Ødelagt min vens bærebare computer -> Fors~
Fra : Stampe

Dato : 06-11-09 08:40

Jeg er kommet til at spilde et glas rødvin ned i min vens computer jeg havde
den hjemme til låns. Jeg ville høre: Dækker min alminde inboforsikring for
skaden?

Mvh
Allan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-11-09 13:23

On Fri, 6 Nov 2009 08:40:16 +0100, "Stampe" <ask@ask-serviceSLET.dk>
wrote:

>Jeg er kommet til at spilde et glas rødvin ned i min vens computer jeg havde
>den hjemme til låns. Jeg ville høre: Dækker min alminde inboforsikring for
>skaden?
Kommer an på omstændighederne og/eller forsikringsbetingelserne.
Kig også på din vens inboforsikring, det kan være at det er den der
skal i spil.
Hvis det er din forsikring, er det ansvarsdelen for dine hanlinger der
skal kigges på, er det vennes forsikring, er det tingskade.

Men start med undersøg om der evt. er en af de modernede
totalskadeforsikringer på selve PCen, den kan tænkes at dække
hvad-som-helst.
Derefter din vens forsikring, og til sidst din egen forsikring.
Hvis flere forsikringer dækker skaden er denne rækkefølge ikke uden
betydning.

Man kan som en form for rettesnor sige at hvis du har handlet imod
bedre vidende dækkes der, hvis det er et alm. dumt uheld, dækkes der
ikke.

Har du stået og leget med rødvinen lige over PCen og alle (ink. dig
selv) kan se at det kun kunne føre til at rødvin og PC måttes mødes,
så har du et ansvar for skaden, og forsikringen vil måske dække.

Har du stået med dit rødvinsglas ved PCen og ville vælge musik til
dansen og en anden dansende gæst kommer til at puffe til dig så du
spilder, så er det et hændeligt uheld og dækkes nok ikke.

/Hans

Fra : Stampe

Dato : 06-11-09 10:34

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dansen og en anden dansende gæst kommer til at puffe til dig så du
> spilder, så er det et hændeligt uheld og dækkes nok ikke.

Tak for svaret

Mvh
Allan

Fra : Ralph Køster

Dato : 06-11-09 19:12

Vær opmærksom på at flere forsikringsselskaber kun dækker skader du
forvolder i andres hjem hvis du IKKE er inviteret,
men tilfældigt dukker op.
Havde selv en slåskamp da jeg fik smadret en stor skifteramme til 700,-
og den blev ikker erstattet da jeg havde BEDT vedkommende om at komme forbi.
Latterligt, men sådan er de. Gør alt hvad de kan for at slippe for at
betale.

Fra : Henning

Dato : 07-11-09 00:39

On Fri, 6 Nov 2009 19:11:47 +0100, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Vær opmærksom på at flere forsikringsselskaber kun dækker skader du
>forvolder i andres hjem hvis du IKKE er inviteret,
>men tilfældigt dukker op.

Irrelevant i denne sammenhæng, idet skadesvolder befinder sig i eget
hjem.

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-11-09 18:37

Ja men så kunne man måske være kreativ...som så mange andre..

Fra : JBH

Dato : 08-11-09 00:20

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Ja men så kunne man måske være kreativ...som så mange andre..

Mener du at "kreativ" er et andet ord for fuld af løgn ?

mvh
JBH

Fra : Henning

Dato : 06-11-09 12:06

wrote:

>Jeg er kommet til at spilde et glas rødvin ned i min vens computer jeg havde
>den hjemme til låns. Jeg ville høre: Dækker min alminde inboforsikring for
>skaden?

Kortslutnings/el-skader dækkes af de fleste indboforsikringer. Der
skelnes ikke mellem en gryder der koger over og forårsager
kortslutning i komfuret eller du ved et uhelt vælter et glas vin over
computeren. Check din indboforsikring.

Fra : Stampe

Dato : 06-11-09 12:10

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> skelnes ikke mellem en gryder der koger over og forårsager
> kortslutning i komfuret eller du ved et uhelt vælter et glas vin over

Ja problemet er jo at garantien på computeren ikke dækker når man har spildt
rødvin i maskineriet, men du siger at den alm. forsikringer plejer og
dække - det vil jeg straks undersøge..

Tak for svar

Mvh
Allan