Samlevers rettigheder?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-11-09 15:31

Hej

Er det stadig sådan, at ugifte par skal deles om indbo, hus og bil efter 7
år sammen?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : kwdemant

Dato : 02-11-09 15:38

Hans Mouridsen skrev:
> Hej
>
> Er det stadig sådan, at ugifte par skal deles om indbo, hus og bil efter 7
> [...]
Nej. Ugifte samlevende lever ikke i formuefællesskab.

Der er dog åbnet op for, at hvis det ender ud med en urimelig
skævdeling, så skal der betales en godtgørelse herfor i form af et
engangsbeløb.
Jeg har netop haft en sag, hvor et ugift par havde boet sammen i omkring
20 år, og manden havde haft egen virksomhed. kvinden havde taget sig af
husholdningen og hjulpet til efter evne og tid i mandens virksomhed. Hun
blev tilkendt omkring kr. 200.000 i godtgørelse, fordi han jo ejede hele
svineriet, og hun ikke ejede en krone.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 02-11-09 15:43

"Hans Mouridsen" skrev

> Er det stadig sådan, at ugifte par skal deles om indbo, hus og bil efter 7
> år sammen?

Det er ikke sådan og har aldrig været sådan.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-11-09 16:37

> "Hans Mouridsen" skrev

> Det er ikke sådan og har aldrig været sådan.

Okay det er nok bare en gammel skrøne...;)

Det er jo rart at vide, når man lever i et papirløst forhold :D

Tak for de hurtige svar

Mvh
Hans

Fra : kwdemant

Dato : 02-11-09 16:45

Hans Mouridsen skrev:
> [...]
>
> Okay det er nok bare en gammel skrøne...;)
>
> Det er jo rart at vide, når man lever i et papirløst forhold :D

Bare lige et tip

Hvis i køber større ting sammen, og/eller ønsker at begunstige hinanden
ifm. dødsfald, så sørg for at få lavet et udvidet samlevertestamente.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 02-11-09 19:31

"kwdemant" <news@kwdemant.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis i køber større ting sammen, og/eller ønsker at begunstige hinanden
> ifm. dødsfald, så sørg for at få lavet et udvidet samlevertestamente.

Det er billigere at blive gift end at konsulterer en advokat 10min på
rådhuset og en buket blomster

Fra : Ralph

Dato : 02-11-09 19:35

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er billigere at blive gift end at konsulterer en advokat 10min på
> rådhuset og en buket blomster

Blomster? Jeg skulle have fri fra jobbet en hel time - og det utrolige, hun
holder ved endnu

PS.: Jeg gav min kone en gulvskrubbe i Mors Dags-gave - hvem tør det?

--
Ralph

Fra : alexbo

Dato : 02-11-09 19:52

"Ralph" skrev

> PS.: Jeg gav min kone en gulvskrubbe i Mors Dags-gave - hvem tør det?

Hvad er Mors Dag?

mvh
Alex Christensen

Fra : Petersen Michael

Dato : 02-11-09 20:46

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> PS.: Jeg gav min kone en gulvskrubbe i Mors Dags-gave - hvem tør det?

Hvorfor? Det er din kone, ikke din mor...

Michael Petersen

Lydige kvinder er lykkelige kvinder *B*

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-09 02:07

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk>
wrote in message news:4aef36f3$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvorfor? Det er din kone, ikke din mor...

Med Ralph er intet umuligt ;)

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 03-11-09 05:15

> [...]
> hun holder ved endnu
>
> PS.: Jeg gav min kone en gulvskrubbe i Mors Dags-gave - hvem tør det?

Ja man kan få nogle ordentlige buler af såden en.

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 05-11-09 21:06

> Det er jo rart at vide, når man lever i et papirløst forhold :D
>
> Tak for de hurtige svar
>
> Mvh
> Hans

Ja skynd dig og få ordnet papirerne, så gimpen ikke får en rød reje.

Per