Spørgsmål vedr. arveafkald
Fra : No@Mail

Dato : 30-10-09 16:57

Jeg har et spørgsmål til denne gruppe som jeg håber på, at nogle kan svare
på.

Det drejer sig om, at vores Far er død. Vi er 3 helbørn og et særbarn på
vores Far´s side.
Han sat i uskiftet bo efter vores Mor.

vores halvbror sidder i håbløs gæld og vil i denne forbindelse give
arveafkald. Nu sidder jeg som bobestyrer
og fik i denne forbindelse et udlæg i vores halvbrors arv fra told&skat på
den del af arven som vil tilkomme ham
når vi får solgt de aktiver der er i boet.

Det skal oplyses at jeg har været i skifteretten og oplyst hvem der
arvninger i boet, og vores halvbror havde derfor ikke på dette tidspunkt
givet arveafkald.
Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
sendt krav om udlæg i hans del af arven.

Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.

mvh Kim

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-10-09 19:19

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>
> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.

Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
skamme jer!
--
/Preben

Fra : CC

Dato : 30-10-09 19:27

"Preben Andersen" skrev i meddelelsen ...
> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
> skamme jer!
> --
> /Preben

Dit svar hører til i en anden gruppe ikke her.......

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-09 19:39

Preben Andersen skrev:

> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I skulle
> skamme jer!

Du skulle selv skamme dig for at skrive sådan noget pjat i stedet
for at svare ordentligt - eller holde kæft.

--
Bertel
Jeg har fået ny offentlig mailadresse.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-10-09 20:03

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Du skulle selv skamme dig for at skrive sådan noget pjat i stedet
> for at svare ordentligt - eller holde kæft.

Jeg gør ganske som det passer mig din klaphat. Det jeg skriver er ikke
pjat, det er dybt alvorligt.
Hvor meget jura er der i øvrigt i det svar, du har givet?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-09 21:33

Preben Andersen skrev:

> Jeg gør ganske som det passer mig din klaphat.

Det gør Kim nok også, din klaphat.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-09 22:49

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> "No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er jo et smukt forsøg på at snyde din brors kreditorer. I
> skulle skamme jer!

Styr dig lige - han stiller et relevant spørgsmål og skal naturligvis
ikke forvente at få et politisk svar i denne gruppe.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-09 19:41

No@Mail skrev:

> Er der nogle som kan oplyse mig om, om det kan lade sig gøre at vores bror
> giver arveafkald uden told&skat omstøder hans arveafkald, når de nu har
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.

Arveafkaldet vil blive omstødt under alle omstændigheder. Det har
kun til formål at unddrage en kreditor sine penge og i stedet
forære dem til et familiemedlem (eller flere).

Faktisk ligger det på grænsen til bedrageri.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-09 19:46

> [...]
> sendt krav om udlæg i hans del af arven.
>
> Jeg vil være glad for hvis nogle kunne hjælpe med svar.

I følge denne side kan det ikke lade sig gøre. For at undgå at kreditorer
skal løbe med en arv, skal man give arveafkald, mens dem man skal arve er i
live.
http://www.juraeksperten.dk/fordele_ulemper_arveafkald.html

Kurt

Fra : No@Mail

Dato : 31-10-09 09:03

> [...]
> skal løbe med en arv, skal man give arveafkald, mens dem man skal arve er

Her kom så det svar jeg havde brug for Tak for det Kurt.

Ja man kan godt "brænde" nællerne hvis man drager moral
ind i spørgsmålet. Men det var absolut ikke min hensigt.
mvh Kim