MAC i Windows miljø
Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 02-08-01 11:28

Hej altvidende liste!
Jeg sidder nu med en mac i et windowsmiljø. Jeg kan fint komme på
nettet, men jeg har svært ved at få adgang til printerne. De har dog en
tcp/ip adresse. Er der ikke noget med, at man så kan få adgang til dem
med det rette software?

Jeg mener at have hørt at firmaet bag Virtual PC har lanceret et lille
program der gør det muligt at få adgang til servere og printere i et
windows miljø. Er er erfaringer med det?
Sommerhilsner,
Andreas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-01 12:58

Andreas Roepstorff <etnoroep@au.dk> wrote:

> Hej altvidende liste!

> Jeg sidder nu med en mac i et windowsmiljø. Jeg kan fint komme på
> nettet, men jeg har svært ved at få adgang til printerne. De har dog en
> tcp/ip adresse.

Hvilke printerer er det? Post script eller PCL?

> Er der ikke noget med, at man så kan få adgang til dem
> med det rette software?

"Dave" kan instaleres på mac'en.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 03-08-01 11:47

Det er en HP-laserjet postscript printer.

Hvad (hvem) er Dave?
Andreas

Fra : macsteen

Dato : 03-08-01 12:25

Dave er en system-udvidelse der får Mac OS til at kunne arbejde med
Microsoft netværks-resourser (Printere/win-shares).

Findes der ikke en print-server i dit miljø? Hvis det er NT4/2000 kan den
dele en AppleTalk-printerkø ud som du kan skrive til.

in article 2001080312463247014@[10.96.25.43], Andreas Roepstorff at

Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 03-08-01 12:46

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Dave er en system-udvidelse der får Mac OS til at kunne arbejde med
> Microsoft netværks-resourser (Printere/win-shares).

Det lyder som det rigtige, hvem sælger/producerer Dave?
- Jeg ved ikke nærmere om print-serveren. Der er nok en sådan, men vores
support mand, som intet ved om Mac, er på ferie.
Andreas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 06-08-01 08:54

Andreas Roepstorff <etnoroep@au.dk> wrote:

> ..., men jeg har svært ved at få adgang til printerne. De har dog en
> tcp/ip adresse. Er der ikke noget med, at man så kan få adgang til dem
> med det rette software?

Under mappen "Hjælpefunktioner" findes et værktøj:
"Skrivebordsprinterværktøj", hvori du kan oprette skrivebordsprintere
til specifikke IP-adresser.

Find din printers IP-adresse og prøv det!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk