sotering tunderbird
Fra : kjaer

Dato : 18-10-09 20:18

Jeg ville ønske at alle grupper indstilles til at sotere faldende og
efter modtagelses-tidspunktet. Kan det gøres så det gælder alle også når
jeg tager en ny gruppe i brug.
Det er i linux.

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-10-09 22:51

kjaer skrev, Den 18-10-2009 21:18:
> Jeg ville ønske at alle grupper indstilles til at sotere faldende og
> efter modtagelses-tidspunktet. Kan det gøres så det gælder alle også når
> jeg tager en ny gruppe i brug.
> Det er i linux.

Vælg funktioner-> indstillinger -> avanceret -> konfigurations
redigering. Indtast sort i filteret. Dobbeltklik på følgende navne og
indtast de viste værdier:

mailnews.default_news_sort_order = 2
mailnews.default_sort_order = 2

Den øverste gælder nyheder og den nederste mails. De nye indstillinger
gælder kun nye mapper, så man skal selv omsortere i eksisterende mapper
eller generere nye indeksfiler ved at højreklikke på alle mapper en
efter en og vælge egenskaber og genskab indeks. Eller gøre det for alle
mapper på en gang ved at lukke Thunderbird og slette indeksfilerne ved
navn *.msf i Thunderbirds mappe med brugerdata.

Informationen er taget herfra:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=3075712

Fra : villy

Dato : 18-10-09 18:48

On 18 Okt., 19:50, Jens Jensen <a...@a.invalid> wrote:

> [...]
> mapper på en gang ved at lukke Thunderbird og slette indeksfilerne ved
> navn *.msf i Thunderbirds mappe med brugerdata.

Mange tak. det hjalp, men nu svigter sunsite-serveren igen, så jeg
prøver google

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-10-09 09:45

villy skrev, Den 19-10-2009 02:47:
> Mange tak. det hjalp, men nu svigter sunsite-serveren igen, så jeg
> prøver google

Godt at høre, at det virker. Sunsites server har skiftet navn til
news.dotsrc.org. Jeg prøvede at udskifte navnet i Thunderbird, men
selvom jeg regenererede indeksfilerne, blev det ikke godt. Men en
nyoprettet konto virker.

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-10-09 16:56

Jens Jensen skrev, Den 19-10-2009 10:44:
> Sunsites server har skiftet navn til
> news.dotsrc.org.

Ny info fra dk.edb.internet.udbydere: Opsætningsfejl var skyld i at
news.sunsite.dk ikke virkede. Nu virker den igen og skulle blive ved med
det. Man kan også bruge det ny navn news.dotsrc.org.