Citat teknik (igen, igen)
Fra : KentBM

Dato : 31-10-09 20:39

Der bliver (heldigvis) skrevet mange og gode indlæg i denne gruppe.

Men, men. Det går så stærk, at der simpelthen ikke er tid til at slette
det fra den oprindelige tekst som man ikke lige kommentere.

På min lille 1280 X 800 skærm ville det være rart, hvis der kunne blive
ryddet op i den overflødige tekst, så jeg ikke skal bladre ned "under"
skærmen for at se 2 linjers svar til 80 linjers overflødig tekst.

Tak. Se eventuelt http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

--

Kent

Fra : Palle

Dato : 31-10-09 22:40

On 2009-10-31 20:39:21 +0100, KentBM <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> said:

> Der bliver (heldigvis) skrevet mange og gode indlæg i denne gruppe.
>
> Men, men. Det går så stærk, at der simpelthen ikke er tid til at slette
> det fra den oprindelige tekst som man ikke lige kommentere.

Subscribe!

--
Palle

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-09 00:28

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> Subscribe!

ROTFL Det her må vist være det, man kalder ufrivilligt komisk. Med
mindre, selvfølgelig, det er tilsigtet, og jeg ikke har forstået
ironien.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 01-11-09 01:23

On 2009-11-01 00:27:54 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> ROTFL Det her må vist være det, man kalder ufrivilligt komisk. Med
> mindre, selvfølgelig, det er tilsigtet, og jeg ikke har forstået
> ironien.

Tø-hø
Jeg var engang for længe siden, med på en amerikansk mailing-liste,
hvor folk konstant svarede på mails og skrev "unsubscribe".
Lige nedenunder, stod der i signaturen, en adresse man skulle sende en
mail til, så blev man automatisk fjernet fra listen
--
Steen

Digital, det' lissom bib-bip spil

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-09 10:22

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> [...]
> Lige nedenunder, stod der i signaturen, en adresse man skulle sende en
> mail til, så blev man automatisk fjernet fra listen

Vi skulle måske være flinke og fortælle Palle, at det kun er i
mailing-lister, man kan abonnere ved at skrive "Subscribe" i en e-mail.
Og det skal være til en bestemt adresse og ikke bare som et svar på en
e-mail. Det her er en nyhedsgruppe, og der skal man vælge sine
abonnementer i programmet. Det er faktisk længe siden, jeg har set nogen
begå den fejl, men mailing-lister er vel heller ikke så udbredte mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 11:19

On 2009-11-01 10:21:50 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> abonnementer i programmet. Det er faktisk længe siden, jeg har set nogen
> begå den fejl, men mailing-lister er vel heller ikke så udbredte mere.

Nu er det sku altså Jer der er morsomme. Kom næsten til at vække min
nyfødte søn ved latterudbrudet.

Ved "Subscribe!" mener jeg på ingen måde at jeg vil tilmelde mig
mailingliste eller lignende.

Ved "Subscribe" mener jeg det engelske ords egentlig betyding (en af
dem ihvertfald):

Subscribe! = At tilslutte sig.

Jeg tilslutter mig den oprindelige posters (KentBM) holdning eller udtalese.

Men undskyld. Jeg skal fremover lade være med at bruge en terminologi
der afviger fra rigsdansk

--
Palle

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-09 13:30

> [...]

> Men undskyld. Jeg skal fremover lade være med at bruge en terminologi

Hæ, hæ...))

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-09 14:39

> [...]

> Men undskyld. Jeg skal fremover lade være med at bruge en terminologi

OK, så var det mig, der havde mistforstået betydningen. Når det nu er
morsomt, så er det fordi, det faktisk ofte er blevet skrevet i
nyhedsgrupper ved en fejl. Den, der har skrevet det, har læst, at man
kan følge en diskussion ved at skrive "Subscribe". Det kommer sig af, at
man melder sig til en mailing-liste ved at sende sådan en meddelelse. På
samme måde melder man sig fra ved at skrive "Unsubscribe". Det duer bare
ikke her i nyhedsgrupperne, som jo er noget helt andet end en
mailing-liste. Som jeg også skrev, så er det faktisk længe siden, jeg
har været ude for det. For nogle år siden skete det ofte.
Du har ret i, at sprogligt er det rigtigt, det du skriver. Du
har bare helt tilfældigt ramt et udtryk, der også bruges som en kommando
til en List-server, der styrer en mailing-liste.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-11-09 16:52

> har bare helt tilfældigt ramt et udtryk, der også bruges som en kommando

Sgu da ikke tilfældigt. Med vilje!
Værkstedshumor...
- Mikael

Fra : Steen

Dato : 01-11-09 12:05

On 2009-10-31 20:39:21 +0100, KentBM <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> said:

> På min lille 1280 X 800 skærm ville det være rart, hvis der kunne blive
> ryddet op i den overflødige tekst, så jeg ikke skal bladre ned "under"
> skærmen for at se 2 linjers svar til 80 linjers overflødig tekst.

Egentligt er jeg ganske enig, men man må sommetider vælge sine kampe med omhu.
Citatteknik burde egentligt også gælde almindelig mail - men når nu 95%
af folk bag en maskine aldrig har hørt om citatteknik....
Selv det offentlige, virksomheder etc. svarer frejdigt på mails, ved at
klistre et svar øverst i en besvarelse.
Jeg har engang skåret overflødigt snak ud af en besvarelse på en mail,
og modtageren blev ganske forbavset, og sprugte om jeg aldrig havde
modtaget resten af hendes tekst

Nu er jeg faldet tilbage i folden, og jeg mailer ganske enkelt som
flertallet - jeg topposter, undlader at skære væk etc. (i mine emails).
Det nytter ikke noget at have ret, når alle andre fuldstændigt
negligerer de velfungerende regler.
--
The Internet is becoming the town square for the global village of
tomorrow.  ~Bill Gates

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-11-09 12:15

Steen skrev:

> [...]
> af folk bag en maskine aldrig har hørt om citatteknik....
> Selv det offentlige, virksomheder etc. svarer frejdigt på mails, ved at

Det er faktisk undertiden med vilje. Fx bad min chef mig om at holde op
med at svare inde i brødteksten og i stedet svare i toppen....

Det afgjorde ligesom dét :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-09 12:27

> Det er faktisk undertiden med vilje. Fx bad min chef mig om at holde op
> med at svare inde i brødteksten og i stedet svare i toppen....
>
> Det afgjorde ligesom dét :)

Lige netop mht. arbejdsrelateret mail kan det være ganske smart at man
har hele brevvekslingen med kronologisk nedaf og ikke har skåret dele af
samtalen væk ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-09 13:34

> Lige netop mht. arbejdsrelateret mail kan det være ganske smart at man
> har hele brevvekslingen med kronologisk nedaf og ikke har skåret dele af
> samtalen væk ...

> /thomas

Jo....det bliver bare så forbandet laaaaaaaangt, når man skal forbi alt
muligt pladder....som f.eks.:

<The contents of this e-mail are confidential and may be privileged and
protected by law and are
intended solely for the use of the person to whom they are addressed. If
you are not the intended
recipient of this message please notify the sender immediately,
disclosure of its content to any
other person is prohibited and may be unlawful. Please note that any
views expressed in this
e-mail may be those of the originator and do not necessarily reflect
those of this organisation.
Copyright in this e-mail and attachment(s) belongs to Arriva
Skandinavien A/S. Internet e-mail is not
a secure communications medium. Please note this lack of security when
responding by e-mail.
Accordingly, we give no warranties or assurances about the safety and
content of this e-mail and
its attachments. Neither Arriva Skandinavien A/S nor the sender accepts
any responsibility for viruses
and it is your responsibility to scan the e-mail and attachments.Any
liability arising from any
third party acting on any information contained in this e-mail is hereby
excluded.
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-11-09 13:43

De facto standard i erhvervlivet, både i DK og udenlands, er at topposte og
ikke slette i tidligere mails.
Det er muligvis ikke korrekt i.f.t. usenet, men det er 100 gange mere
praktisk. Mennesket vælger ofte den nemme løsning, som fungerer, frem for
det formelt korrekte.

- Mikael

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 19:44

Det kan ikke passe!*

> [...]
> Det er muligvis ikke korrekt i.f.t. usenet, men det er 100 gange mere
> praktisk. Mennesket vælger ofte den nemme løsning, som fungerer, frem for

* (Find selv ud af hvad jeg mon mener "ikke kan passe"? Topposting er
jo logisk og enkelt at gennemskue)

Fra : KentBM

Dato : 01-11-09 22:03

nospamtoMike [8000 C] skrev:
> [...]
> Det er muligvis ikke korrekt i.f.t. usenet, men det er 100 gange mere
> praktisk. Mennesket vælger ofte den nemme løsning, som fungerer, frem for
Jeg husker tydeligt fra min forrige arbejdsplads, hvor store posterne
nogle gange blev i KB. Et par vedhæftede filer og postserveren blev
fyldt op.

Og toppostning gør det nemt at ignorere resten af posten.

Men heldigvis er jeg i stand til at ignorere tidligere tiders dårlige
vaner og bundposte. Sådan er vi jo forskellige.

--

Kent

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-11-09 23:28

> Og toppostning gør det nemt at ignorere resten af posten.
>
> Men heldigvis er jeg i stand til at ignorere tidligere tiders dårlige
> vaner og bundposte. Sådan er vi jo forskellige.

Problemet er, at når 99,99% topposter, må jeg osse gøre det. Ellers svarer
folk tilbage og spør hvad jeg ville, og gør opmærksom på, at jeg ved en fejl
ikke har svaret. De er jo vant til at det vigtigste (mit svar) står øverst.

- Mikael

Fra : KentBM

Dato : 03-11-09 23:21

nospamtoMike [8000 C] skrev:
> [...]
> ikke har svaret. De er jo vant til at det vigtigste (mit svar) står øverst.
Det er klart at hvis man bruger et produkt som Lotus Notes, som vel er
sat op til toppostning og alle gør det, så skal man vel følge dette.

Men heldigvis bundposter de fleste i denne gruppe. Men det er klart, at
bundpostning hænger sammen med brugernes evne til at fjerne overflødig
tekst. Altså alt, hvad der ikke er relavant for svaret.

Hvis jeg hver gang skal bladre forbi 60 linjer overflødig tekst, så
ender det bare med, at jeg også begynder at topposte.

Vi vil sikker alle grine af en diskution som denne om 5 år, når det hele
er forsvundet over på fjæsbog. Eller, hvad nu mediet hedder til den tid.

--

Kent