Uvidende kunde (mig) i iTunes Store
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-11-09 19:38

Jeg har - tro det eller ej - ikke tidligere forsøgt at købe musik i
iTunes Store, men fik lyst til at prøve nu. Jeg fandt et album med Louis
Armstrong, klikkede på prisen for hele sættet opg gik
betalingsproceduren igennem.

Nu ventede jeg, at iTunes ville give sig til at hente musikken, så at
titlerne efterhånden ville dukke op på listen. Men intet er sket.

Jeg kan gå ind i "Søg efter tilgængelige overførsler" og få at vide, at
der ikke mangler at blive overført noget.

Vil nogen venligst oplyse min uvidenheds mørke om noget, som jeg troede
var ganske simpelt.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-09 19:55

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> der ikke mangler at blive overført noget.
>
> Vil nogen venligst oplyse min uvidenheds mørke om noget, som jeg troede

Og de er ikke dukket op dit bibliotek ? Er dit køb dukket op i iTunes
inder "sidste køb" ?

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-11-09 22:45

> Og de er ikke dukket op dit bibliotek ? Er dit køb dukket op i iTunes
> inder "sidste køb" ?
>
> /thomas

Jeg kan ikke se, at der findes noget, der hedder "sidste køb". Hvor
skulle det være?

Men 12 sange kan jo heller ikke være noget, der pludselig er tilstede.
Der må vel være et overførelsesforløb, som kan iagttages.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 23:11

On 2009-11-01 22:45:25 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
>
> Men 12 sange kan jo heller ikke være noget, der pludselig er tilstede.
> Der må vel være et overførelsesforløb, som kan iagttages.

Ude til venstre i iTunes ser min menu således ud:

http://usenet.ducktrucks.dk/dk.edb.mac/itunes.png

Under det punkt der hedder "Store" (Butik), er der et punkt der hedder
"purchased" (Indkøbt). Her kan jeg se hvad jeg har købt ihos iTunes
Store.

Når jeg rent faktisk køber noget kommer der et menupunkt frem der
hedder "Downloads". Klikker jeg på det kan jeg se hvorledes iTunes
downloader de købte numre. Når dett er sket ligger albummet i iTunes.

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-09 00:10

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> http://usenet.ducktrucks.dk/dk.edb.mac/itunes.png

nej . ikke der .. jeg tænker på "Account Information" -> "Purchase
History" når du logger på iTunes Store

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202009-11-02%20at%2012.
09.10%20AM.png>

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202009-11-02%20at%2012.
09.19%20AM.png>

/thomas

Fra : Palle

Dato : 02-11-09 16:19

On 2009-11-02 00:09:56 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nej . ikke der .. jeg tænker på "Account Information" -> "Purchase
> [...]

Arhh... Selvfølgelig.

Emneskift:

Jeg ser du bruger dropbox. Bruger du gratisversionen eller betaler du
for plads?

Hvad er dine erfaringer?

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-09 16:42

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> Arhh... Selvfølgelig.
>
> Emneskift:
>
> Jeg ser du bruger dropbox. Bruger du gratisversionen eller betaler du
> for plads?

Gratis versionen .. dog har jeg lokket et par venner i fordærv så jeg
har 3GB gratis.

Det er fantastisk .. mine projektmapper lever i DropBox mappen og
bliver syncet mellem mine 2 maskiner ... så jeg har 2 lokale kopier +
remotebackup (plus 2 x timemachine) så de data er ret sikre ;)

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-09 14:38

On 1 Nov., 19:38, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
> [...]
> der ikke mangler at blive overført noget.
>
> Vil nogen venligst oplyse min uvidenheds mørke om noget, som jeg troede
,,,,,,,,,,,,
Desværre! Min musik købt på iTunes kan jeg heller ikke finde.
Men de har lavet en smart lille plastikskive som vist nok hedder en
"CD". Dem kan man købe allevegne, meget billigere end iTunes.
Endvidere kan de kopieres til ethvert medie i ethvert format et
ubegrænset antal gange.))

Jeg vil tro du kan finde Louis Armstrongs samlede værker til en 20-er
eller der omkring!

Hilsen
Jens

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-11-09 23:18

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> ubegrænset antal gange.))
>
> Jeg vil tro du kan finde Louis Armstrongs samlede værker til en 20-er

Javist. Jeg har flere hundrede af dem. Men iTunes, iPod og iPhone er
altså en meget nem måde at have dem til rådighed på.

Jeg er principielt interesseret i at forstå, hvordan den her salgsmetode
foregår.

Nu har jeg prøvet at købe en enkelt sang til 10 kr. (Johann Pachelbels
Kanon). Den lagde sig ind hos mig på et øjeblik. Jeg har fået et punkt
under Bibliotek, der hedder Indkøb. Jeg formoder, at mit mastercard er
blevet debiteret for de 10 kr.

Og nu har jeg også prøvet at købe et Tjaikovskij-album for 32 kr. Det
foregår lige så enkelt, som når man overfører en CD til iTunes. Så
guderne må vide, hvad der er sket med mit første køb. Det er ikke med på
min Purchase History.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-11-09 07:47

> [...]

> foregår lige så enkelt, som når man overfører en CD til iTunes. Så
> guderne må vide, hvad der er sket med mit første køb. Det er ikke med på

Du har vel oprettet en konto og så troet at du var færdig.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-09 16:03

> Du har vel oprettet en konto og så troet at du var færdig.

Kontoen havde jeg i forvejen. Og jeg betalte på en betalingsside, der
kendte mig og mit mastercard i forvejen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-09 16:12

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Kontoen havde jeg i forvejen. Og jeg betalte på en betalingsside, der
> kendte mig og mit mastercard i forvejen.

Jeg forstår ikke rigtig, hvordan du kommer ind på en betalingsside, når
du bare køber musik. Jeg klikker på "Køb". Så kommer der en dialogboks,
der spørger, om man virkelig vil købe den pågældende musik. Her klikker
man OK, og så bliver musikken hentet. Man kommer ikke ind på nogen side
med betaling eller hvor ens navn, kreditkort-nummer eller andet står.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-09 18:01

> [...]
> man OK, og så bliver musikken hentet. Man kommer ikke ind på nogen side
> med betaling eller hvor ens navn, kreditkort-nummer eller andet står.

Den undren er vi fælles om. Jeg foretog jo nogle køb bagefter, der
forløb på den ordinære måde. Jeg tror ikke, det handler om, at jeg er
kommet ind på en side, der handler om at oprette konto. For jeg skulle
også skrive kontrolcifre. Det bliver nok aldrig opklaret.Jeg har næppe
mistet penge, da købet ikke står i min købsoversigt.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-09 18:04

> [...]
> også skrive kontrolcifre. Det bliver nok aldrig opklaret.Jeg har næppe
> mistet penge, da købet ikke står i min købsoversigt.

Og du var aldrig ud af iTunes vinduet ? Du var ikke ude i en "alm"
webside ?

Er de trukket fra din konto ? hvis ja, hvad står der som "modtager" ?

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-09 20:13

> Og du var aldrig ud af iTunes vinduet ? Du var ikke ude i en "alm"
> webside ?
>
> Er de trukket fra din konto ? hvis ja, hvad står der som "modtager" ?
>
> /thomas

Nej, jeg var ikke uden for iTunes-vinduet. Bevægelserne kan ikke ses i
netbank endnu.

Samler iTunes månedens køb sammen? Eller bliver man debiteret, hvergang
man køber for 8 kr.?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-09 20:21

> Nej, jeg var ikke uden for iTunes-vinduet. Bevægelserne kan ikke ses i
> netbank endnu.
>
> Samler iTunes månedens køb sammen? Eller bliver man debiteret, hvergang
> man køber for 8 kr.?

den samler op ca. en gang om dagen .. så hvis du køber 14 enkelt numre
bliver du trukket én gang for det samlede beløb

/thomas