En tand!!
Fra : --JH--

Dato : 19-10-09 17:41

Hej

Jeg har fået en ny krone, sat på en tand som hun slev til! Og da den nye
krone var, sat i og jeg skulle trygge sammen var den lidt for stor / høj!!
hun slev den lidt, og den kom til at passe. Men da jeg så kom hjem og kikket
i spejlet kunne jeg se at hun har slebet for meget i den nye krone for der
er slebet ned til noget sort!!! igennem det hvide!!!

( nu forstår jeg bedre at hun ikke gav mig spejlet så jeg kunne se det der
nede!!)

Det syntes er for dårligt, hvad kan jeg forlange?
For jeg skal betale mange penge for den, mener de snakket om 7,318,-
Kan jeg forlange. En ny tand?
Og er den ikke mere skrøbelig der hvor hun har slebet for meget af?

Vil blive glad for jer's mening / hjælp

Med venlig hilsen John

Fra : Jubii

Dato : 19-10-09 17:49

"--JH--" <dido10dk@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Vil blive glad for jer's mening / hjælp

Var det privat eller offentligt?
Læs her f.eks. http://www.pkn.dk/

Fra : --JH--

Dato : 19-10-09 18:04

Det var Privat

Hilsen John

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-10-09 19:29

> [...]
> kikket i spejlet kunne jeg se at hun har slebet for meget i den nye krone
> for der er slebet ned til noget sort!!! igennem det hvide!!!

Det lyder mystisk - min krone er hvid hele vejen igennem. Desuden sliber de
altid lidt, da man laver dem lidt for høje, da det ikke er ret smart at de
er for små.

Mvh Maria

Fra : --JH--

Dato : 19-10-09 20:41

Ja, hun sagde også at de altid var lidt for stor. men derfor skal hun vel ik
tage for meget af!!
den var også hvid over det hele inden hun sleb den, men lige der hvor hun
har slebet den, er den nærmest sort....
lidt træls at give så mange penge for noget, så......
mvh John

Fra : Ole C

Dato : 19-10-09 20:56

--JH-- skrev blandt andet:

> [...]
> så kom hjem og kikket i spejlet kunne jeg se at hun har slebet for
> meget i den nye krone for der er slebet ned til noget sort!!! igennem

Langt de fleste tandkroner laves af porcelæn ovenpå et metal af en eller
anden art - for eksempel guld.
Din tandlæge har slebet gennem porcelænskronen, så metallet er blottet - og
det skal du naturligvis ikke acceptere.
Men jeg forstår at du endnu ikke har betalt, så du "sidder på flæsket" og
skal naturligvis nægte at betale før du har fået en anden krone.

--
vh
Ole C

Fra : --JH--

Dato : 19-10-09 21:16

Takker for svar

det er også det jeg mener at jeg skal have en ny. Men har det bare lidt skit
med at skal ned
og sige det til dem, for de syntes måske det er for meget! at for lange.
Men det er ca, 1,5mm bredt og ca, 2mm langt
Men det kan ses meget tydlig, forstår bare ikke hvorfor hun ikke sagde
noget!!
lidt dum syntes jeg....
mvh John

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-10-09 22:11

Hej!

--JH-- wrote:
> det er også det jeg mener at jeg skal have en ny. Men har det bare
> lidt skit med at skal ned og sige det til dem, for de syntes måske
> det er for meget! at for lange.

Tja, uanset hvad, så tag en høflig snak med dem/hende og forklar
situationen. Man kommer længst med høflighed er min erfaring. Også
selvom det er hende der er synderen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole C

Dato : 19-10-09 22:17

--JH-- skrev blandt andet:

> Men har det bare
> lidt skit med at skal ned
> og sige det til dem, for de syntes måske det er for meget! at for
> lange.

Det er da ikke dig der skal have det dårligt!
En ordentlig tandlæge ville naturligvis ikke drømme om at aflevere sådan
noget bras.
Det er lige til både Forbrugerombudsmanden og Dansk Tandlægeforening, hvis
der er vrøvl.

--
vh
Ole C

Fra : --JH--

Dato : 20-10-09 15:26

Hej

Nu har jeg snakket med tandlægen....
Hun beklaget det ikke!!! Og sagde at det ikke betyder noget andet
kosmetisk...!!
Men hvis jeg ikke kunne leve med det, kunne jeg da godt komme ned og få det
lavet om...
Men så skal jeg jo have den ud igen og så bliver jeg nødt at slibe noget
mere af tanden under, og lave kronen....

Syntes hun ned gjorde det lidt. Jeg sagde at jeg lige ville høre hvad andre
syntes, og ville give besked i morgen om jeg ville have den lavet om. Jeg
kunne godt høre på hinde at det ikke lige var sagen at jeg ville høre en
anden tandlæge. Men jeg vil have det lavet om

Jeg snakket med 2 tandlæger, og de sagde begge 2 Ny Tand
Den skal selvfølgelig slibes lidt til, men ikke så meget at det kommer ned
til metalet, (for så er der nogen der har lavet noget forkert)

Det er lidt træls at skulle igennem det igen, men sådan er det jo...

Hilsen John

Og tak for svar....

Fra : --JH--

Dato : 20-10-09 15:32

P.s

Jeg syntes især at det er træls at hun ikke selv sagde det til mig.
Og at jeg selv skulle opdage det..
Jeg havde jo fuld tillid til at hun gør hvad der er bedst for mig...!
Det har jeg så måske ikke mere...

Fra : Ole C

Dato : 20-10-09 18:10

--JH-- skrev blandt andet:

> Nu har jeg snakket med tandlægen....
> Hun beklaget det ikke!!! Og sagde at det ikke betyder noget andet
> kosmetisk...!!

Ja, det er ligesom buler i bilen....

> Men hvis jeg ikke kunne leve med det, kunne jeg da godt komme ned og
> få det lavet om...
> Men så skal jeg jo have den ud igen og så bliver jeg nødt at slibe
> noget mere af tanden under, og lave kronen....

Og du skal naturligvis have en ny krone - og en ny tandlæge!

--
vh
Ole C

Fra : PEA

Dato : 25-10-09 17:27

> Det er lidt træls at skulle igennem det igen, men sådan er det jo...

Det var klogt at du checkede hos 2 andre tandlæger. Når der er slebet
igennem er porcelænet rundt omkring stedet sikker så tyndt at det vil
knække.

Utroligt at tandlægen forsøgte at få dig til at acceptere en gennemslibning.

Mvh. - Poul E.

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-10-09 11:09

--JH-- skrev:
> [...]
> Kan jeg forlange. En ny tand?
> Og er den ikke mere skrøbelig der hvor hun har slebet for meget af?

Afhængigt af hvilken tand og hvor på tanden (hvor synligt), ville jeg
overveje ikke at få gjort noget.
Men er du helt sikker på at den nævnte pris KUN dækker kronen - det tror
jeg ikke den gør. Mon ikke der er bedøvelse, røntgen og plastopbygning
under med i den nævnte pris.
Er prisen den rene kronepris, er den lidt dyr og så ville jeg nok kræve
perfektion (ingen gennemslibning til metal, bl. a.)
http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html