo ikke andet end lir, og sømanden bliver
> > jo først "åbnet", når den halve million "medspillere" er rundet....
>
> Der er det der WriteNowet - det har jeg faktisk overvejet mere end en
> gang, til når der skal skribles noget[1].
>
> Måske er det også noget for Dr'en. Han skriver jo en del.

Jeg er faktisk gået over til Pages. Det er ganske godt til mit brug. Det
har nu fået samme funktion som WriteRoom, at man kan se teksten alene på
skærmen uden menuer, andre programmer eller andet, der kan distrahere.
Det er rart at kunne koncentrere sig om at skrive. Pages kan stå fast på
125% zoom, og det er meget rart med de moderne skærme med høj opløsning
(og mine øjne bliver ikke yngre). Samtidig er det rigtig smart, at man
via et menupunkt kan vælge, at dokumentet skal sende med en e-mail som
vedhæftet Word-fil. Når jeg har skrevet noget, skal det jo sendes med
e-mail, og modtageren har stort set aldrig Pages. Derimod kan alle læse
Word-dokumenter. Det eneste, jeg savner, er faktisk en funktion, der
automatisk gemmer en kopi med jævne mellemrum.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

J.K.Arning (09-11-2009)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 09-11-09 11:50

On 2009-11-08 22:19:16 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Det eneste, jeg savner, er faktisk en funktion, der
> automatisk gemmer en kopi med jævne mellemrum.

http://tristanchadwick.com/worksaver/

Den skulle kunne gøre det.



Henrik Münster (09-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-11-09 18:58

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> On 2009-11-08 22:19:16 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:
>
> > Det eneste, jeg savner, er faktisk en funktion, der
> > automatisk gemmer en kopi med jævne mellemrum.
>
> http://tristanchadwick.com/worksaver/
>
> Den skulle kunne gøre det.

Tak for det. Jeg vil se på den. Jeg har vist engang haft et program
eller et Apple Script, der kunne gøre det samme for nogle år siden. Der
var bare et eller andet ved det, der var bøvlet, så jeg mistede
interessen for det. Siden har jeg valgt at holde det simpelt. Jo færre
programmer, systemudvidelser osv., des færre ting, der kan gå i stykker.
Jeg har prøvet at vænne mig til at gemme hyppigt, men det er
selvfølgelig klart, at den dag, noget går galt, har man også glemt at
gemme. Jeg har for nylig mistet nogle timers arbejde på den måde. Time
Machine er jo ikke til nogen hjælp, når man ikke har gemt dokumentet på
harddisken. Tristan Chadwicks program ser rigtig smart ud, så jeg vil
straks gå i gang med at afprøve det.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Ove Pettersen (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ove Pettersen


Dato : 07-11-09 17:28

On Nov 7, 2:31 pm, Erik Richard S¿rensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
[....]
> [Mariner Write] er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
> ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
> tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>
Hvor finner man disse ordbøkene? Har de virkelig både bokmål og
nynorsk??

Ove Pettersen (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ove Pettersen


Dato : 07-11-09 17:53

On Nov 8, 1:27 am, Ove Pettersen <pass...@gmail.com> wrote:
> On Nov 7, 2:31 pm, Erik Richard S¿rensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
> [....]
> > [Mariner Write] er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med masser af gratis
> > ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk NN/BM, svensk, finsk,
> > tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk...o.m.fl..
>
> Hvor finner man disse ordbøkene? Har de virkelig både bokmål og
> nynorsk??

Jeg fant ut av det etter hvert. Reagerte på at de ikke fantes her:

http://www.marinersoftware.com/download.php

Men der står:
"• Trouble downloading from this page? Try our mirror site:
http://idisk.mac.com/marinersoftware-Public ."

Og der var de,
.. Men kun én for norsk: Norwegian Dictionary.zip

Erik Richard Sørense~ (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-11-09 15:29


Ove Pettersen wrote:
> On Nov 8, 1:27 am, Ove Pettersen <pass...@gmail.com> wrote:
>> On Nov 7, 2:31 pm, Erik Richard S¿rensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>>> [Mariner Write] er hurtigt, simpelt, avanceret, vel udbygget med
>>> masser af gratis ordbøger på mere end 20 sprog - inkl. dansk, norsk
>>> NN/BM, svensk,finsk, tysk, UK/US engelsk, spansk, fransk, italiensk,
>>> hollandsk...o.m.fl..
>> Hvor finner man disse ordbøkene? Har de virkelig både bokmål og
>> nynorsk??
>
> Jeg fant ut av det etter hvert. Reagerte på at de ikke fantes her:
>
> http://www.marinersoftware.com/download.php
>
> Men der står:
> "• Trouble downloading from this page? Try our mirror site:
> http://idisk.mac.com/marinersoftware-Public ."
>
> Og der var de,
> . Men kun én for norsk: Norwegian Dictionary.zip

Ja, det fandt jeg også ud af. - De plejer at ligge på deres hovedserver,
men her kunne jeg ikke finde dem. - Så det var meningen, jeg ville
finde mine egne downloadede frem og tilbyde dig at sende dem til dig.
Jeg fandt også nogle af dem - inkl. dem fra deres iDisk server, - men
ikke alle. - Og jeg er bange for, de andre ligger på min gamle Beige G3,
der ikke rigtig vil starte op, så jeg skal have flyttet diskene over på
en MDD, såsnart jeg får fat i en HD skinne til montering af diske under
det optiske drev. - Så bliver den Beige pensioneret.

Den, der ligger på Mariners iDisk er såvidt jeg kan se, kun Bokmål.

Men noget helt andet er... - Har du fundet ud af, hvordan man
installerer de forskellige dictionaries på den nye ver. 3.9? - Den har
ingen 'Dictionaries' mappe, som ver. 3.8 har det. - I 3.9 er det kun de
indbyggede ordbøger, der registreres i stavekontrollen.

Åbner jeg programmet og går til 'Contents' mappen -> English.lproj, kan
jeg se, at USThesaurus ligger direkte i lproj mappen, men jeg er langt
fra sikker på, de andre ordbøger også skal ligge der. - Så jeg prøver
lige at sende en mail til Logan i morgen for at høre, hvordan man
bruger/installerer ordbøgerne i 3.9. - Jeg har gode kontakter til Logan
og et par andre på Mariner, da det er mig, der har lavet den danske
version af MacGourmet Deluxe.

I øvrigt er der ikke den store forskel på 3.8 og 3.9 i funktioner, men
den er blevet lidt hurtigere, og så er den optimeret til at virke fuldt
ud på SnowLeopard, - men den er stadig delvis Carbon og kræver derfor
også Rosette på SL.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Snorre Berg (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Snorre Berg


Dato : 08-11-09 23:58

Erik Richard Sørensen skrev:
>

> I øvrigt er der ikke den store forskel på 3.8 og 3.9 i funktioner, men
> den er blevet lidt hurtigere, og så er den optimeret til at virke fuldt
> ud på SnowLeopard, - men den er stadig delvis Carbon og kræver derfor
> også Rosette på SL.
>
Det er vel for så vidt lett å legge ut utgått programvare gratis for å
få folk til å få smaken på det. Men jeg vet ikke om det er så lurt i
forhold til å kapre folk som har kommet over på Snow Leopard. De kan
direkte få skrekken hvis det bugger skikkelig.

Erik Richard Sørense~ (09-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-11-09 18:12


Snorre Berg wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> I øvrigt er der ikke den store forskel på 3.8 og 3.9 i funktioner, men
>> den er blevet lidt hurtigere, og så er den optimeret til at virke
>> fuldt ud på SnowLeopard, - men den er stadig delvis Carbon og kræver
>> derfor også Rosette på SL.
>
> Det er vel for så vidt lett å legge ut utgått programvare gratis for å
> få folk til å få smaken på det. Men jeg vet ikke om det er så lurt i
> forhold til å kapre folk som har kommet over på Snow Leopard. De kan
> direkte få skrekken hvis det bugger skikkelig.

Selvfølgelig. - Men klikker man på linket til MarinerWrite, så er det
den nye opdaterede ver. 3.9, der kommer frem. Ver. 3.8 kan godt køre
uden fejl på SnowLeopard, men den vil være noget langsommere, da den
selvfølgelig ikke er optimeret til den nye Rosetta i SnowLeopard. - Og
har du en licens til ver. 3.5 eller nyere, så virker den også på ver. 3.9!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

N/A (08-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-11-09 15:29



N/A (09-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-11-09 18:08



N/A (09-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-11-09 18:08



Palle (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 08-11-09 17:24

On 2009-11-07 14:31:31 +0100, Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Jeg vil her fremhæve, at denne gang er der virkelig et af programmerne,
> der burde tiltale de fleste.
>
> MarinerWrite tekstbehandlingsprogrammet

Mariner kan ikke interessere mig, men TinyGrab ser cool ud.

Kunne være man skulle tilmelde sig så


Palle (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 08-11-09 22:01

On 2009-11-08 17:24:28 +0100, Palle <2.0diesel@gmail.com> said:

> Mariner kan ikke interessere mig, men TinyGrab ser cool ud.
>
> Kunne være man skulle tilmelde sig så

Gjorde jeg så! Fedt lille program!! Tak for tippet!

http://ducktrucks.dk/screenshots/52429ac6a379684e95c8126df37f2036.png

--
Palle


Ove Pettersen (08-11-2009)
Kommentar
Fra : Ove Pettersen


Dato : 08-11-09 15:50

On Nov 8, 3:28 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> Ja, det fandt jeg også ud af. - De plejer at ligge på deres hovedserver,
> men her kunne jeg ikke finde dem. - Så det var meningen, jeg ville
> finde mine egne downloadede frem og tilbyde dig at sende dem til dig.
> Jeg fandt også nogle af dem - inkl. dem fra deres iDisk server, - men
> ikke alle. - Og jeg er bange for, de andre ligger på min gamle Beige G3,
> der ikke rigtig vil starte op, så jeg skal have flyttet diskene over på
> en MDD, såsnart jeg får fat i en HD skinne til montering af diske under
> det optiske drev. - Så bliver den Beige pensioneret.
>
> Den, der ligger på Mariners iDisk er såvidt jeg kan se, kun Bokmål.
>
> Men noget helt andet er... - Har du fundet ud af, hvordan man
> installerer de forskellige dictionaries på den nye ver. 3.9? - Den har
> ingen 'Dictionaries' mappe, som ver. 3.8 har det. - I 3.9 er det kun de
> indbyggede ordbøger, der registreres i stavekontrollen.
>
> Åbner jeg programmet og går til 'Contents' mappen -> English.lproj, kan
> jeg se, at USThesaurus ligger direkte i lproj mappen, men jeg er langt
> fra sikker på, de andre ordbøger også skal ligge der. - Så jeg prøver
> lige at sende en mail til Logan i morgen for at høre, hvordan man
> bruger/installerer ordbøgerne i 3.9. - Jeg har gode kontakter til Logan
> og et par andre på Mariner, da det er mig, der har lavet den danske
> version af MacGourmet Deluxe.
>
Jeg hadde noen av de gamle ordbøker, for jeg hadde en lisens fra før,
men jeg har ikke brukt programmet så mye. I tillegg til MacWrite Pro i
Classic på min iMac G5 (OS X 10.4.11) har jeg landet på Mellel, som
jeg også kan bruke på en MacBook (OS X 10.5.8). Og nå i det siste
prøver jeg ut Schreiben: http://myownapp.com/applications/schreiben/schreiben.html

Det var nå forleden i forbindelse med MacHeist jeg oppdaget at Mariner
Write etter flere år på 3.8 helt nylig er kommet opp i 3.9. Den virker
på min MacBook, men jeg finner heller ikke ut av hvordan disse
ordbøkene kan installeres. Ved stavekontroll i Mariner Write er det
cocoAspell som trer i kraft for norsk NN/BM, og man kan velge andre
språk, men det er (som du nevner) de som ligger i OS X — og der finnes
som kjent ikke norsk.

Virkelig bra om du kan få 'inside info' om hvordan de tenker (hvis de
har tenkt i det hele tatt) med disse ordbøkene, som til dels er
identiske med de tidligere m.h.t. dato og størrelse.

Erik Richard Sørense~ (09-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-11-09 18:08


Ove Pettersen wrote:
> Virkelig bra om du kan få 'inside info' om hvordan de tenker (hvis de
> har tenkt i det hele tatt) med disse ordbøkene, som til dels er
> identiske med de tidligere m.h.t. dato og størrelse.

Mht. ordbøgerne, så er de nok desværre ikke helt opdateret, da de fleste
softwarefirmaer mistede rettighederne til at bruge især de europæiske
ordbøger, da Munksgaard International Publishing blev købt op af danske
Gyldendal. Vi sidder med præcis de samme problemer hos Nisus, hvor
Gyldendal ikke vil give tilladelse til at bruge og opdatere tidligere
ordbogsversioner. Så det er også derfor, NisusWriter ikke længere har
mulighed for at bruge de ca. 28 ordbogssæt, der var i den klassiske
Nisus Dictionary Collection til ver. 5.x og 6.x. Og vi har vurderet, at
ordbøgerne fra University of Howard er /for/ dårlige.

Jeg har haft kontakt til Gyldendals direktør, Johannes Riis, som er en
af mine gamle barndomsvenner og skolekammerater. Han ville godt være med
til at de tidligere Munksgaard ordbøger blev opdateret og frigivet til
software firmaernes brug, men bestyrelsen sagde blankt nej til det. Det
er også af samme grund, at de ordbogssæt, der er med i fx. MSOffice
/ikke/ er de officielle ordbogsversioner, men fortrinsvis ordbøger udg.
af University of Howard og absolut ikke up-to-date...

Jeg har nu sendt en forespørgsel til Logan Ryan hos Mariner, og hvis jeg
kender ham ret, så får jeg svar igen allerede senere i aften eller
senest i morgen, og så skal resultatet nok komme her.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

N/A (17-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-11-09 01:29



Mich. Ottosen (10-11-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 10-11-09 21:23

Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
>
> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>

>
> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
> 'medspillere' til..-)
>

Tjha og nu er der kun to dage igen med 266.300+ deltagere. Tror du selv,
at vi når de 500.000?

--
v.h. Mich

Thomas von Hassel (10-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-11-09 22:30

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
> >
> > Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
> > for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
> > en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
> > deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
> >
>
> >
> > Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
> > 'medspillere' til..-)
> >
>
> Tjha og nu er der kun to dage igen med 266.300+ deltagere. Tror du selv,
> at vi når de 500.000?

nix ... til gengæld har de 266.000 email adresser de kan spamme med nye
"tilbud" :)

/thomas


Erik Richard Sørense~ (10-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-11-09 23:00



Mich. Ottosen wrote:
> Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Så er MacHeist igen ude med et bundle tilbud på forskellige programmer.
>>
>> Denne gang er det en bundle fuldstændig gratis, men man skal være medlem
>> for at kunne få programmerne uden at det koster noget. Det er lavet som
>> en slags 'count-down' spil, hvor programmet bliver gratis, når 500.000
>> deltager i 'konkurrencen'. Hvad de dog ikke finder på hos MacHeist.
>>
>
>> Bare mens jeg har skrevet de her få linier, er der kommet godt 700 nye
>> 'medspillere' til..-)
>
> Tjha og nu er der kun to dage igen med 266.300+ deltagere. Tror du selv,
> at vi når de 500.000?

Tjae... Det bliver nok svært... Så er det bare godt, man allerede har en
licens og blot kan opgradere gratis.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mich. Ottosen (10-11-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 10-11-09 23:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Tjae... Det bliver nok svært... Så er det bare godt, man allerede har en
> licens og blot kan opgradere gratis.
>
> mvh. Erik Richard

Nu er jeg som nyt medlem af foretagendet nok ikke "man"?

Så jeg føler lidt, at det er en vildmand, du har introduceretet mig til


Vidste ikke at forudsætningen var, at man skulle være "man"

TinyGrap, som osse ligger til fri afbenyttelse er noget skrammel.
Uigennemskueligt og slet ikke til at komme i kontakt med. På min
maskine, altså.

De der MacHeist ryger ud af og bort fra min maskine. Sådan er dét.

Er det ikke bare et "projekt" der går ud på at fiske en masse
emailadresser (se Thomas' svar i tråden) og ikke yde noget som helst?

Et sted så jeg, at de havde (i går) omkring 560.000 medlemmer !? Så må
du selv tænke dig til resten. Rent scam i mine øjne.

--
v.h. Mich

Erik Richard Sørense~ (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-11-09 01:34


Mich. Ottosen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Tjae... Det bliver nok svært... Så er det bare godt, man allerede har en
>> licens og blot kan opgradere gratis.
>
> Nu er jeg som nyt medlem af foretagendet nok ikke "man"?
>
> Så jeg føler lidt, at det er en vildmand, du har introduceretet mig til
>
>
> Vidste ikke at forudsætningen var, at man skulle være "man"
>
> TinyGrap, som osse ligger til fri afbenyttelse er noget skrammel.
> Uigennemskueligt og slet ikke til at komme i kontakt med. På min
> maskine, altså.

Jeg nævnte det udelukkende pga. MarinerWrite, som jeg véd, er et godt
program. - Faktisk det tekstprogram, der har den bedeste arkivering til
PDF og ikke det revl, som vi bliver belemret med i flere andre
programmer inkl. Pages! MarinerWrite bruger den originale Adobe PDF kode.

Jeg har faktisk brugt den lige siden, den kun hed Mariner og fra ver.
2.5/2.6 eller deromkring - fandt for øvrigt i går en gl. ver. 3.1.4 -
den sidste, inden de skiftede navn, og fra ver. 1.0, da de skiftede til
navnet MarinerWrite og samtidig lancerede MarinerCalc - det eneste
ikke-MS regneark, der er garanteret 100% kompatibel med Excel til og med
ver. 2008/Mac og 2003/Win, (ny opd. er på vej). - Alt andet i 'bundtet'
denne gang, synes jeg også er noget revl og krat.

> De der MacHeist ryger ud af og bort fra min maskine. Sådan er dét.
>
> Er det ikke bare et "projekt" der går ud på at fiske en masse
> emailadresser (se Thomas' svar i tråden) og ikke yde noget som helst?
>
> Et sted så jeg, at de havde (i går) omkring 560.000 medlemmer !? Så må
> du selv tænke dig til resten. Rent scam i mine øjne.

Det er da helt op til dig, om du vil have din adresse slettet igen. Og
hvad Thomas' 'svar' angår, så synes jeg, at han tit er temmelig negativ,
når den slags tilbud dukker op. Du kan dog roligt regne med, at de ikke
misbruger din mailadresse. De eneste gange, jeg har fået mails fra dem,
har været i forb. med deres nov./dec. juletilbud.

Jeg kan ikke huske, om det var sidste år eller forrige, men da havde de
samtlige DEVON programmerne undt. DEVONOffice Pro - også helt gratis,
men da var kravene noget lavere (svjh. 250.000). - Ihvertfald nåede jeg
at få dem. Så af og til er der nu altså også noget godt at hente. -
Eller da de for et par år siden kørte med en 'dagens tilbud', hvor man
kunne vælge mellem to programmer hver dag i december måned fra d. 1. til
d. 23.. Nogle var helt gratis, andre kostede $9.99USd - bl.a.
GraphicConverter, Amadeus II, SoundStudio 3, LightwayText og AudioCorder
som de vigtigste, - men hvad hjalp deet, når 'man' (= mig) havde dem i
forvejen..-)

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-11-09 08:03

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Det er da helt op til dig, om du vil have din adresse slettet igen. Og
> hvad Thomas' 'svar' angår, så synes jeg, at han tit er temmelig negativ,
> når den slags tilbud dukker op. Du kan dog roligt regne med, at de ikke
> misbruger din mailadresse. De eneste gange, jeg har fået mails fra dem,
> har været i forb. med deres nov./dec. juletilbud.

Skriver jeg at de bliver misbrugt ? Synes bare ikke det skader at huske
på at Macheist ikke gør den slags bare fordi de er flinke ..

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-11-09 10:22


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Det er da helt op til dig, om du vil have din adresse slettet igen. Og
>> hvad Thomas' 'svar' angår, så synes jeg, at han tit er temmelig negativ,
>> når den slags tilbud dukker op. Du kan dog roligt regne med, at de ikke
>> misbruger din mailadresse. De eneste gange, jeg har fået mails fra dem,
>> har været i forb. med deres nov./dec. juletilbud.
>
> Skriver jeg at de bliver misbrugt ? Synes bare ikke det skader at huske
> på at Macheist ikke gør den slags bare fordi de er flinke ..

Nej, men det ligger ret implecit i din formuleringsmåde... Og
selvfølgelig gør de ikke det for deres blå øjnes skyld. MacHeist lever
fortrinsvis af reklamer og formidling af salg, så de har nok deres på
det tørre...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Palle (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 11-11-09 18:00

On 2009-11-11 08:02:38 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Skriver jeg at de bliver misbrugt ? Synes bare ikke det skader at huske
> på at Macheist ikke gør den slags bare fordi de er flinke ..

Arhhhhhggrr..... Du skrev:

"nix ... til gengæld har de 266.000 email adresser de kan spamme med nye
"tilbud" :)"

Synes umiddelbart godt man kan sætte lighedstegn imellem "spamme" og "misbrug".

--
Palle


Palle (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 11-11-09 17:57

On 2009-11-10 23:55:57 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> TinyGrap, som osse ligger til fri afbenyttelse er noget skrammel.
> Uigennemskueligt og slet ikke til at komme i kontakt med. På min
> maskine, altså.

Jeg tror måske sjældent jeg har set et så simpelt program, så let at anvende.



--
Palle


Mich. Ottosen (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 11-11-09 20:16

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> On 2009-11-10 23:55:57 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:
>
> > TinyGrap, som osse ligger til fri afbenyttelse er noget skrammel.
> > Uigennemskueligt og slet ikke til at komme i kontakt med. På min
> > maskine, altså.
>
> Jeg tror måske sjældent jeg har set et så simpelt program, så let at anvende.

Det er godt. Det lyder jo osse som en anvendelig facilitet. Men jeg kan
ikke få det til at virke. Men det er jo så osse mig, ikke sandt?

Skulle jeg mon give det en chance mere?

--
v.h. Mich

Palle (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 11-11-09 22:31

On 2009-11-11 20:16:06 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> Det er godt. Det lyder jo osse som en anvendelig facilitet. Men jeg kan
> ikke få det til at virke. Men det er jo så osse mig, ikke sandt?
>
> Skulle jeg mon give det en chance mere?

Prøv dog. Og så spørg hvis der er noget. Jeg kan garantere at jeg an
levere screenshots i en fart

http://ducktrucks.dk/screenshots/2dec210134866ddb140d62af4476b5fa.png


--
Palle


Mich. Ottosen (11-11-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 11-11-09 22:38

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> On 2009-11-11 20:16:06 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:
>
> > Det er godt. Det lyder jo osse som en anvendelig facilitet. Men jeg kan
> > ikke få det til at virke. Men det er jo så osse mig, ikke sandt?
> >
> > Skulle jeg mon give det en chance mere?
>
> Prøv dog. Og så spørg hvis der er noget. Jeg kan garantere at jeg an
> levere screenshots i en fart

OK, OK, jeg skal nok lægge mig i selen, men det bliver tidligst i
morgen. Jeg kan da osse lave screenshots, men pointen ved programmet er
vel, at man får adgang til at lægge et screenshot op på deres server?
Eller hvad?

>
> http://ducktrucks.dk/screenshots/2dec210134866ddb140d62af4476b5fa.png

Jo, det er da fint. Men er serveren ducktrucks.dk ikke "din egen" ? Men
det kunne spare mange ord - for os der kører skævt i nogle programmer og
lign. - at vi kunne lægge et screenshot op på en server. Nu skriver jeg
ganske vist "vi", men jeg mener da bare "mig"

Jeg skal nok kigge på det. Tak for indspark.

--
v.h. Mich

Palle (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 13-11-09 00:12

On 2009-11-11 22:38:24 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> OK, OK, jeg skal nok lægge mig i selen, men det bliver tidligst i
> morgen. Jeg kan da osse lave screenshots, men pointen ved programmet er
> vel, at man får adgang til at lægge et screenshot op på deres server?
> Eller hvad?

Jo, det kan man også. Eller vælge sin egen hvis man har. Det synes jeg
bedre om

>> http://ducktrucks.dk/screenshots/2dec210134866ddb140d62af4476b5fa.png
>
> Jo, det er da fint. Men er serveren ducktrucks.dk ikke "din egen" ?

Jo det er rigtigt. De fleste har vel et webhotel eller to, og så er det
oplagt at få noget for pengene på den måde. Deres løsning (Deres
server) burde nu også virke.

> Men
> det kunne spare mange ord - for os der kører skævt i nogle programmer og
> lign. - at vi kunne lægge et screenshot op på en server. Nu skriver jeg
> ganske vist "vi", men jeg mener da bare "mig"
>
> Jeg skal nok kigge på det. Tak for indspark.

OKI.



Ove Pettersen (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ove Pettersen


Dato : 16-11-09 16:45

On Nov 9, 6:07 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>
> Jeg har nu sendt en forespørgsel til Logan Ryan hos Mariner, og hvis jeg
> kender ham ret, så får jeg svar igen allerede senere i aften eller
> senest i morgen, og så skal resultatet nok komme her.

Jeg har nettopp nå, og først nå, nyhetsbrev fra Mariner v/Logan Ryan
om Mariner Write 3.9:

"Dear Mariner Write Customer,

We would like you to know that Mariner Write 3.9 is now available! We
are releasing this version as a complimentary minor upgrade to all
Mariner Write 3.0 customers. Some of the aesthetic and functionality
improvements that are now in progress for our Mariner Write 4.0
release, can be seen in version 3.9 – the Toolbar, Icons, Mac OS X
Spell Checking, an integrated Mac OS X Dictionary and Thesaurus – just
to name a few. And while our timetable is incomplete, our development
team is working hard to finalize Mariner Write 4.0.

Download your free copy of Mariner Write 3.9 now!*

*System requirements for Mariner Write 3.9: Mac OS X 10.5 or higher;
10 MB memory; 20 MB disk space

What's new in 3.9:

Modernized the Toolbar
Updated all Icons and Toolbar buttons
Integrated Mac OS X Spell Checking; Mariner Write now shares the same
dictionary used by other applications and no longer uses Mariner Write-
specific dictionaries
Integrated Mac OS X Dictionary and Thesaurus (accessible by
highlighting a word, right-clicking on it and selecting Look Up in
Dictionary)
Added keyboard shortcuts for larger (Cmd+) and smaller (Cmd-) text
Added Check for Updates via Sparkle
Bug fixes:

The Mariner Write application no longer needs to reside in the Mariner
Write folder
Fixed the items in the Scripts menu
The Insert menu now properly activates for header editing
By changing to Apple's spell checking and dictionaries, resolved an
issue where Mariner Write could not find the main dictionary
Fixed a crash that would occur opening some Microsoft Word documents
Fixed a problem where drawing artifacts would appear when pasting
large chunks of text
Fixed a problem where Find/Replace would delete text in French
Fixed issues relating to EPS printing
Fixed an issue that prevented Write from opening certain HTML files.
Our pledge to you is to continue to provide quality software products.
Should you need any further information, please contact us at
sales@marinersoftware.com

Kind regards,

Logan Ryan
Mariner Software"

Erik Richard Sørense~ (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-11-09 01:29


Ove Pettersen wrote:
> On Nov 9, 6:07 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>> Jeg har nu sendt en forespørgsel til Logan Ryan hos Mariner, og hvis jeg
>> kender ham ret, så får jeg svar igen allerede senere i aften eller
>> senest i morgen, og så skal resultatet nok komme her.
>
> Jeg har nettopp nå, og først nå, nyhetsbrev fra Mariner v/Logan Ryan
> om Mariner Write 3.9:
>
> [...]
> Modernized the Toolbar
> Updated all Icons and Toolbar buttons
> Integrated Mac OS X Spell Checking; Mariner Write now shares the same
> dictionary used by other applications and no longer uses Mariner Write-
> specific dictionaries
> Integrated Mac OS X Dictionary and Thesaurus (accessible by
> highlighting a word, right-clicking on it and selecting Look Up in
> Dictionary)

Som jeg tidligere har lovet, har jeg skrevet til dem ang. div.
ordbogssæt og fik meget hurtigt svar, at de skulle konverteres til et
andet format, hvis de skulle bruges sammen med Mariner, og at de gerne
ville konvertere de ordbøger, jeg havde mest brug for, så dem har jeg
sendt til dem, men endnu ikke hørt mere, så enten er de gået tabt
undervejs, eller også har de ikke haft tid til at konvertere...

Samtidig foreslog jeg, at de skulle konvertere alle de ordbøger, der kan
bruges sammen med MW op til og med ver. 3.8.7, så de også kan bruges med
3.9. Og at de bliver lagt ud til fri download. - Der er jo en del
specialordbøger imellem, som kunne være gode at have - HTML Dictionary,
Medical Dictionary, Biblical Dictionary, Computer Dictionary osv.

Hvis man installerer de konverterede ordbøger, skal de nu ligge i mappen
username/library/spelling, så kan de bruges af MW og ligeledes af andre
programmer. - Hvis jeg ikke har hørt mere fra Michael hos Mariner,
sender jeg ham lige en forespørgsel, om hvad der er sket...

- Men de har jo haft rimelig travlt de sidste par uger, - Der er jo
kommet nye versioner af både MacJournal Mac/Win, MacGourmet, MacGourmet
Deluxe, StoryMill og MarinerWrite. Og jeg véd, der snart skulle komme en
update til MarinerCalc, så den er garanteret 10.6 kompatibel.

Jeg spurgte også Michael, da jeg skrev til ham om ordbøgerne, hvorfor i
alverden de ikke havde tilføjet en 'Save As ODF', nu de var igang. Til
dent spørgsmål var der kun en smiley som svar. Og hvis jeg skal tolke
det ret, så kommer de antydninger, jeg allerede har hørt fra min faste
kontakt derovre, Corey, nok til at passe, - at de er igang med en
fuldstændig nyskrivning af MW i ren cocoa, og at den i så fald vil komme
engang til foråret...

> Added keyboard shortcuts for larger (Cmd+) and smaller (Cmd-) text

Den kommando kan være lidt 'tricky', da der er andre programmer, der
også bruger den - især COM+- - til noget helt andet (også i baggrund
og/eller floating tools), hvorved man kan komme til at foretage
utilsigtede handlinger. Det var opr. samme kommando i NisusWriter
Express/Pro, men den er ændret nu til COM++ og COM+_. Men man kan selv
ændre dem i MWs indstillinger.

> Fixed a crash that would occur opening some Microsoft Word documents

Dette gjalt især for .doc filer lavet med MSO2007 for Windows og gemt
tilbage til alm. .doc format. - Det samme gælder delvis også for
Excel2007 filer, der åbnes i MarinerCalc 5.6.

> Fixed an issue that prevented Write from opening certain HTML files.

Logan er en flink fyr, så han skriver ikke, det gælder for stort set alt
HTML, der laves med enten FrontPage eller MSO2003/2007 til Windows. -
Men hvor har jeg tit skumlet over det...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste