Jailbreak din iPhone - og den bliver usikk~
Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-09 18:13

Ja, se blot:

<http://blogs.zdnet.com/security/?p=4805&tag=nl.e539>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-09 19:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, se blot:
>
> <http://blogs.zdnet.com/security/?p=4805&tag=nl.e539>

Det skulle jo ske ... jailbreaket selv er jo afhængigt af at der er en
fejl som gør at de forskellige jailbreak værtøjer kan få listet deres
kode ind af bagdøren ...

/tthomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-09 03:20

> Det skulle jo ske ... jailbreaket selv er jo afhængigt af at der er en
> fejl som gør at de forskellige jailbreak værtøjer kan få listet deres
> kode ind af bagdøren ...

Men her går det på installation af ssh, med standard-løsen der er kendt
af en bunke potentielle hackere ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kristoffer Ek

Dato : 07-11-09 06:51

> Men her går det på installation af ssh, med standard-løsen der er
> kendt
> af en bunke potentielle hackere ...

Godt nok også dumt at bruge et offentlig kendt pass på box med offentlig
ip :-/

Guiden til installation af ssh i cydia nævner endda hvordan manskifter
pass.

(skrevet fra jailbreaket touch 3g 64gb)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-09 07:56

Kristoffer Ek <stoffer@skulp.net> wrote:

> [...]
> ip :-/
>
> Guiden til installation af ssh i cydia nævner endda hvordan manskifter

Jeg vidste nu ikke at en iPod Touch kunne have 3G-adgang ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-09 13:55

Hej,

> Jeg vidste nu ikke at en iPod Touch kunne have 3G-adgang ?

Det betyder i den sammenhæng 3. generation af iPod Touch, ikke 3.
generation af mobilnetværk.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 07-11-09 17:27

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Det betyder i den sammenhæng 3. generation af iPod Touch.

En smule søgt, ikke sandt?

Den var vel blot en opdatering af 2. generation?

M.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 01:33

Hej,

> En smule søgt, ikke sandt?

Hvorfor skulle det være søgt?

Man har generelt på iPod linjen anvendt "generations"-terminologien
istedet for at sige "version 1", "version 2", osv. Fx kaldes en ny iPod
Nano for 5. generation.

> Den var vel blot en opdatering af 2. generation?

Så var 2. generation vel også blot en opdatering af 1. generation?

Forskellen mellem 2. generations og 3. generations iPod Touch er primært:

* 32/64 GB flash istedet for 8/16/32 GB

* iPhone OS 3.x istedet for OS 2.x

* Ny grafikchip som kan afvikle OpenGL ES 2.0 spil (ligesom iPhone 3GS
kan)

* 600 Mhz CPU clock-rate istedet for 532 Mhz CPU clock-rate

* 256 MB RAM istedet for 128 MB RAM

* De nye ørebøffer med mikrofon og remote

Det kan være ret vigtigt at skelne mellem forskellige generationer, da
fx en 32 GB iPod Touch (2. generation) og en 32 GB iPod Touch (3.
generation) ikke kan de samme ting. Fx giver Voice Control ikke mening
på en 2. generations, da den ikke har mikrofon - men det virker fint på
en 3. generations.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-11-09 04:57

> [...]

> generation) ikke kan de samme ting. Fx giver Voice Control ikke mening
> på en 2. generations, da den ikke har mikrofon - men det virker fint på

Jeg var ikke klar over de mange forskelle, jeg har ikke fulgt med
indenfor iPod-familien. Men jeg kan se, at der _er_ tale om et
generationsskifte.

M.