Ipod Touch 8GB contra 32 GB
Fra : DerGolf

Dato : 21-10-09 12:12

Jeg overvejer at købe mig een Ipod Touch. Kan egentlig nøjes med 8 GB plads.
Men er der eller forskel til 32 GB udgaven. Tænker her på processorkraft og
lignende.
Jeg vil bruge den til Skypetelefoni via wifi, musik, podcasts og evt til gps
(hvis den har det)
Er der evt en ny udgave med gps på vej?

Hilsen M.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 12:35

DerGolf <no@no.no> wrote:

> Jeg overvejer at købe mig een Ipod Touch. Kan egentlig nøjes med 8 GB plads.
> Men er der eller forskel til 32 GB udgaven. Tænker her på processorkraft og
> lignende.

Jeg tror kun at der er mere plads.

> Jeg vil bruge den til Skypetelefoni via wifi, musik, podcasts og evt til gps
> (hvis den har det)

> Er der evt en ny udgave med gps på vej?

Så hedder løsningen iPhone 3GS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 12:44

Hej,

> Jeg tror kun at der er mere plads.

Det er nu ikke nødvendigvis rigtigt.

Den nye 32 GB model har hurtigere CPU end 8 GB modellen (kører 600 Mhz
mod den gamles 533 Mh). Derudover har den 256 MB RAM, hvor den gamle kun
har 128 MB RAM. Grafikchippen er også væsentligt forbedret.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : DerGolf

Dato : 21-10-09 14:17

> Den nye 32 GB model har hurtigere CPU end 8 GB modellen (kører 600 Mhz
> mod den gamles 533 Mh). Derudover har den 256 MB RAM, hvor den gamle kun
> har 128 MB RAM. Grafikchippen er også væsentligt forbedret.

Tak for dit svar.
Jeg sidder her i USA og 8 GB koster 199 penge
Den 32 GB koster 299 og 64 GB koster 399
Jeg håbede at kunne nøjes med 8 GB.
Men jeg er ikke meget for købe noget forældet teknologi.
Så det ka være man skulle kigge sig om efter en af de nye Iphone.

Men jeg ha ikke fundet nogen steder her som sælger dem uden abbo...til
fornuftige priser....
mvh M.

Fra : Richard Thune

Dato : 21-10-09 14:32

En anden ting.
De nye 32+64GB har mikrofon i hovedsættet, nok væsentlig hvis du vil bruge
skype.
RT

D. 21/10/09 15.17 skrev "DerGolf" <no@no.no> flg. i artiklen
4adf09e9$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 14:58

DerGolf <no@no.no> wrote:

> [...]
> Så det ka være man skulle kigge sig om efter en af de nye Iphone.
>
> Men jeg ha ikke fundet nogen steder her som sælger dem uden abbo...til

Du kan heller ikke uden videre købe en iPhone i USA til brug her i
landet; du vil fortsat køre med AT&T og roamingafgifter. Og husk på at i
her slipper ud af et abonnement allerede efter seks måneder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-09 21:32

DerGolf skrev:

> [...]
> Men jeg er ikke meget for købe noget forældet teknologi.
> Så det ka være man skulle kigge sig om efter en af de nye Iphone.

Hvis du ikke kan lide at købe forældet teknologi, skal du passe meget på
.. Det er nemlig dyrt i iPhone-verdenen :)

> Men jeg ha ikke fundet nogen steder her som sælger dem uden abbo...til
> fornuftige priser....

Hvorfor skulle de også det når de dårligt kan nå at lange dem hurtigt
nok over disken med abbonement?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-10-09 17:22

Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> mod den gamles 533 Mh). Derudover har den 256 MB RAM, hvor den gamle kun
> har 128 MB RAM. Grafikchippen er også væsentligt forbedret.

Er lagermediet (8/32 GB) mon det samme?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-09 21:32

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Er lagermediet (8/32 GB) mon det samme?

Er det vigtigt? Du kan jo ikke bruge den som USB-disk.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-10-09 23:16

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Er det vigtigt? Du kan jo ikke bruge den som USB-disk.

Der er f. til forskel på om lagringen sker i flashmemory eller på
harddisk, jf. nano vs. de tidlige videoipods. Harddiske bruger mere
strøm og deres snurren kan mærkes i hånden...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-09 23:37

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

> Der er f. til forskel på om lagringen sker i flashmemory eller på
> harddisk, jf. nano vs. de tidlige videoipods. Harddiske bruger mere
> strøm og deres snurren kan mærkes i hånden...

ingen iPhones har nogensinde brugt konventionelle harddiske ..

/thomas

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-09 00:58

Thomas von Hassel skrev:

> ingen iPhones har nogensinde brugt konventionelle harddiske ..

vi snakker om iPods...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-10-09 19:07

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Der er f. til forskel på om lagringen sker i flashmemory eller på
> harddisk, jf. nano vs. de tidlige videoipods. Harddiske bruger mere
> strøm og deres snurren kan mærkes i hånden...

Nåh, på den måde. Troede det var forskellige slags flash du
feinschmeckede i.

Der er kun harddisk i iPod Classic. Alle de andre bruger flash.