Q-time player / ikon problem.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-10-09 09:51

iMac 24" 2,9 GHz Intel Core Due og MBP 15" 2,6 GHz.
Begge OS 10.6.1., Q-time player Pro 7.6.3. (630) og FCP 7.0.

En lidt lang historie, men jeg vil prøve at beskrive problemet så godt
jeg kan og forløbet og så godt som jeg husker det.

Problemet er efter opdateringer, først FCP, så 10.6.1. og da Q-time
7.6.1.

Efter opdateringer har jeg i programmer et Q-time program hvor ikonet er
Q-time men hvor Qet er "udfyldt" i en blå farve - et nyt ikon. Når jeg
startede dette program, var det ikke så udbygget som det klassiske
Q-time Pro.
I hjælpeprogrammer har jeg et Q-time program med klassisk Q-time ikon -
ikke udfyldt Q. Dette fungere med alle Pro-faciliteterne.

Ikonet i alle mine filmarkiver er nu også med et udfyldt Q. Når jeg
dobbeltklikkede i disse starter det nye Q-time program.

Jeg sletter det nye Q-time program og overføre Pro fra hjælpeprogrammer
til programmer. Ved dobbeltklik i filerne - stadig med det nye udfyldte
Q - sker der intet. Starter jeg Pro og åbner samme fil kører det
perfekt.

Under info for den enkelte fil ændre jeg startprogram til Quick Time
Player 7.app (som programmet hedder) og filikonet ændres til det
klassiske og dobbeltklik heri starter også Pro.
Jeg udfører "ret alle". Ikonerne ændres til rent hvidt "papir" - ikke
Q-time ikon. Når jeg dobbeltklikker i disse ikoner starter Pro - alt er
som det skal være, blot ikke et Q-time ikon.
I info om disse filer er startprogrammet rigtig nok Quick Time Player
7.app.
Går jeg ind enkeltvis og retter startprogram, gendannes Q-time ikonet.

Problemet er på begge maskiner - blot er der, uvidst af hvilken grund,
ikke tilføjet .app på Q-time programmet eller under info om de enkelte
filer.

Når jeg bruger Synchronize X Plus mellem mine eksterne diske, betrtagtes
ændringen af startprogram som en ny fil - total kopiering. Jeg har da
blot bedt om, at filer med .mov starter i Pro.

Jeg håber problemet/beskrivelsen er forstålig.

På forhånd tak for hjælp.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-10-09 18:12

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Efter opdateringer har jeg i programmer et Q-time program hvor ikonet er
> Q-time men hvor Qet er "udfyldt" i en blå farve - et nyt ikon.

Jeg ser nu, at der er et programbegreb QuickTimePlayer LAUNCHER og her
er ikonet udfyldt.
Uanset hvor jeg søger, kan jeg ikke finde dette, andet end at det opstår
i info.
For øvrigt. I valg af standardprogrammer er Quick Time Player 7 ikke
umidelbart valgbar - jeg skal ind over "andet" først.

Michael C.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-10-09 02:30

> [...]

> For øvrigt. I valg af standardprogrammer er Quick Time Player 7 ikke
> umidelbart valgbar - jeg skal ind over "andet" først.

Er der ikke noget om, at Apple har puttet en ny QTting ind i Mac OS X,
10.6.+?

<http://www.apple.com/macosx/technology/#quicktimex>

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-10-09 07:21

Undskyld jeg først svare nu, men jeg har haft net-problemer.

> 10.6.+?
>
> <http://www.apple.com/macosx/technology/#quicktimex>

Ja det er det der er problemet.
Jeg har været på

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2135796&start=0&tstart
=0

men ikke fået noget enegyldigt svar eller løsning, men det er p..
irriterende, og jeg kan da se, at det også er til gene for andre.

Jeg har i de mange år jeg har været Mac-bruger været tilfreds med
opdateringer, men denne QT-er er noget l.. - jeg arbejder meget med
FCP/film.

Michael C.