kortopmåling på Iphone ??
Fra : jagge

Dato : 04-11-09 22:43

Hey

jeg vil gerne høre om nogen kender et program hvor man kan måle
kortdistancer på Iphonen.

Altså jeg ville eks gerne kunne sætte et par punkter manuelt i google
maps og så måle distancen mellem dem men man kan kun smide adresser ind.

Skal bruge det til at måle forskellige potentielle løberuter.

MVH

Jakob

Fra : Niller

Dato : 05-11-09 10:55

On 4 Nov., 22:43, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> maps og så måle distancen mellem dem men man kan kun smide adresser ind.
>
> Skal bruge det til at måle forskellige potentielle løberuter.

Prøv den her, godt nok ikke en iPhone app, men kan tilgåes i
browseren:
http://www.motion-online.dk/rutemaaler.htm

Fra : jagge

Dato : 06-11-09 10:48

Niller <nielsrasmus@gmail.com> wrote:

> http://www.motion-online.dk/rutemaaler.htm

Tak for tippet. Den funktion burde findes i google maps.

Hygge

Jakob

Fra : dufur

Dato : 06-11-09 04:52

jagge skrev:
> [...]
> maps og så måle distancen mellem dem men man kan kun smide adresser ind.
>
> Skal bruge det til at måle forskellige potentielle løberuter.

Skal du ud og løbe i terræn?

Fra : jagge

Dato : 06-11-09 10:42

dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:

> Skal du ud og løbe i terræn?

nej, det er opmåling på et fladt kort vi snakker om, det jeg prøver at
gøre i google maps er at markere en sammenhængende række af veje for at
finde ud af rutelængden.

Det er det jeg vil.

MVH

Jakob

Fra : Richard Thune

Dato : 06-11-09 10:50

D. 06/11/09 10.42 skrev "jagge" <jagge@noname.invalid> flg. i artiklen
1j8r9oe.xxh35gs8bhz0N%jagge@noname.invalid:

> nej, det er opmåling på et fladt kort vi snakker om, det jeg prøver at
> gøre i google maps er at markere en sammenhængende række af veje for at
> [...]
Kunne du ikke bruge et træningsprogram der bruger gps'en som f.eks.
RunKeeper.
På pc eller mac kan google earth eller den side der blev linked til bruges,
men _jeg_ kender ikke nogle kort der kan opmåles på iphone.
RT

Fra : jagge

Dato : 06-11-09 18:50

> [...]
> På pc eller mac kan google earth eller den side der blev linked til bruges,
> men _jeg_ kender ikke nogle kort der kan opmåles på iphone.

Jeg har et program der hedder motionX som jeg ikke er særligt imponeret
over.

Men jeg har brug for at måle ruten FØR og ikke efter løbet.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-09 12:51

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> nej, det er opmåling på et fladt kort vi snakker om, det jeg prøver at
> gøre i google maps er at markere en sammenhængende række af veje for at
> finde ud af rutelængden.
>
> Det er det jeg vil.

Navigon Europe?

<http://iphone.vildmedmac.dk/?p=2400>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : dufur

Dato : 06-11-09 13:26

jagge skrev:

> nej, det er opmåling på et fladt kort vi snakker om, det jeg prøver at
> gøre i google maps er at markere en sammenhængende række af veje for at
> finde ud af rutelængden.
>

> Det er det jeg vil.

klik to steder og vælg henholdsvis rute herfta og rute hertil.
indtast så et eller to via punkter manuelt.
Du kan nu flytte på de 4 punkter punkter, sæt a og d oven i hinanden og
træk så i ruten til den passer på de veje du vil besøge.

Fra : jagge

Dato : 06-11-09 18:50

> [...]
> Du kan nu flytte på de 4 punkter punkter, sæt a og d oven i hinanden og
> træk så i ruten til den passer på de veje du vil besøge.

Tak for budet men det finder jeg ikke rigtigt brugbart. Det er lidt for
klumpet og dur ikke til en rute med mange drejninger.

MVH

Jakob

Fra : dufur

Dato : 08-11-09 13:19

jagge skrev:

> Tak for budet men det finder jeg ikke rigtigt brugbart. Det er lidt for
> klumpet og dur ikke til en rute med mange drejninger.
>
> MVH
>

> Jakob

ok det forstår jeg ikke :P
du kan jo trække i routen som det passer dig, for at få den til at ramme
de veje den skal.
d 4 punkter, er egentlig bare så du kan lave en grundroute, som gå i ring.

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 10-11-09 23:41

> [...]
> ramme
> de veje den skal.
> d 4 punkter, er egentlig bare så du kan lave en grundroute, som gå i

Det kan jeg bare ikke få til at fungere kan ikke trække i ruten på
iPhonen

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-11-09 13:18

jagge wrote:
> [...]
> maps og så måle distancen mellem dem men man kan kun smide adresser ind.
>
> Skal bruge det til at måle forskellige potentielle løberuter.

Er det ikke bare at bruge iForms ruteplanner - http://iform.dk/ruteplanner ?

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Kristoffer Ek

Dato : 07-11-09 06:54

> jeg vil gerne høre om nogen kender et program hvor man kan måle
> kortdistancer på Iphonen.

Path Tracker?