De Ufrivillige / fantastisk film
Fra : Peter Heide

Dato : 28-10-09 17:40

http://www.imdb.com/title/tt1232826/

Får premiere i dk imorgen men har været ude på DVD i sverige i et halvt års
tid.

En episodefilm der i pinlighed ikke er overgået andre film jeg nogensinde
har set. Hvis du har set den engelske udgave af The Office hvor Ricky
Gervais spiller David Brent og syntes han er pinlig så vent og se hvad De
Ufrivillige har at byde på.

Det er en film der i den grad vender om på situationer. Man kan i starten af
en episode have medlidenhed med en person men ende med at tænke "hold kæft
han/hun er simpelthen bare meget " Filmen rykker også ved ens fordomme og
forventninger til diverse personers handlinger . Man bliver ret overrasket
hvor historierne på et øjeblik kan tage en drejning man ikke havde
forventet.

Det er såvidt jeg ved amatører der spiller de fleste roller og det gør de
eminent. Fantastisk godt instrueret !

En mesterlig film. Den bedste jeg har set i år ( har set den 2 gange og har
lyst til at se den igen )

10 stjerner ud af 10, vil jeg give den .