Netbank - igen, igen
Fra : Steen

Dato : 28-10-09 15:52

Lige før jeg opgraderede til sneleoparden, havde jeg problemer med min
netbank - den fungerede ganske enkelt ikke med Safari.
Det hjalp lidt, efter at have fået nyt styresystem...lige indtil i går.
Så var der vrøvl igen - og jeg sendte igen en mail til bankens IT-afdeling.
Svaret kom i dag, og lød som herunder:

Mange netbanker har problemer med især Safari i øjeblikket. Vores
teknikere afventer den næste version af Safari, hvor problemet
forhåbentlig vil være løst. I mellemtiden kan du med fordel benytte
denne version af Mozilla Firefox, når du skal på Netbanken:
http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.0.15&os=osx&lang=da

Altså vil banken have mig til at installere en ældre version af
Firefox, end den jeg har liggende på min computer.
Jeg skrev tilbage, at jeg brugte en nyere version af Firefox, og at den
i øvrigt heller ikke kunne logge på netbanken.
Svaret kom prompte

Har du valgt seneste version af Firefox, eller version 3.0.15 som jeg
linkede til? Den seneste version af Firefox fungerer nemlig heller ikke
helt efter hensigten.
Har du i øvrigt den seneste JAVA-version installeret?
http://support.apple.com/kb/DL924

Den version af Java, er ældre end den jeg pt. har på min computer.
Det er da godtnok lige ved at være træls...
--
Steen
Digital, det' lissom bib-bip spil

Fra : KentBM

Dato : 28-10-09 19:49

Steen skrev:
> [...]
> Så var der vrøvl igen - og jeg sendte igen en mail til bankens IT-afdeling.
Det er jo så ikke Danske Bank du har. Går jeg ud fra.

For så havde du bestilt ActiveCard løsningen og havde ikke flere
problemer. Uanset browser.

--

Kent

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 20:08

On 2009-10-28 19:49:22 +0100, KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> said:

> Det er jo så ikke Danske Bank du har. Går jeg ud fra.

Korrekt

> For så havde du bestilt ActiveCard løsningen og havde ikke flere
> problemer. Uanset browser.

Jeg går ud fra det er samme løsning, som mange andre banker kalder et
nøglekort.
En løsning der burde være forsvundet i sidste årtusinde, hvor man skal
skrabe en ny kode på et lille kort, hver gang man skal logge sig på
banken.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-09 20:24

Steen skrev:

> [...]
> skrabe en ny kode på et lille kort, hver gang man skal logge sig på banken.

Nej, det er en lille "lommeregner".
Først trykker man sin personlige kode på hhv. computer og ActiveCard.
Derefter fremkommer der 6 cifre på computeren som skal tastes ind på
"lommeregneren" som svarer tilbage med 6 nye cifre. Disse tastes ind i
browseren, hvorefter man har adgang til sine konti. Utroligt at alle
banker ikke benytter det efterhånden.

Mvh Jonas

Fra : KentBM

Dato : 28-10-09 20:54

Jonas Jalling skrev:
> [...]
> "lommeregneren" som svarer tilbage med 6 nye cifre. Disse tastes ind i
> browseren, hvorefter man har adgang til sine konti. Utroligt at alle
Jep. Ikke flere problemer med, at den computer med nøgle-filen har et
problem. Men netbank hvor som helst.

Hvis ellers man har husket kortet selvfølgelig

--

Kent

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 21:50

On 2009-10-28 20:53:42 +0100, KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> said:

> Jep. Ikke flere problemer med, at den computer med nøgle-filen har et
> problem. Men netbank hvor som helst.
>
> Hvis ellers man har husket kortet selvfølgelig

Jeg ved Nordea gør det på den måde, at man får et stykke papir
udleveret, med en masse koder på.
Så skal man først logge sig på netbanken med brugernavn og password -
og derefter skal man indtaste en kode fra omtalte stykke papir.
Denne kode kan kun bruges én gang - og når alle koder på papiret er
brugt, skal man i banken og have et nyt papir med koder.
Præcis hvilken fremgangsmåde min netbank benytter ved jeg ikke, men
indtil de får styr på Safari, er jeg vel nødt til at spørge dem.
Nødløsningen er at starte Vista-maskinen op

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-09 00:47

Steen <isteen@googlewave.invalid> wrote:

> [...]
> Denne kode kan kun bruges én gang - og når alle koder på papiret er
> brugt, skal man i banken og have et nyt papir med koder.

Det gør Jyske Bank også. Man får bare en ny folder med koder sendt
automatisk med posten, når den gamle er ved at være brugt op. Det er jo
lidt lettere end at skulle ned i banken efter ny koder.

> Præcis hvilken fremgangsmåde min netbank benytter ved jeg ikke, men
> indtil de får styr på Safari, er jeg vel nødt til at spørge dem.
> Nødløsningen er at starte Vista-maskinen op

Safari fungerer fint med Jyske Netbank
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 29-10-09 17:07

> Safari fungerer fint med Jyske Netbank

Og med Landarbejdernes Bank, undskyld Arbejdernes Landsbank

M.