Skrive tysk på iPhone
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-09 16:32

Jeg har undertider brug for at kunne skrive tyske gloser i SMS med
umlaut og andre særlige tegn. Jeg har prøvet at skifte til tysk i
Generelt >Internationalt. Men det giver ikke mulighed for at skrive de
særlige, tyske skriftttegn. Jeg oplevede ikke, at jeg fik et andet
tastatur.

Hvad gør tyskerne? Hvad kan jeg gøre?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-10-09 16:35

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
> Generelt >Internationalt. Men det giver ikke mulighed for at skrive de
> særlige, tyske skriftttegn. Jeg oplevede ikke, at jeg fik et andet

Hej Ove,

Prøv at holde fingeren på f.eks. u. Så foreslår den u, ú, ù, ü og û. Det
samme virker på f.eks. s, a, e osv.

Mvh Jonas Jalling

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-09 20:07

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Hej Ove,
>
> Prøv at holde fingeren på f.eks. u. Så foreslår den u, ú, ù, ü og û. Det
> samme virker på f.eks. s, a, e osv.
>
> Mvh Jonas Jalling

Ja, det er lækkert at prøve samtlige taster igennem og se, hvad de har
at byde på -også specialtastaturet, som kommer frem, når man trykker på
"123".
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 17:04

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Generelt >Internationalt. Men det giver ikke mulighed for at skrive de
> særlige, tyske skriftttegn. Jeg oplevede ikke, at jeg fik et andet

har du prøvet at trykke på Globus ikonet i tastaturet ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-09 18:05

> har du prøvet at trykke på Globus ikonet i tastaturet ?
>
> /thomas

Fortæl, fortæl..... Hvor er det?

M.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-10-09 18:10

Morten Lind skrev:

> Fortæl, fortæl..... Hvor er det?
>
> M.
Den kommer kun frem hvis du har mere end et tastatur aktivt (i
indstillinger). I så fald er den til venstre for mellemrumstasten.

Mvh Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-09 18:45

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Den kommer kun frem hvis du har mere end et tastatur aktivt (i
> indstillinger). I så fald er den til venstre for mellemrumstasten.
>
> Mvh Jonas

Sejt )))

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-09 18:49

Morten Lind skrev:

> Sejt )))

http://oreilly.com/catalog/9780596521684

Der er et eksempelkapitel på iTunes store - der står bla. om det der med
tastaturet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 19:34

> Fortæl, fortæl..... Hvor er det?

kommer frem når du har mere end ét tastatur layout slået til ... i mit
tilfælde dansk, tysk og engelsk ..

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-09 20:07

> kommer frem når du har mere end ét tastatur layout slået til ... i mit
> tilfælde dansk, tysk og engelsk ..
>
> /thomas

Men tyskerne får stadig ikke et nyt tastatur med direkte adgang til
umlaut. De skal holde o nede for at kunne vælge ö som alternativ.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 20:10

> Men tyskerne får stadig ikke et nyt tastatur med direkte adgang til
> umlaut. De skal holde o nede for at kunne vælge ö som alternativ.

nej .. men til gengæld er autokorrektur ordbogen på tysk .. hvilket i
mit tilfælde er meget vigtigt da jeg ikke kan stave om det gjald mit liv
.... og slet ikke på tysk

/thomas