Ny IntelliType Pro software
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-09 12:29

Så er der kommet nye versioner af MS's IntelliType Pro og IntelliMouse
Pro software til de Mac kompatible tastaturer og mus.

Indtil nu har jeg kun prøvet ITP til ComfortCurve tastaturet sammen medd
OS X 10.5.8. I omtalen står der, at denne ver. endnu ikke er til 10.6,
så jeg véd ikke, om den virker på SnowLeopard. Men det virker særdeles
godt på Leopard.

Alle programknapper er fuldt assigned og kan umiddelbart bruges. - Fx.
starter IT tasten std. browser uden videre, som den står i
kontrolpanelet. Funktionen til at skifte om mellem ALT og WIN taster, så
de virker som std. Apple COM og ALT fungerer nu tilsyneladende fejlfri.

Der er også kommet en ver. 7.x af IntellyType Pro, der er fuldstændigOS
X 10.6 kompatibel til de store MediaKeyboards - fx. DigitalMedia
Keyboard 3000 og andre af de store. Også nye ver. til deres wireless
tastaturer og kombisæt, der er opd. til SnowLeopard.

Man skal nu være opmærksom på, at ITP og IMP er opdelt i grupper til de
enkelte typer af tastaturer og mus/tracballs, så det er vigtigt, man
sørger for at hente den korrekte version.

Softwaren kan hentes her:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14205

...Og så lige et lille fif... 'Lyd op', 'Lyd ned' og 'Mute' på MS
tastaturerne virker nu også helt i OS X!
...Og 'Page up', 'Page down', 'Home' og 'End' virker nu tilsyneladende
også fuldt ud i alle programmer...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-09 19:58

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> tastaturerne virker nu også helt i OS X!
> ...Og 'Page up', 'Page down', 'Home' og 'End' virker nu tilsyneladende

Nå, så fik jeg tid til at afprøve den nye ver. 7.0.1 med mit
DigitalMedia Keyborad 3000....

Det ser meget lovende ud, - tør vist siges... De fleste af de ekstra
taster er allerede præ-definerede til Mac OS X funktioner såsom åbning
af Safari, Mail, iTunes, QuickTime Player, - samt nogle få også til
åbning af fx. MSWord, Excel, Messenger osv.

Og som på ComfortCurve kan WIN+ALT vendes til Apple std. COM+ALT...

Samtlige 19 ekstra taster og alle 15 F taster kan individuelt programmeres.

Jeg har dog fundet ud af ÉN stor fejl... Der byttes rundt på $§ og <>
tasterne både på ComfortCurve og DigitalMedia 3000. Sætter jeg mit gamle
Apple Pro tastatur til igen, vendes tasterne igen til det, der vises på
tasten - altså <> til venstre for Z.

- Og en manglende funktion ved programmering... Det skulle også være
muligt i både 10.5/10.6 at zoome direkte i tekstprogrammer med Media3000
tastaturet vha. de to nederste taster i venstre side (til venstre for
SHIFT/CAPS LOCK), men det virker ikke......

mvh. Erik Richard