Hjemmeserver
Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-10-09 14:27

Hej alle,

da der efterhånden er ved at komme en del Macs i hjemmet, går jeg og gør
mig nogle overvejelser om hvad jeg skal stille op med min server.
I øjeblikket hår jeg en linuxmaskine stående der fungerer som web-,
dhcp-, dns-, fildelings-, squeezebox- samt ikke mindst TM-server.
Alt dette og mere til kan jo snildt løses af SL server (dog til en lidt
anden pris end min ubuntu-distribution).

Inden jeg går ud og køber en Mac (havde tænkt mig at finde en brugt Mini
til formålet), vil jeg gerne høre lidt om Jeres erfaringer med server
til hjemmet.
Jeg har en prøveversion af SL-server liggende som jeg havde tænkt mig
at lege med til at starte med.

Mvh Jonas Jalling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-09 15:21

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> til hjemmet.
> Jeg har en prøveversion af SL-server liggende som jeg havde tænkt mig

Hvis du er klar til at sætte dig ind i 10.6 server så er det en fin
løsnng ... så fin at Apple enda sælger en "server mini" nu.

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-10-09 16:52

Thomas von Hassel skrev:

> Hvis du er klar til at sætte dig ind i 10.6 server så er det en fin
> løsnng ... så fin at Apple enda sælger en "server mini" nu.
>
> /thomas

Hej Thomas,
Det var netop pga. apples nye mini-server at jeg fik ideen. Og selvom
min linux-server efterhånden spiller sammen med resten af computerne,
har jeg en forventning om at det hele vil køre lidt mere gnidningsfrit
når det er OSX hele vejen.

/Jonas