Piratebay revisited
Fra : Lyrik

Dato : 27-10-09 15:05

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 22:13

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> http://luen.dk/hideyourass.mov
>
> Jens

*suk* ... hvis du absolut skal piratkopiere kan du så ikke i det mindste
gøre det uden at være en kylling ?

/thomas

Fra : Palle

Dato : 27-10-09 23:11

On 2009-10-27 22:13:17 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> *suk* ... hvis du absolut skal piratkopiere kan du så ikke i det mindste
> gøre det uden at være en kylling ?

Man piratkopierer vel ikke bare fordi man laver en søgning på TPB?

Når man downloader en torrent har Hideyourass vel ikke noget på sig?

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 23:20

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Man piratkopierer vel ikke bare fordi man laver en søgning på TPB?
>
> Når man downloader en torrent har Hideyourass vel ikke noget på sig?

Det er vist TPB's gamle undskyldnings-sang "vi har masser af lovligt
indie materiale" ... men fakta er bare at det man kommer for er _ikke_
indie materialet.

Derudover skal du have en "rigtig" VPN for at den reelle torrent
_download_ også kører "anonymt" ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 28-10-09 01:13

Thomas von Hassel wrote:

> Det er vist TPB's gamle undskyldnings-sang "vi har masser af lovligt
> indie materiale" ... men fakta er bare at det man kommer for er _ikke_
> indie materialet.

LOL - det er ligesom at sige man kun kommer på Christania for at købe hash.

Der er rigtig meget andet end links til piratkopier på tpb og eftersom
alt føjes på af brugerne, så er det vel ikke urimeligt og forestille sig
de samme brugere finder andet på tpb end adgang til piratkopier.

Mvh
Bruno

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 08:28

On 2009-10-27 23:20:25 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er vist TPB's gamle undskyldnings-sang "vi har masser af lovligt
> indie materiale" ... men fakta er bare at det man kommer for er _ikke_
> indie materialet.

Det er jeg også enig i. Hvis man lukkede alle torrent-sider og det
binære usenet, ville 99% af det der forsvandt være piratkopier og andet
ulovligt materiale. Hvis man vil downloade en Linux, en Open Office
etc. kan man gå mange andre steder hen.
Som afslutning skal det siges, at jeg ikke er bedre end de fleste andre...

Alligevel er jeg forbløffet over den modstand jeg møder, hver gang jeg
giver udtryk for ovenstående
--
Steen

Digital, det' lissom bib-bip spil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-09 09:01

Steen <isteen@googlewave.invalid> wrote:

> [...]
> binære usenet, ville 99% af det der forsvandt være piratkopier og andet
> ulovligt materiale. Hvis man vil downloade en Linux, en Open Office

Hvis jeg mangler en torrent af en linux distro så går jeg som regel til
den officielle side og henter .torrent filen dér ... så er jeg også
nogenlunde sikker på hvad det er jeg henter.

> Som afslutning skal det siges, at jeg ikke er bedre end de fleste andre...

Det eneste jeg bruger det til er at hente afsnit af tv serier som enten
ikke bliver sendt i .dk endnu (eller er 3 seasons bagefter) og som ikke
er kommet på dvd endnu. Derudover insisterer jeg på at købe dvd'erne når
de kommer ud hvis jeg har set mere end bar 1 eller 2 afsnit af en serie

> Alligevel er jeg forbløffet over den modstand jeg møder, hver gang jeg
> giver udtryk for ovenstående

tja ... "first rule of fight club is, you don't talk about fight club"

/thomas

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 08:03

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 08:03

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-10-09 22:57

Troede, man bare skulle ændre DNS. Nemmere.

- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-09 16:16

On 27 Okt., 22:57, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> Troede, man bare skulle ændre DNS. Nemmere.
>
> - Mikael

,,,,,,,
Så må du tro om igen. Det er de samme to frie dns adresser som bliver
nævnt igen og igen. De virker ikke mere!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 23:21

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,
> Så må du tro om igen. Det er de samme to frie dns adresser som bliver
> nævnt igen og igen. De virker ikke mere!

de virker fint ... http://www.opendns.com/

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-10-09 23:53

> ,,,,,,,
> Så må du tro om igen. Det er de samme to frie dns adresser som bliver
> nævnt igen og igen. De virker ikke mere!

Sludder. De virker lige nu. Og har virket hele tiden.
- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-09 04:39

On 28 Okt., 08:27, Steen <ist...@googlewave.invalid> wrote:

> [...]
>
> Alligevel er jeg forbløffet over den modstand jeg møder, hver gang jeg
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den modstand bunder i at torrentteknologi er en måde at dele filer på
mellem folk i hele verden.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-09 07:08

On 28 Okt., 09:00, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> ..

> tja ... "first rule of fight club is, you don't talk about fight club"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen den tavshed skyldes jo nok at folk/du/jeg- bruger den, men har
svært ved at retfærdiggøre det. Du plejer at være angst for
softwareindustriens fremtid. Men er det nu en realistisk angst?

For 50 år siden var der ikke meget softwaresalg til private. I dag
blomstrer køb og salg i hele verden. Firmaer der udgiver software kan
mønstre nogle af verdens rigeste mænd! Og så sidder du og er bange for
at eventyret skal slutte!?

Er der noget der tyder på at det er ved at slutte, på grund af
Piratebay for eksempel?))

Nej henter man et program på piratebay, så bruger man det som om det
var købt. Men ind imellem kan funktionaliteten svigte. Ind imellem
bliver piratkopien ubrugelig. Ind imellem er der ikke de seneste
opdateringer,- og ind imellem bliver et pirat registreringsnummer
ubrugeligt!

Den generelle betragtning som man så hører er:"Jeg vil købe den sidste
nye version, jeg har hørt at den nu kan...bl.a...bl.a...bl.a...og jeg
vil gerne eje den selv! Og så køber folk programmet tilsidst! De vil
have fred med det!
I det tilfælde har piratebay fungeret som "viral reklame!" Og jeg har
mistanke om at firmaer bruger denne form for promotion! Ellers er de
godt nok dumme!

Der er selvfølgelig andre-, hvor man konstaterer at den er ikke god
nok. Piratversionen er tilstrækkelig!
Det kan også dreje sig om enormt dyre pakker, som en elev på en
læreanstalt ville få højere karakterer ved at have. Men som de ikke
har råd til. Statistikprogrammer og des lige. Her er piratkopien
virkelig gavnlig for undervisningssektoren.

Jeg kan få fuld adgang til PB hvis jeg ønsker det. Alligevel har jeg
købt en masse software indenfor det sidste år. Alene i går købte jeg
den nye version af "ScreenFlow 2."En opgradering med rabat. For 14
dage siden :"ROXIO CREATOR 10 Pro."-Jeg kunne have hentet den på PB,
men jeg købte den. Når man vil eje et program, så skal det fungere og
der skal være support og update!

Og her kommer vi til et væsentligt punkt:"Ejerskabet!" Her er visse
dele af softwareindustrien ved at skyde fødderne af sig selv.

For den væsentligste grund til køb fremfor PB er "Ejerskabet!" At man
kan tage pakken ned fra hylden. Bruge den på sine "2 PC'er."
Reinstallere så tit man lyster med sit originale serienummer!

Det er nogle i gang med at udhule! Til skade for dem selv! For det der
downloades fra PB, det tager man ejerskab over! Kan "salget" ikke
matche den fornemmelse, så kan softwareindustrien skabe sig selv et
problem!

2 af de programmer jeg har købt indenfor de sidste 2 år har firmaerne
ladet udløbe!! De har bemægtiget sig ejerskabet over de købte
programmer. De stoppede med at fungere! De var så impertinente, at de
skrev om jeg ville genkøbe programmerne!!?)) "Så de kunne snyde mig
igen??"))

Jeg skrev at efter de havde stjålet de programmer jeg havde købt, så
ønskede jeg ikke mere kontakt med dem! Det kan godt være at de ønsker
den form for handel. Men jeg ønsker en anden form!

Det bringer mig frem til "Telestream":
http://www.telestream.net/telestream-products/desktop-products.htm

Her har jeg købt "Flip4Mac Studio Pro HD" for flere år siden under et
andet ejerforhold som "Telestream" har overtaget. Endvidere
"ScreenFlow." Under al den tid, har jeg kunnet installere programmerne
lige så tit det passede mig. Opgradere med klog vejledning gratis til
de forskellige updates. Uden mindste nagging fra dem, trods det nye
ejerforhold på programmerne.

Derfor! Købte jeg i går version 2 af programmet "ScreenFlow", jeg fik
iøvrigt en gratis version af "Flip4Mac WMV Studio" med, som jeg ikke
har brug for idet jeg jo har købt "Studio Pro HD" i forvejen.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 15:44

On 2009-10-28 14:07:30 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> Er der noget der tyder på at det er ved at slutte, på grund af
> Piratebay for eksempel?))

Næ, og så er TPB i den grad hypet. Hvis man endelig skal snakke
torrents, så er der andre sider, der er mindst lige så omfangsrige

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-09 22:50

Steen skrev:

> Næ, og så er TPB i den grad hypet. Hvis man endelig skal snakke
> torrents, så er der andre sider, der er mindst lige så omfangsrige

Markedsføring. Om et par år sælger de mærket til Ebay for en milliard :)

Fra : Henrik A.

Dato : 28-10-09 21:49

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> iøvrigt en gratis version af "Flip4Mac WMV Studio" med, som jeg ikke
> har brug for idet jeg jo har købt "Studio Pro HD" i forvejen.

Vil gerne vide hvilke to firmaer der åbenbart tilbagekalder / annulerer den
licens man har købt?!

For så kan jeg undgå at handle med de firmaer...

Henrik

Fra : Palle

Dato : 28-10-09 23:53

On 2009-10-28 21:48:58 +0100, "Henrik A."
<REMOVEMEhenrik_silkeborg@yahoo.dk> said:

> Vil gerne vide hvilke to firmaer der åbenbart tilbagekalder / annulerer
> den licens man har købt?!
>
> For så kan jeg undgå at handle med de firmaer...

Kom nu!

(http://www.usenet.dk/?side=citatteknik)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-09 23:59

Henrik A. <REMOVEMEhenrik_silkeborg@yahoo.dk> wrote:

> Vil gerne vide hvilke to firmaer der åbenbart tilbagekalder / annulerer den
> licens man har købt?!
>
> For så kan jeg undgå at handle med de firmaer...

Jens er nok stadig pissed over at et firma kan finde på at lave en ny
version af et stykke software og ikke bruge en masse tid (og dermed
penge) på at få den tidligere version til at virke med det nye
operativsystem, kun for at gøre alle nerrigrøvene glade .. alle dem som
alligevel ikke bidrager med indtægter ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 29-10-09 00:20

On 2009-10-28 23:58:30 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> operativsystem, kun for at gøre alle nerrigrøvene glade .. alle dem som
> alligevel ikke bidrager med indtægter ...

Du lyder nu altså også lidt sur

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 00:22

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> Du lyder nu altså også lidt sur

kun fordi det viser at man er helt ude af trit med hvordan tingene
hænger sammen i denne verden ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 00:25

> kun fordi det viser at man er helt ude af trit med hvordan tingene
> hænger sammen i denne verden ...

især når den gamle version er over 1.5 år forældet, Elgato med hver
point release smider en masse nye features i gratis og fordi upgrade
prisen er _peanuts_ ... altså ¤40 inkl. et års abb. hos tvtv.co.uk

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-09 22:51

Thomas von Hassel skrev:

> point release smider en masse nye features i gratis og fordi upgrade
> prisen er _peanuts_ ... altså ¤40 inkl. et års abb. hos tvtv.co.uk

Er det der tvtv.co.uk relevant mere, med digital tv med EPG og sårn?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 22:59

> Er det der tvtv.co.uk relevant mere, med digital tv med EPG og sårn?

for mig ja .. jeg kan ikke få YouSee's "indbyggede" EPG til at virke
pålideligt ... enten er der ingen EPG, eller også kommer og går den ...
så jeg er glad for tvtv.co.uk

/thomas

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 10:47

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 10:47

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 08:03

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-09 18:26

On 28 Okt., 21:48, "Henrik A." <REMOVEMEhenrik_silkeb...@yahoo.dk>
wrote:

> Vil gerne vide hvilke to firmaer der åbenbart tilbagekalder / annulerer den
> licens man har købt?!
>
> For så kan jeg undgå at handle med de firmaer...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"NCH" software:
http://www.nchsoftware.com/software/video.html
og
"PareTologic":
http://www.paretologic.com/products/xoftspyse/index.aspx

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 08:35

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> [...]

Kan du uddybe hvordan de har tilbagekaldt/annuleret deres software ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-09 18:38

On 28 Okt., 23:58, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> operativsystem, kun for at gøre alle nerrigrøvene glade .. alle dem som
> alligevel ikke bidrager med indtægter ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du behøver ikke være "Kal-hatze" for mig, jeg kan godt selv give min
mening til kende. Det jeg refererer til har ikke noget med EyeTV at
gøre. Det er noget helt andet. Iøvrigt har jeg afinstalleret "Snow
Leopard",-installeret "Leopard" og fået min "EyeTV" fuldt fungerende
tilbage.

Når man køber "EyeTV" så er det ikke et stykke software, men en
hardware Hybrid TV tuner. Havde det været en Windowsting, som
Hauppaugeudgaven af den samme "thingeee", så kan man downloade
softwaren der får den til at fungere gratis når der kommer et nyt
styresystem. Her afveg " EyeTV" ved ikke at tilbyde nye drivere til
"Snow Leopard", men forlange at man køber nyt software for at få sin
hardware til at fungere! Det er en hel ny idé! Alle hardwaresælgere
har som kotyme at de frigiver nye drivere til deres hardware når der
kommer nye systemer.
Det manglede da bare!

Og det er du sur og tvær over! Sur og tvær over at der er noget der
hedder kotyme og at man følger skik og brug!?
Men det var ikke det det oprindelige indlæg handlede om. Det handlede
om at nogle også er begyndt at standse funktionen af solgt software!
Hårrejsende!

Vi trænger til at forbrugerombudsmanden slår et stort slag for
forbrugerne omkring køb og ejendomsret til det købte software!

Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-09 05:03

> [...]

> hardware til at fungere! Det er en hel ny idé! Alle hardwaresælgere
> har som kotyme at de frigiver nye drivere til deres hardware når der

Retfærdigvis skal det siges, at det ikke gælder generelt. Det må være
fordi, din EyeTV software er over en vis alder. Her i huset har vi to,
og de kunne begge opgraderes gratis til ver. 3.1.2, der kører under Snow
Leopard.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 08:03

Hej,

> Når man køber "EyeTV" så er det ikke et stykke software, men en
> hardware Hybrid TV tuner. Havde det været en Windowsting, som

Du er lidt for glad for at generalisere.

Jeg har ikke købt en "hardware hybrid tv tuner". Jeg har ikke købt noget
som helst hardware i den butik. Jeg har blot købt softwaren "EyeTV", som
du ynder at kalde den.

Så "man" køber altså ikke et stykke hardware altid.

Derudover mangler du at skelne mellem "driveren" og så
"applikationssoftware". Du blander de to ting sammen. Så vidt jeg er
orienteret kan du sagtens bruge din hardware-dims med Snow Leopard uden
at købe en ny version af EyeTV. Du kan blot ikke bruge den med EyeTV.

> "Snow Leopard", men forlange at man køber nyt software for at få sin
> hardware til at fungere! Det er en hel ny idé! Alle hardwaresælgere
> har som kotyme at de frigiver nye drivere til deres hardware når der

Det ses meget tit at der kommer nye Windows-drivere til en dims, når der
kommer en ny operativsystemsversion. Det ses sjældent at man også
samtidigt får en ny gratis version af den software, som i øvrigt blev
bundlet med dimsen.

> Og det er du sur og tvær over! Sur og tvær over at der er noget der
> hedder kotyme og at man følger skik og brug!?

Det hedder nu kutyme, og så vidt jeg kan se, er der ikke sket væsentlige
afvigelser fra sædvanen her.

> Vi trænger til at forbrugerombudsmanden slår et stort slag for
> forbrugerne omkring køb og ejendomsret til det købte software!

Licensiering af software har ikke noget med ejendomsret at gøre.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 08:03

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-09 03:21

On 29 Okt., 08:34, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Kan du uddybe hvordan de har tilbagekaldt/annuleret deres software ?
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der blev bare udmeldt at nu handlede det om en ny version der skulle
betales for.

jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 10:59

> [...]

> "PareTologic": > >http://www.paretologic.com/products/xoftspyse/index.aspx
> det om en ny version der skulle betales for.

Dvs. du har købt noget der løber som et abb. ? .... og det undrer dig at
det holder op med at virke når det år er gået ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-09 03:21

On 29 Okt., 08:03, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]
>
> Licensiering af software har ikke noget med ejendomsret at gøre.

> Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo det er der faldet dom for ejerskab over software ved køb og det vil
vi forbrugere sørge for at der kommer styr på.
Ellers ser fremtiden således ud:

Det næste der sker er at du køber et grafikkort til din PC. Der er en
driver fra fabriken så det fungerer. Efter et stykke tid udkommer
driversoftware version 2.0! Et pop-up skilt fortæller at i løbet af 14
dage vil dit grafikkort holde op med at fungere! For version 1 af
softwaren er udløbet! Men du kan for en opgraderingspris købe version
2.0 af driveren for 185 kroner i stedet for normalprisen på 540
kroner!
Inkluderet er retten til at bruge driveren i et HELT år. Du må
selvfølgelig kun bruge driveren efter licensen, som diktatorisk (uden
lovgivning)bestemmer,- at den kun må bruges på 1 maskine!!
Har du en anden maskine med samme grafikkort kan du få en
volumenlicens der gælder op til 5 maskiner for kun 250 kroner!

Det har grafikortfirmaet opnået ved at dele fabrikationen i 2 dele. En
hardwaredel og en softwaredel. Således kan
hardwareproduktet:"Grafikkortet" sælges med uskyldig mine. Idet de
desværre ikke har noget at gøre med drivere til deres grafikkort! Det
må du henvende dig til driversoftware-firmaet for at få! Og
driversoftwarefirmaet kan nu efter at "EyeTV" og "NHC" software har
banet vejen tage din licens til at bruge softwaren du har købt lige
som det passer dem!
De har indlemmet dig blandt "abonementsfårene" der hvert år skal
betale for en driver til deres grafikkort!

DETTE ER UTÅLELIGE TILSTANDE!!

jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 10:47

Hej,

> Jo det er der faldet dom for ejerskab over software ved køb og det vil

Det er ren ævl, så længe du ikke kan referere til noget som helst.

> [...]
> Har du en anden maskine med samme grafikkort kan du få en
> volumenlicens der gælder op til 5 maskiner for kun 250 kroner!

Jeg forstår ikke, at du hidser dig op. Hvis ikke du vil indgå en aftale
om, at du må få lov til at bruge et stykke software i 1 år på 1 maskine
for en pris af 928 kr. - så _lad vær_.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-09 11:34

Lyrik skrev:

> DETTE ER UTÅLELIGE TILSTANDE!!

Tjah, men du undersøgte vel tingene inden du købte?

Herudover vil jeg stadig mene at når tingene virker med det der står på
æsken at det virker til, så er der ikke meget du kan brokke dig over.

Det er dit eget valg at opgradere ud af det som det du har købt passer til.

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 13:35

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-09 03:31

wrote:
> [...]
> orienteret kan du sagtens bruge din hardware-dims med Snow Leopard uden
> at købe en ny version af EyeTV. Du kan blot ikke bruge den med EyeTV.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen du er helt galt afmarcheret. Jeg har købt denne:
http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=MTEzMTA1OTg

I selvpraleriet står: * Watch TV on your Mac
* Rewind, fast forward, and pause live TV
* Export recordings to your iPod, iPhone or Apple TV
* Record hours of television on your Mac

Så forventer jeg at jeg 1,5 år efter stadig kan bruge den. Især når de
HAR lavet en version af softwaren der får den til at køre på Snow
Leopard! Hvorfor får de tidligere købere den så ikke. Man kan sige at
TV-modulet er holdt op med at fungere efter 1,5 år!
Vi har 2 års reklamationsret! Hvor skal jeg reklamere?

At du skulle ligge og købe softwaren alene og derfor klynker at det er
all right, skulle vel ikke skyldes at du er dybt involveret i
softwarebranchen?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 10:59

> [...]

> At du skulle ligge og købe softwaren alene og derfor klynker at det er
> all right, skulle vel ikke skyldes at du er dybt involveret i

Der er stadig ingen der har tvunget dig til at opdatere til 10.6 ....
skidtet virker jo stadig fint under 10.5 som var konditionerne da du
købte ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 11:04

Hej,

> Jamen du er helt galt afmarcheret.

Næ, egenligt ikke.

> [...]
> * Record hours of television on your Mac

> Så forventer jeg at jeg 1,5 år efter stadig kan bruge den.

Det kan du også sagtens. Du skal bare fortsætte med at bruge det program
som du har fået med dimsen, da du købte den. Og ja, det begrænser dig i
at du ikke kan opgradere til Snow Leopard. Sådan er livet.

Jeg har forstået, at dit ønske er, at alle producenter af hardware skal
være bundet til for evigt gratis at fremstille software til alle nye
versioner og varianter af operativsystemer som i fremtiden måtte udkomme.

Ønsket er blot naivt, urealistisk og hænger ikke sammen med
virkeligheden, som den er i dag. Det nytter ikke at græde snot over det
simpelthen.

Hvis du vil være konstruktiv, kunne du indgå i forbrugersammenslutninger
o.lign. og fx arbejde for at der blev indført lovkrav om, at producenter
tvinges til at skrive nye drivere i reklamationsperioden eller lign.

> Især når de
> HAR lavet en version af softwaren der får den til at køre på Snow
> Leopard! Hvorfor får de tidligere købere den så ikke.

Den nye version har en lang række nye features. Skulle de "gamle" så
have dem gratis? - Med andre ord, de nye købere skal betale for de gamle?

Dit næste argument er vel, at de så skal fjerne de nye features fra
programmet og sende det til de gamle brugere. Det betyder blot at endnu
flere omkostninger væltes over på de nye.

Du har at gøre med virksomheder som tjener penge på at producere og
sælge software. Derfor vil de sjældent give software gratis væk,
medmindre de kan se, at de kan tjene flere penge på at give den væk end
ved at tage penge for den.

Har du noget imod det, har du væsentligt mere at gøre oprør imod end
blot softwarevirksomheder.

> Man kan sige at
> TV-modulet er holdt op med at fungere efter 1,5 år!

Ja, man kan også sige at TV-modulet sprang i luften! Eller man kan sige,
at det pludseligt sagde 'pling' og blev til en stor buket blomster.

Man kan sige så meget - men det er som regel mest interessant at høre
på, hvis tingene har rod i virkeligheden.

> At du skulle ligge og købe softwaren alene og derfor klynker at det er
> all right

Hvor har jeg klynket? - Jeg klynker ikke. Jeg forstår ikke, at du kan få
det indtryk.

> skulle vel ikke skyldes at du er dybt involveret i
> softwarebranchen?

Nåårh, du mener at jeg spiser frokost med direktøren for producenten af
EyeTV hver tirsdag udelukkende for at diskutere, hvordan vi i fællesskab
kan genere de danske købere af EyeTV mest muligt?

Fra : N/A

Dato : 29-10-09 13:33

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-09 05:11

On 29 Okt., 11:33, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Tjah, men du undersøgte vel tingene inden du købte?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja selvfølgelig! Men en af de autonome firmalicensbetingelser er at de
kan ændre licensbetingelserne uden forudgående varsel!

Med de massive "tungen langt oppe i røven på firmaerne holdninger" der
er givet udtryk for i denne tråd, kan man kun konkludere at torrent-
sites som PirateBay er en forbrugernødvendighed og at disse sites
burde støttes af forbrugetrorganisationer.
Under min kortvarige "SnowLeopard" oplevelse, klarede PB sagen med
"EyeTV" til min store tilfredshed!

jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 13:35

Hej,

> Ja selvfølgelig! Men en af de autonome firmalicensbetingelser er at de
> kan ændre licensbetingelserne uden forudgående varsel!

Er det noget du selv sidder og finder på - eller kan du citere
ovenstående fra deres licensbetingelser?

> [...]
> sites som PirateBay er en forbrugernødvendighed og at disse sites
> Under min kortvarige "SnowLeopard" oplevelse, klarede PB sagen med

Dit argument er tåbeligt.

"Åh, hvor er det dyrt at have en ADSL - og så skal jeg betale HVER
måned. Nej, nu hacker jeg mig gratis på naboens trådløse - det har jeg
RET til, sådan som de behandler mig."

"Uh, så skal man betale skat igen i år! Og de ændrer hele tiden på
opgørelsesmetoden! Nej, nu snyder jeg altså i skat for det har jeg RET
til, sådan som de behandler mig."

Etc.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-09 17:08

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ja selvfølgelig! Men en af de autonome firmalicensbetingelser er at de
> kan ændre licensbetingelserne uden forudgående varsel!

Æh, har du en gammel aftale med Elgato om at de leverer en 10.6
kompatibel version af EyeTV uden beregning? Som de så er løbet fra?
SLEMME dem.

> Med de massive "tungen langt oppe i røven på firmaerne holdninger" der
> er givet udtryk for i denne tråd, kan man kun konkludere at torrent-

Må jeg være fri for den slags infantillatrinære pådutninger :(

Det er meget enkelt - du får hvad du betaler for (og omvendt). Det er
beklageligvis meget dyrt at lave ordentligt software, og der er kun
kunderne til at betale. Jo færre skuldre, jo større byrde.

Du nævner tilfældet grafikdrivere. Er kendetegnet ikke for de
grafikkort der løbende kommer opdateringer til at de stadig er på
markedet? Dvs det er en faktor om dit nyindkøb kan bruges eller ej (og
det har jeg da efterhånden forstået er ngoet du vægter højt).

Det er nok også grunden for at Elgato har lavet nye versioner af EyeTV
på det sidste, og de har også en god funktionalitet med at man kan se
sine programmer hjemme med sin iPhone. Det er ret smart faktisk :)

Men for at vende tilbage til emnet: Jeg synes ikke du har RET til og
Elgato PLIGT til at give dig en gratis opgradering til en version af
EyeTV der kører under 10.6, hvis det ikke er aftalt på købstidspunktet.
Når DET så er sagt, synes jeg det er god kundepleje at man får
opdateringer til samme version gratis. Her har jeg fx fået 3.1.2 af
EyeTV serveret.

Er det EyeTV 2 eller 3 du har? Det har jeg glemt?

Ligeledes har vmware antagelig ment at det var SÅ svært at lave OpenGL
support i Parallels at de giver versionsnummeret en tak op, og scorer
opgraderingspengene til at finansiere gildet.

Personligt vil jeg være henrykt bare mine gamle grafiktunge spil kører
bedre :)

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-09 05:17

On 29 Okt., 11:04, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]

> Ønsket er blot naivt, urealistisk og hænger ikke sammen med
> virkeligheden, som den er i dag. Det nytter ikke at græde snot over det
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo det ønske er virkeligheden som den former sig alle steder!
Når man sælger et stykke hardware så må man supportere det i hvert
fald et par år!
Lad os tage grafikkort.
Bliver der ikke hele tiden udsendt gratis drivere til det?? Kan du
vise noget andet?

Har du et eneste eksempel på at man sælger et stykke hardware og så
forlanger penge for driveren? Eller penge for den nyere driver til
næste styresystem?

Kom med bare et eneste eksempel!!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 12:42

> [...]

> Har du et eneste eksempel på at man sælger et stykke hardware og så
> forlanger penge for driveren? Eller penge for den nyere driver til

Det er ikke en driver.... og der er masser af eksempler på det. F.eks.
har jeg en Canon scanner som blev leveret med Silverfast ... men hvis
jeg vil have den nye version der virker med Snow Leopard så må jeg da
punge ud. Driverne derimod er blevet opdateret ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 13:33

Hej,

> Jo det ønske er virkeligheden som den former sig alle steder!

Igen, du generaliserer kraftigt. Din virkelighed er ikke alles virkelighed.

> Bliver der ikke hele tiden udsendt gratis drivere til det?? Kan du
> vise noget andet?

Jeg har ikke sagt det modsatte, så kan ikke se hvorfor det er relevant
at vise det.

> Har du et eneste eksempel på at man sælger et stykke hardware og så
> forlanger penge for driveren? Eller penge for den nyere driver til
> næste styresystem?

Igen: Du blander driver og bundlet software sammen.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-10-09 23:20

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> [...]
> fald et par år!
> Lad os tage grafikkort.
> Bliver der ikke hele tiden udsendt gratis drivere til det?? Kan du

ATI Radeon 9500 (r300-chip) under Linux. Lige pludseligt holdt ATI op
med at understøtte r300 i deres gratis drivere, da de gik fra noget i
retning af version 5.1.4 til 5.1.6. Dvs. det var ikke en "major
version update".

> forlanger penge for driveren? Eller penge for den nyere driver til
> næste styresystem?
>
> Kom med bare et eneste eksempel!!

Apple DOS Compatability card.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Steen

Dato : 14-11-09 02:19

On 27 Okt., 22:05, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> http://luen.dk/hideyourass.mov
>
> Jens

Jamen jeg ville også prøve. Den der skjulminrøv, sløver den ikke
forbindelsen gevaldigt?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-11-09 11:37

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jamen jeg ville også prøve. Den der skjulminrøv, sløver den ikke
> forbindelsen gevaldigt?

Den skjuler i alle tilfælde kun dit websurferi, og ikke bittorrent
forbindelsen ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 14-11-09 19:40

On 2009-11-14 11:37:16 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Den skjuler i alle tilfælde kun dit websurferi, og ikke bittorrent
> forbindelsen ...
>
> /thomas

Det er nu heller ikke noget jeg gør brug af. Jeg ville bare høre om det
kun var hos mig, forbindelsen blev en hel del sløvere, når jeg brugte
tjeneste.

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-09 16:29

On 14 Nov., 19:39, Steen <ist...@googlemail.com> wrote:

> Det er nu heller ikke noget jeg gør brug af. Jeg ville bare høre om det
> kun var hos mig, forbindelsen blev en hel del sløvere, når jeg brugte
> tjeneste.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du må jo gøre brug af den siden du kan se at tjenesten bliver sløvere-
Nes'Pas?

Forstår du dog ikke, at man må ændre DNS for at se PB??
De andre løsninger ændrer DNS permanent. Hidemyass ændrer den kun på
de sider du skriver ind fra dens hjemmeside! Så snart du forlader den
får du dine egne DNS adresser tilbage! Kan du se pointen?!
Altså hvis den har sløvet dine hestekræfter så er det kun for det
øjeblik du går ind på PB og henter din torrentfil, derefter overtager
bittorrent-klientprogrammet downloaden fra din egen opsætning! Så har
du ikke brug for hidemyass længere. Er det smart? Eller er det smart?

jens

Fra : Steen

Dato : 15-11-09 09:24

On 2009-11-15 00:28:58 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:
> Du må jo gøre brug af den siden du kan se at tjenesten bliver sløvere
> -
> Nes'Pas?

Det var derfor jeg spurgte, om andre oplevede det samme.
Jeg har så rigeligt badebold, og med hidemyass oplevede jeg det meget

> Forstår du dog ikke, at man må ændre DNS for at se PB??

Jo, det tror jeg nok jeg har fattet

> [...]
> bittorrent-klientprogrammet downloaden fra din egen opsætning! Så har
> du ikke brug for hidemyass længere. Er det smart? Eller er det smart?

Ved ikke lige hvor smart det egentligt er.
Jeg plejer at give 10-20 kroner for en CD, så sidde og nørkle med at
downloade en digital fil i ringere kvalitet, er ikke noget jeg bruger
meget tid på. Jeg har kigget lidt efter boksekampe, men jeg har ganske
enkelt ikke tålmodighed til at skulle downloade i længere tid.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 10:59

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> [...]
> meget tid på. Jeg har kigget lidt efter boksekampe, men jeg har ganske
> enkelt ikke tålmodighed til at skulle downloade i længere tid.

eneste formål er at hente tv serier som ikke kan ses i .dk på andre
måder ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-11-09 10:10

> De andre løsninger ændrer DNS permanent. Hidemyass ændrer den kun på
> de sider du skriver ind fra dens hjemmeside! Så snart du forlader den
> får du dine egne DNS adresser tilbage! Kan du se pointen?!

Hvilke ulemper er der ved at bruge OpenDNS eller andre permanente løsninger?

> [...]
> bittorrent-klientprogrammet downloaden fra din egen opsætning! Så har
> du ikke brug for hidemyass længere. Er det smart? Eller er det smart?

Hvad er fordelen ved at skjule sin røv på PB, og så efterfølgende hente
selve filerne i fuld offentlighed?

- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-09 16:19

On 14 Nov., 10:18, Steen <ist...@gmail.com> wrote:

> Jamen jeg ville også prøve. Den der skjulminrøv, sløver den ikke
> forbindelsen gevaldigt?

Prøv at spørge mig på en skala fra 1-10 hvad det rager mig!
Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-09 00:25

Lyrik skrev:

> Prøv at spørge mig på en skala fra 1-10 hvad det rager mig!
> Hilsen

Jeg vil blot konstatere at jeg værdsætter meget at du tildækker din
bagdel :D

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-09 16:20

On 14 Nov., 11:37, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Den skjuler i alle tilfælde kun dit websurferi, og ikke bittorrent
> forbindelsen ...
>
> /thomas

Og hvad så Thomas? Bruger du ikke bittorrent til at hente dit
stuff?

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 00:57

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Og hvad så Thomas? Bruger du ikke bittorrent til at hente dit
> stuff?

jo ... synes bare det er nemmere at bruge f.eks. OpenDNS istedet for at
rode med webproxy server ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 15-11-09 00:25

Fra : N/A

Dato : 15-11-09 06:09

Fra : N/A

Dato : 15-11-09 06:09

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-09 16:59

On 15 Nov., 00:25, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Jeg vil blot konstatere at jeg værdsætter meget at du tildækker din
> bagdel :D
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Rart at du er i perlehumør! Du har måske hentet TT 10 fra PB?

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-09 06:09

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Rart at du er i perlehumør! Du har måske hentet TT 10 fra PB?

Nøh, det TROR Jeg da ikke. PB er Pirate Bay, men hvad er TT?

Og hvorfor er det godt?

Fra : Lyrik

Dato : 15-11-09 05:33

On 15 Nov., 06:09, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Nøh, det TROR Jeg da ikke.  PB er Pirate Bay, men hvad er TT?
>
> Og hvorfor er det godt?

>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tjaa.. den må du gætte dig til:
TT er forbogstaverne på et Mac-program i to ord, hvor hvert ord
begynder med T
Det er kendt for sin evne til at brænde skiver.
10 er revisionsnummeret.

Hilsen
jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 13:45

> [...]

> begynder med T
> Det er kendt for sin evne til at brænde skiver.

$79 er hvad programmet koster ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-09 13:49

> [...]
> begynder med T
> Det er kendt for sin evne til at brænde skiver.

Jeg har stadig blot Toast Titanium, version 6...tsk, tsk.....

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-09 14:12

Morten Lind skrev:

> Jeg har stadig blot Toast Titanium, version 6...tsk, tsk.....

Du har jo heller ikke nogen maskiner mere der kan køre nyere versioner *BB*

Men gad vide hvorfor Jens ikke bare kan spørge rent ud om jeg har hentet
en piratkopi af Toast Titanium 10 fra PirateBay?

(og, nej, det har jeg ikke).

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-09 16:04

> Du har jo heller ikke nogen maskiner mere der kan køre nyere versioner *BB*

Nåeh.....det kan de vist godt ???

> Men gad vide hvorfor Jens ikke bare kan spørge rent ud om jeg har hentet
> en piratkopi af Toast Titanium 10 fra PirateBay?

Måske kan han lide at være kryptisk?

> (og, nej, det har jeg ikke).

Næh, hvad skulle du da også det for? Det klarer Mac OS X jo glimrende

M.