Våbentilladelse
Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 13:59

Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.

Skal jeg have våbentilladelse?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-10-09 14:25

Den 21.10.2009 14:59, skrev Benny Bomstærk bl.a.:
> Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.
>
> Skal jeg have våbentilladelse?

Det kan du nok ikke få.

--
Niels

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 15:04

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kan du nok ikke få.
>
> --
> Niels

ROFL - 1-0

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-10-09 16:49

Benny Bomstærk skrev:
> Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.
>
> Skal jeg have våbentilladelse?

Di skal pakke den ud og smide kvitteringen væk.
Derefter skal du sætte dig ned og vente på at der kommer forstærkninger
frem.

Eller var det lige det modsatte man skulle gøre?

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : VoresBil

Dato : 22-10-09 07:21

"Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.
>
> Skal jeg have våbentilladelse?

Ja og du må ikke tage kokkekniven med hjem, før du har fået en tilladelse.
Det tager ca. 4 år.

Men jeg kan anbefale dig at købe en motorsav, den kan du tage med hjem uden
problemer og den er mere effektiv til at skære i kød med, det har jeg testet
sammen med min eks. kone.

Husk at købe en elektrisk motorsav, da kødet ellers kommer til at smage af
benzin.

Fra : KT

Dato : 22-10-09 16:10

"VoresBil" <bilshow@hotmail.drull> wrote in message

> "Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> skrev i en meddelelse

Mon ikke det går hvis du lader kniven blive i den originale (forseglede)
emballage - og i øvrigt tager den direkte vej fra købsstedet til dit hjem.

Knud

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-10-09 18:55

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> emballage - og i øvrigt tager den direkte vej fra købsstedet til dit hjem.

gælder det osse hvis jeg bor på nørrebro og (sat på spidsen) køber kniven i
en 7-11 kl tre om natten

Fra : Allan F

Dato : 22-10-09 19:04

> gælder det osse hvis jeg bor på nørrebro og (sat på spidsen) køber kniven
> i en 7-11 kl tre om natten

Sælger de andet end plasticknive?

Fra : alexbo

Dato : 22-10-09 20:03

"Benny Bomstærk" skrev

> gælder det osse hvis jeg bor på nørrebro og (sat på spidsen) køber kniven
> i en 7-11 kl tre om natten

Jeg synes det er underligt at 7-11 har åbent hele døgnet, mens døgnnetto har
åbent 7-11.
Jeg tvivler på at er lovligt med den slags vildledende markedsføring.

Din kniv kan du stoppe skråt op, så ses den ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif Neland

Dato : 22-10-09 21:58

VoresBil skrev:
> [...]
> problemer og den er mere effektiv til at skære i kød med, det har jeg testet

Godt du huskede ordet "sammen"

> Husk at købe en elektrisk motorsav, da kødet ellers kommer til at smage af
> benzin.

Må man gå i byen med en motorsav?

Leif

Fra : JBH

Dato : 22-10-09 17:39

"Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.
>
> Skal jeg have våbentilladelse?

Hvis du er i tvivl så få butikken til at sende den med Postvæsenet, men sørg
for at være hjemme når postbuddet kommer med pakken , for ellers ender
pakken jo som selvhenter på posthuset, og så er du jo lige vidt.....

mvh
JBH

Fra : Allan F

Dato : 22-10-09 17:51

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sørg for at være hjemme når postbuddet kommer med pakken , for ellers
> ender pakken jo som selvhenter på posthuset, og så er du jo lige vidt.....

Hvad så med postbudet? Skal han have våbentilladelse?

Fra : JBH

Dato : 22-10-09 17:54

Fra : Allan F

Dato : 22-10-09 19:03

> mvh
> JBH

Jeg mener - jeg har jo 2 gange fået pistoler med posten - det ville jo ikke
være så godt hvis en pakkepost pludselig stod til et år i fængsel.

Fra : VoresBil

Dato : 23-10-09 07:04

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener - jeg har jo 2 gange fået pistoler med posten - det ville jo
> ikke være så godt hvis en pakkepost pludselig stod til et år i fængsel.

Sikker på de er kommet med post dk ? Der forsvinder jo mange pakker
undervejs i Post DK

Jeg mener at firmaet der transporterer våben skal have en specielt
tilladelse til dette. Men kan dog ikke finde belæg for denne påstand i
våbenloven.

Fra : Allan F

Dato : 23-10-09 08:10

"VoresBil" <bilshow@hotmail.drull> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mener at firmaet der transporterer våben skal have en specielt
> tilladelse til dette. Men kan dog ikke finde belæg for denne påstand i

Nix - rød jakke og postDK logo på terminalen.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-10-09 18:57

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sørg for at være hjemme når postbuddet kommer med pakken , for ellers
> ender pakken jo som selvhenter på posthuset, og så er du jo lige vidt.....

ja - det er sgu indviklet.

Har postbude våbentilladdelse (sårn en post ku jo møde en mmuskelhund samt
en trillebør på sin vej )

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-09 18:05

"Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en kokkekniv og skal have den bragt hjem.
>
> Skal jeg have våbentilladelse?

Nej, men du skal nok ikke lige smutte ind om dit favoritværtshus og få en
pils på vej hjem.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-10-09 18:58

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen

> "Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> skrev i en meddelelse

> Nej, men du skal nok ikke lige smutte ind om dit favoritværtshus og få en
> pils på vej hjem.

og da slet ikke hvis jeg skal ha en grøn cecil til pilsen......