Erklæret arbejdsdygtig af kommunal sags
Fra : KC

Dato : 30-10-09 16:18

En person er sygemeldt pga dårligt arbejdsklima og efterfølgende sagt op.

Bliver indkaldt til den lovpligtige samtale på dagpengekontoret og får
besked på at i dagpenge sammenhæng er der ikke grundlag for at blive
erklæret uarbejdsdygtig.

Dette betyder virksomhed ikke kan få refussion - men samtidig siger
sagsbehandler at medarbejder skal raskemelde sig... Hvorfor?
Sygdomsgrundlaget er der jo stadig - det betyder vel blot at
arbejdsgiver ikke kan få refussion eller hvad?

mvh
KC

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-10-09 12:49

KC skrev
:
> [...]
>
> Bliver indkaldt til den lovpligtige samtale på dagpengekontoret og får
> besked på at i dagpenge sammenhæng er der ikke grundlag for at blive

Det er korrekt

> Dette betyder virksomhed ikke kan få refussion - men samtidig siger
> sagsbehandler at medarbejder skal raskemelde sig... Hvorfor?

Blandt for at kunne modtage andet tilbud om arbejde

> Sygdomsgrundlaget er der jo stadig - det betyder vel blot at
> arbejdsgiver ikke kan få refussion eller hvad?

Det er mere speget

Sygdomsgrundlaget er dårligt arbejdsmiljø er man ikke på den gamle
arbejdsplads så er der heller ikke noget grundlag for en sygemelding
Er der en opsigelsesperiode?
Skal vedkommende møde i hele opsigelsesperioden?
Der er ingen mulighed for evt at blive fritstillet?

Hvad siger fagforeningen?
Hvad siger lægen?

- Peter

Fra : KC

Dato : 30-10-09 22:00

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> Er der en opsigelsesperiode?
> Skal vedkommende møde i hele opsigelsesperioden?
> Der er ingen mulighed for evt at blive fritstillet?

Er stadig på den gamle arbejdsplads og opsigelsesperioden slutter 310110.

Fritstillelse er ikke undersøgt og fagforening og læge kan først
kontaktes i næste uge.

Uden for referat sagde sagsbehandler - kunne jo møde og melde sig syg
igen.. resten af perioden..

mvh

KC

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-10-09 18:44

KC skrev

> Er stadig på den gamle arbejdsplads og opsigelsesperioden slutter 310110.

Hmm da jeg røg ud pga nedskæringer sidste år blev jeg da ikke indkaldt
af a-kassen?
Jeg kunne heller ikke få hjælp til jobsøgning før opsigelsesperioden
var udløbet (HK/Samdata)
Jeg var så i arbejde igen længe inden perioden udløb og står nu i
Prosa ...

- Peter