E-Mail
webnoob 5265
"Gymnasium kendte ikke til bcc-feltet"
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-09 16:45

Se: http://www.version2.dk/artikel/12587

Men hvad er alternativet?

Som afsender står man med det problem, at brugen af Bcc-feltet giver
stor risiko for, at mailen bliver fanget af modtagerens spamfilter. Det
har jeg i hvert fald oplevet mange gange, som afsender eller modtager.

Hvilke alternativer eksisterer der nu om dage?

Mikkel

Fra : KentBM

Dato : 22-10-09 18:06

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:
> Som afsender står man med det problem, at brugen af Bcc-feltet giver
> stor risiko for, at mailen bliver fanget af modtagerens spamfilter. Det
> har jeg i hvert fald oplevet mange gange, som afsender eller modtager.
Men er det så ikke, vist i henhold til tidligere indlæg i denne gruppe,
fordi til feltet så ikke er udfyldt?

Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal du sætte dig selv som
modtager og derved undgå, at blive fanget i spamfiltre.

--

Kent

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-09 18:10

KentBM skrev:
> [...]
>
> Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal du sætte dig selv som
> modtager og derved undgå, at blive fanget i spamfiltre.

Det gør jeg også - men jeg der er alligevel større chance for at det
bliver fanget af spamfiltre, end når man sender til en adresse i TO-feltet.

Mikkel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-10-09 20:02

> Det gør jeg også - men jeg der er alligevel større chance for at det
> bliver fanget af spamfiltre, end når man sender til en adresse i TO-feltet.

Jeg har nu aldrig hørt om at jeg er blevet fanget i et spamfilter, fordi
jeg kun har sat mig selv på i til-feltet og alle andre modtagere i BCC.

Jeg hører til dem der mener at det er en uskik at sætte alle modtagere i
til- eller CC-felterne, med mindre man på forhånd forventer at alle
modtagerne kender eller bør kende hinandens mailadresser.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-09 21:13

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> til- eller CC-felterne, med mindre man på forhånd forventer at alle
> modtagerne kender eller bør kende hinandens mailadresser.

Datatilsynet er enig med dig. Det er jeg selvfølgelig også.

Mikkel