»Ejerskab« af eksterne diske
Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-09 21:13

Hvordan får man egentlig 'enabled' ejerskab til eksterne diske i [Snow]
Leopard?

Jeg skal flytte min backup fra en disk til en anden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 29-09-09 21:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvordan får man egentlig 'enabled' ejerskab til eksterne diske i [Snow]
> Leopard?
>
> Jeg skal flytte min backup fra en disk til en anden.

Den her virker rigtigt godt for mig:
http://www.macchampion.com/arbysoft/BatchMod/Welcome.html
Michael Horn

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-09 04:28

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Den her virker rigtigt godt for mig:
> http://www.macchampion.com/arbysoft/BatchMod/Welcome.html

Det er vist bare en ren chmod, som kendes fra shell'en. Blot GUI.

Men jeg fandt pludselig løsningen. Cmd-I på drevet. Udvid »Deling &
tilladelser« [hvor indstillingerne i forvejen var som de skulle være,
det.

Der er åbenbart tale om noget nyt i sneleoparden som gør det sværere at
kopiere filer »ejet« af en bestemt til en flytbar disk, som en
usb-nøgle. Jvf. talen om forsvarets word-dokument »Jæger - i krig med
eliten«. På arabisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 30-09-09 03:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvordan får man egentlig 'enabled' ejerskab til eksterne diske i [Snow]
> Leopard?
>
> Jeg skal flytte min backup fra en disk til en anden.

Hvis det er en ren flytning kloner du den vel bare? 2 TB data vil
selvfølgelig tage tid...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad