To Macs på samme eksterne disk samtidig?
Fra : Niels

Dato : 01-10-09 10:54

Kan det passe, at man skal "unmounte" en ekstern fw-disk på f.eks. en
iMac for at kunne komme på samme disk med f.eks. ens MacBook? Begge
har Leopard.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-09 18:30

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Kan det passe, at man skal "unmounte" en ekstern fw-disk på f.eks. en
> iMac for at kunne komme på samme disk med f.eks. ens MacBook? Begge
> har Leopard.

ja

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-09 18:42

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Kan det passe, at man skal "unmounte" en ekstern fw-disk på f.eks. en
> iMac for at kunne komme på samme disk med f.eks. ens MacBook? Begge
> har Leopard.

Man skal bare bruge en special slags eksterne harddiske:

<http://www.lacie.com/se/products/range.htm?id=10007>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-09 18:47

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man skal bare bruge en special slags eksterne harddiske:
>
> <http://www.lacie.com/se/products/range.htm?id=10007>

Det er jo NAS diske ... men hvis man kave leve med ca. 10-20MB/sek max
så er det da fint ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-09 19:12

> Det er jo NAS diske ... men hvis man kave leve med ca. 10-20MB/sek max
> så er det da fint ...

1 Gbit/s = 125 MB/s ? Bruger du ikke gigabit switches?

Til sammenligning: fw800 giver 100 MB/s.

Jeg har selv en gammel NAS, naturligvis med gigabit port; det er svært
at mærke forskellen på en lokal disk, og en netværksdisk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-09 19:16

> [...]
>
> Jeg har selv en gammel NAS, naturligvis med gigabit port; det er svært
> at mærke forskellen på en lokal disk, og en netværksdisk.

en billig NAS disk kan slet ikke komme i nærheden af at fylde et gigabit
link ud ... den indbyggede filserver har slet ikke hestekræfter nok.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-09 19:52

Per Rønne skrev:

> Man skal bare bruge en special slags eksterne harddiske:
>
> <http://www.lacie.com/se/products/range.htm?id=10007>

Det er netværksdiske. Du skal bruge et SAN for at kunne tilgå via
firewire eller lignende.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-09 19:56

> Det er netværksdiske. Du skal bruge et SAN for at kunne tilgå via
> firewire eller lignende.

et firewire SAN ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-09 20:02

Thomas von Hassel skrev:

> et firewire SAN ?

Hvorfor ikke?

http://www.sancube.com/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-10-09 20:32

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Kan det passe, at man skal "unmounte" en ekstern fw-disk på f.eks. en
> iMac for at kunne komme på samme disk med f.eks. ens MacBook? Begge
> har Leopard.

Ikke hvis du deler den eksterne fw-disk over et hjemmenetværk.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.