Bristede illusioner...:-(
Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-09 14:34

Tsk, tsk....

Det måtte jo komme - at alting bliver hurtigere og billigere hele tiden
betyder naturligvis, at alting hurtigere går i stykker.

Så jeg overgiver mig til kapitalismens væmmelige, ukonstruktive og for
Jorden ødelæggende smidvæk "kultur".

Min Marantz 1070 fra 1974 virker fint - mine Mac´er fra pre 2000 virker
fint, men min Power Mac G5 fra 2005 står på værksted med en PSU i udu,
tsk, tsk...

At slippe: kr.: 3200,90 + moms., tsk, tsk.....

Nå, skide være med det - jeg får lavet min maskine og så må jeg prøve at
kravle op på båden, hvor computere er upersonlige tingester, der skiftes
hvert fjerde år, som biler blandt rige og i erhvervslivet, tsk,
tsk.....

Dumt træk, Apple

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Esben

Dato : 29-09-09 15:02

> [...]
> kravle op på båden, hvor computere er upersonlige tingester, der skiftes
> hvert fjerde år, som biler blandt rige og i erhvervslivet, tsk,

Du kunne da bare købe PSU'en på ebay - eller var der ikke lige nogen?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 15:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Du kunne da bare købe PSU'en på ebay - eller var der ikke lige nogen?

har du skiftet PSU'en i en G5'er fornyligt ?

/thomas

Fra : Esben

Dato : 29-09-09 15:15

fThomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> har du skiftet PSU'en i en G5'er fornyligt ?

Nope, er det meget værre end en G4? Det er det sikkert..

Hvis man har en manual kan man vurdere om ens snilde forslår. Tvivler på
man ville kunne volde noget i en G5?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 15:27

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Nope, er det meget værre end en G4? Det er det sikkert..

jep

> Hvis man har en manual kan man vurdere om ens snilde forslår. Tvivler på
> man ville kunne volde noget i en G5?

Du skal sådan set have _alt_ ud for at skifte PSU'en .. hvis du er fiks
med en skruetrækker og ikke er bange for at få blodige fingre så går man
da bare igang ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-09 15:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Du kunne da bare købe PSU'en på ebay - eller var der ikke lige nogen?
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Ja da,, men ikke min stil

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 15:02

> [...]
> kravle op på båden, hvor computere er upersonlige tingester, der skiftes
> hvert fjerde år, som biler blandt rige og i erhvervslivet, tsk,

det er da først "smid ud" mentalitet hvis du ikke fik den lavet ...

Men det kan da være du skulle være lidt mere klimavenlig så skifte din
strømslugende G5'er ud med en mere miljøvenlig model ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-09 15:47

> det er da først "smid ud" mentalitet hvis du ikke fik den lavet ...

Jo, jo - det er rigtigt, men skil tingene ad

> Men det kan da være du skulle være lidt mere klimavenlig så skifte din
> strømslugende G5'er ud med en mere miljøvenlig model ?
>

> /thomas

Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på
kr.: 1000,- om måneden.

Hvem Helvede har råd til det?

Med to teenagetøser og en proletarindkomst på knap 300.000,- p.a., tsk,
tsk...

Nå, så må seksdagesugen i værk.......

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-09 16:36

Morten Lind skrev:

> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på
> kr.: 1000,- om måneden.
>
> Hvem Helvede har råd til det?

Godt spørgsmål. Hvor længe havde du planlagt den du har nu, skulle holde?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 16:55

> [...]
>
> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på

Det her dem der bruger den til at tjene til deres daglige brød ... og så
kan du også skære momsen af inden du kommer til det rigtige beløb :)

> Med to teenagetøser og en proletarindkomst på knap 300.000,- p.a., tsk,
> tsk...
>
> Nå, så må seksdagesugen i værk.......

du må arbejde lidt mere orange ;)

/thomas

Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-09-09 19:04

> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,-

Man skal da vist tage sig noget sammen for at finde en Mac til 25.000 kr
nu om dage.

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 19:14

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Man skal da vist tage sig noget sammen for at finde en Mac til 25.000 kr
> nu om dage.

Hvis man absolut skal have en MacPro så er det nemt at lave en mac til
25.000 .. en 8 kernel macpro koster ca. 24.000 i "basis" udgaven ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-09 19:40

Henrik Enslev skrev:

> Man skal da vist tage sig noget sammen for at finde en Mac til 25.000 kr
> nu om dage.

Nøgleordet er antikvarisk :)

Den størtste Mac Pro måske?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-09-09 21:19

Morten Lind wrote:
> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på
> kr.: 1000,- om måneden.

Har du overvejet en Mac Mini? Hvorfor har du brug for en MacPro? Hvis du
nørkler med ting i CS (hvilket er min opfattelse) kan Mini'en sagtens
følge med.

> Hvem Helvede har råd til det?

MacPro: professionelle, Mac Mini: professionelle og private

> Med to teenagetøser og en proletarindkomst på knap 300.000,- p.a., tsk,
> tsk...

Mangler du noget? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 17:29

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
> følge med.

> MacPro: professionelle, Mac Mini: professionelle og private

Morten er da professionel. Han får da penge for det!

> Mangler du noget? ;)

Æh, du er ikke sådan en der formidler teenagetøser til folk med
begrænset indtægt, VEL? (altså )

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-09-09 22:24

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Morten er da professionel. Han får da penge for det!

Ja, ja. Jeg rører også helst kun en computer, hvis der er penge i det.
Jeg har den mindste MacBook (nu Pro) og en Mac Mini. Min pointe er, at
man godt kan løse opgaver, der faktureres på mindre en en MacPro.

> Æh, du er ikke sådan en der formidler teenagetøser til folk med
> begrænset indtægt, VEL? (altså )

Depends. Vil du købe eller sælge? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 22:35

Peter Farsinsen skrev:

> Ja, ja. Jeg rører også helst kun en computer, hvis der er penge i det.
> Jeg har den mindste MacBook (nu Pro) og en Mac Mini. Min pointe er, at
> man godt kan løse opgaver, der faktureres på mindre en en MacPro.

Ikke Morten, åbenbart. Det er nok noget med at de der små computere
bliver væk hele tiden - den skal være stor NOK.

> Depends. Vil du købe eller sælge? ;)

På nuværende tidspunkt vil jeg vist bare have afklaret hvad det er du
prøver at lokke Morten ud i...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-09-09 22:48

> På nuværende tidspunkt vil jeg vist bare have afklaret hvad det er du
> prøver at lokke Morten ud i...

If you ain't buyin', I ain't sellin' ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-09 22:50

Morten Lind wrote:
> [...]
> kr.: 1000,- om måneden.
>
> Hvem Helvede har råd til det?
>
> Med to teenagetøser og en proletarindkomst på knap 300.000,- p.a., tsk,

Så tænk lige på os, der kun har omkringe det halve af, hvad du har. - Så
er din indkomst en "proletarindkomst", så må vores være en
"lavproletarindkomst"...

mvh. Erik Richard

Fra : Esben

Dato : 30-09-09 03:13

> Så tænk lige på os, der kun har omkringe det halve af, hvad du har. - Så
> er din indkomst en "proletarindkomst", så må vores være en
> "lavproletarindkomst"...

Det kaldes vist en pjalteproletar jvf. pjalteproletariatet. (André
Gorz?! ('s oversætter?!))

Så er der niveauet under det: subsistensløs.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-09 14:41

> [...]
> Gorz?! ('s oversætter?!))
>
> Så er der niveauet under det: subsistensløs.

Og for virkelig at sætte økonomien i relief, er den presente regering
gået den religiøse vej: "Til ham, som har, ham skal der gives. Til ham,
som intet har, fra ham skal tages det, han har" (?).

Erik Richard kan nok være behjælpelig med kilden.

M.

Fra : Jon

Dato : 29-12-09 15:36

> Og for virkelig at sætte økonomien i relief, er den presente regering
> gået den religiøse vej: "Til ham, som har, ham skal der gives. Til ham,
> som intet har, fra ham skal tages det, han har" (?).

Det står hos evangelisten Matteus (13,12).

I sosiologien brukes det på norsk (i alle fall) som et faguttrykk:
"Matteus-effekten". Mange er nok ikke klar over at begrepet kommer fra
Bibelen. I sosiologien står det for det empirisk-statistiske faktum at
de rike, dvs. de med gode ressurser og forutsetninger, som regel vil få
det bedre over tid, mens de fattige vil få det verre, fordi de ikke har
midler eller ressurser til å bedre sin situasjon.

Men det er jo straks verre dersom dette i tillegg gjøres til aktiv
politikk. I Norden har man jo fra myndighetenes side de siste 50 år
eller så som regel forsøkt å motvirke Matteus-effekten.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-09 15:48

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Det står hos evangelisten Matteus (13,12).

> I sosiologien brukes det på norsk (i alle fall) som et faguttrykk:
> "Matteus-effekten". Mange er nok ikke klar over at begrepet kommer fra
> Bibelen.

Jeg har gået i katolsk, privat drengeskole

> [...]
> det bedre over tid, mens de fattige vil få det verre, fordi de ikke har
> midler eller ressurser til å bedre sin situasjon.

Hvilket i den kapitalistiske verden og ånd er korrekt.

> Men det er jo straks verre dersom dette i tillegg gjøres til aktiv
> politikk. I Norden har man jo fra myndighetenes side de siste 50 år
> eller så som regel forsøkt å motvirke Matteus-effekten.

Blot ikke i Danmark.

Vi har siden begyndelsen af 1990´erne fremelsket Matteuseffekten, så
landet idag fremstår som et egoistisk samfund, der ikke giver plads
eller hjælp til de svageste, men tværtimod belønner de rigeste for at
blive rigere.

Regeringens seneste skattereform er det bedste bevis.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-09 10:31

> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på
> kr.: 1000,- om måneden.

Det er da også lidt af en luksuscomputer. Har du virkelig brug for så
meget computerkraft? Jeg kender ikke umiddelbart andre, der kunne drømme
om at give så meget for en computer. De fleste synes faktisk, min
MacBook Pro er vanvittigt dyr. Det er vel ikke bare gammel vane, at du
vil have en klassisk computer med ekstern skærm? Jeg synes, det er lidt
af en luksus, og man køber jo heller ikke et Rolex ur, hvis man ikke
tjener rigtig godt, nu du selv nævner din økonomi. Men OK, hvis dine
reele computerbehov kræver så meget kraft, så kan jeg godt se, det er
nødvendigt.
Jeg tænker på, at på længere sigt ville det måske være billigere
og bedre at købe en billigere computer og så skifte den ud lidt oftere.
Det kunne f.eks. være hvert 4. år. Så ville du måske kunne få lidt for
den. Samtidig kunne du måske være heldig at undgå udgifter til
reparationer, fordi den ikke bliver så gammel. Det tæller da positivt i
økonomien.
Man kan få meget iMac for færre penge. En Mac mini er endnu
billigere, og her kan man måske beholde skærmen længere og blot skifte
selve computeren næsten gang. Endelig er der de bærbare løsninger fra
Apple, der også er billigere. De kan jo kombineres med en god ekstern
skærm, når man er hjemme.
Du har jo også mange computere. OK, noget af det er måske et
museum, men ellers koster de jo også lidt i drift. Jeg fulgte engang med
i den amerikanske (internationale) nyhedsgruppe om cykler. Mange var
fanatikere og have en større flåde af cykler. Jeg husker engang, hvor en
remsede den ene dyre cykel efter den anden op og fortalte, hvornår han
valgte at køre på de forskellige modeller. Jeg sad og blev helt
misundelig og fik mindreværdskomplekser. Så kom der et kort svar fra den
legendariske Jobst Brandt, at alt det kendte han ikke noget til. Han
havde selv kun én cykel. Faktisk har manden jo ret. Man kan jo kun køre
på én cykel ad gangen. Jeg har da selv en ældre racercykel hængende. Min
idé, da jeg fik min nuværende, var, at jeg kunne bruge den gamle i
dårligt vejr og udenfor sæsonen. I virkeligheden har den hængt på væggen
siden. Man har jo ikke lyst til at tage en ringere cykel. På samme måde
kunne jeg heller ikke forestille mig at have flere computere, men det er
måske bare mig.

<http://www.cyclelicio.us/2008/09/jobst-brandt.html>
<http://trentobike.org/Countries/Europe/Tour_Reports/Tour_of_the_Alps/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-09 16:10

> [...]
> siden. Man har jo ikke lyst til at tage en ringere cykel. På samme måde
> kunne jeg heller ikke forestille mig at have flere computere, men det er

Jo, du har da ret, på et eller andet plan. Ligesom andre, der har
foreslået et alternativ, og jeg kunne måske vænne mig til at
"nedgradere"?

Det véd jeg ikke.

Jeg forlod iMac-ideen i 1999/2000 i forbindelse med de forskellige
grafiske kurser, jeg tog, og siden har jeg kun haft cremen.

Det har jeg det godt med, og det kunne jeg godt tænke mig at fortsætte
med.

Jeg tror snarere, at mit "problem" er, at jeg kommer til at holde for
meget af mine maskiner.

Jeg skulle nok hellere gøre, som Thorbjørn for længe siden anbefalede,
sælge cremen, inden den blev sur

F.eks. skriver jeg dette indlæg på en G4, Digital Audio, 733 MHz, som
med Superdrive, maksimum RAM og det bedste grafikkort dengang, i 2000
kostede kr.: 40000,-.

Den burde jo være skibet af, men jeg nænner det ikke

Den næste maskine bliver den største MacPro med Cinema Display 30", og
så burde jeg jo afskibe PowerMac´en, ikke sandt?...(G5´eren, der nu får
ny PSU).

Men jeg nænner det ikke.

Du og andre har ret i, at jeg kunne nøjes med mindre regnekraft - jeg
kan blot godt lide, at der er kræfter og muligheder nok.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-09 16:31

> [...]
>
> Jeg forlod iMac-ideen i 1999/2000 i forbindelse med de forskellige
> grafiske kurser, jeg tog, og siden har jeg kun haft cremen.

Dengang var en iMac Apples billigste computer. Den var smart, men den
var trods alt lavet i plastic og med en lille skærm. I dag fås iMac med
24", hurtig processer og stort grafikkort. Det er altså en ganske
kapabel computer, som kan dække langt de flestes behov.

> [...]
>
> Du og andre har ret i, at jeg kunne nøjes med mindre regnekraft - jeg
> kan blot godt lide, at der er kræfter og muligheder nok.

Jeg forstår dig sådan set godt. Jeg prøvede også at købe en sort MacBook
efter min TiBook, og den blev jeg træt af. Den var ikke lækker nok,
skærmen var for dårlig, grafikkortet dårligt osv. En MacBook Pro er
trods alt bedre på stort set alle punkter.
Det gælder jo for alt her i livet. Luksusudgaven er lækker, men
den koster også, og ofte er den strengt taget ikke nødvendig. Jeg ville
da også gerne køre rundt i en Jaguar XJ
Hvad computere angår er det nu mit indtryk, at de små fra Apple
efterhånden ved at være ganske gode. Jeg læste en anmeldelse, hvor
konklusionen var, at det var helt tåbeligt at købe en 15" eller 17"
MacBook Pro i stedet for en 13" MacBook Pro (den hedder jo også Pro nu).
Man kunne jo bare have en ekstern skærm derhjemme, og da en Mac
alligevel ikke er en spillecomputer, er grafikkortet i 13" udgaven
rigeligt godt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-09 17:45

> Jeg forstår dig sådan set godt.

Det véd jeg, du gør.

Du nævnte Rolex tidligere - jeg har haft to ure i mit snart meget lange
liv. Det seneste Certina kronometer stod af fornylig efter toogtyve års
tro tjeneste.

Jeg kunne dog ikke finde på at købe et Rolex, da jeg synes, det er
grimt, men jeg køber da et schweizisk kronometer i klassisk stil. Og det
skal nok holde min tid ud

Med hensyn til computere, er jeg jo ikke bærbar - det véd du også. Så
jeg vil gerne have det smukkeste, hurtigste og stærkeste, der pro tempus
findes, og det betaler jeg så for.

Det gør ikke så meget, da jeg jo har lagt min økonomi således, at det er
muligt.

Jeg vil ikke have en madkasse, og jeg vil ikke have en iMac - jeg vil
hellere vente et år eller to og købe den creme, jeg ønsker.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-09 23:41

> [...]
>
> Jeg kunne dog ikke finde på at købe et Rolex, da jeg synes, det er
> grimt, men jeg køber da et schweizisk kronometer i klassisk stil. Og det

De har det bare med at koste femcifrede beløb. Men du har ret. De holder
længe.

> [...]
>
> Jeg vil ikke have en madkasse, og jeg vil ikke have en iMac - jeg vil
> hellere vente et år eller to og købe den creme, jeg ønsker.

Jamen, det er da også helt i orden. En mand skal jo have en hobby. Hvis
det er din interesse og kilde til glæde, skal du da have lov til et købe
en rigtig lækker computer. Vi interesserer os jo for forskellige ting.
Jeg har da også nogle områder, hvor jeg køber dyre ting, og andre, hvor
jeg køber noget billigt og fornuftigt. Vores cappuccino-maskine har
f.eks. kostet kr. 6.000,- og vores DVD-afspiller kr. 278,-. Vi drikker
mere kaffe, end vi ser DVD her i huset
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-09 15:36

Henrik Münster skrev:
> jeg køber noget billigt og fornuftigt. Vores cappuccino-maskine har
> f.eks. kostet kr. 6.000,- og vores DVD-afspiller kr. 278,-. Vi drikker
> mere kaffe, end vi ser DVD her i huset

Var kaffen bedre, kunne I måske holde jer vågne til filmen var slut :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 17:19

Morten Lind skrev:

> [...]
> kostede kr.: 40000,-.
>
> Den burde jo være skibet af, men jeg nænner det ikke

Så har du jo slet ikke BRUG for din Power Mac :)

Men vil man have cremen må man jo betale ved kasse 1. OG tage
afskrivningen :D

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-09 17:52

> Så har du jo slet ikke BRUG for din Power Mac :)

Åh jo

> Men vil man have cremen må man jo betale ved kasse 1. OG tage
> afskrivningen :D

Hvilket jeg så gør...: D

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 17:54

Morten Lind skrev:

> Åh jo

Så brug du den. Den kan nok holde en 10-20 år endnu, og så kan du
skifte til en Linux når du ikke vil have 10.5 mere.

> Hvilket jeg så gør...: D

Så har du jo selv besvaret dit spørgsmål om hvem der har råd til det?

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-09 18:00

> Så har du jo selv besvaret dit spørgsmål om hvem der har råd til det?

Argh - det var da ikke andet end retorik - du kender mig da )

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 20:52

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-09 20:54

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> [...]

Hov, fik trykket send i det forkerte vindue - det kan jo ske.

Ville ellers have skrevet noget om at de rige har mange glæder, men det
nåede jeg så ikke :(

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-09 23:41

> Ville ellers have skrevet noget om at de rige har mange glæder, men det
> nåede jeg så ikke :(

Jeg tror ikke, den passer på Morten. Selv om han kalder sig proletar,
har jeg indtryk af, at han har mange glæder og kun to børn
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-09 14:58

> Jeg tror ikke, den passer på Morten. Selv om han kalder sig proletar,
> har jeg indtryk af, at han har mange glæder og kun to børn

Sød Tak, Henrik

M.

Fra : Esben

Dato : 30-09-09 13:15

> Yep - hvilket jeg har tænkt mig at gøre: jeg køber en ny Mac, der kun
> holder tre til fire år. Den koster 25.000,- Det er en afskrivning på
> kr.: 1000,- om måneden.

Du kunne jo arbejde på at få en lavere TCO (Total Cost of Ownership) fx
med nogle af mine metoder.

Det med at købe billigt er vist ikke problemet!! (medmindre du altid
byder så lavt så du ikke får købt noget, Morten!? Du skal så bare
holde dig til at købe brugt... Og skifte når tilbuddet er der og ikke
fordi du nu vil have en computer.

Og så skal du sælge igen medens det stadigt er noget værd.

Jeg har et heftigt computerforbrug - og dog. Jeg køber billigt og sælger
på det rigtige tidspunkt og vups: lav TCO. Det betyder selvfølgeligt at
jeg ikke knytter mig til hvilken maskine jeg lige arbejder på, bare den
opfylder mine til den tid gældende behov. Og selvfølgelig skal man have
råd til at have penge stående i det og også tabe noget på det. Og bruge
tid på at skaffe sig ny maskine med 1 1/2-2 års mellemrum.

Jeg køber fx en bærbar der er næsten et år gammel. Hvis jeg køber
AppleCare, sælger jeg så mens den gælder fx et halvt år før udløb.
Stationære køber jeg ældre og har ofte "negative udgifter" på, men der
køber jeg også kun slagtilbuddene.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-09 17:57

> [...]

> AppleCare, sælger jeg så mens den gælder fx et halvt år før udløb.
> Stationære køber jeg ældre og har ofte "negative udgifter" på, men der

Rigtigt Esben - men jeg får et personligt forhold til mine maskiner, så
jeg kan ikke det der

Og så er jeg ekset med nyt gear

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Esben

Dato : 30-09-09 21:52

> Rigtigt Esben - men jeg får et personligt forhold til mine maskiner, så
> jeg kan ikke det der

Jeg har et personligt forhold til hele den måde min maskine er sat op på
og de professionelle modeller. Så kan jeg bruge software som er gammel
bare det fungerer til mine forhold. Har vel brugt Eudora i elleve,
MacSoup i ti og Palm Desktop i ni år. Den eneste Comsumer-maskine er nr
tre Mac Minien - ellers er det MacBook Pro og Mac Pro.

> Og så er jeg ekset med nyt gear

Det er jo ikke nyt ret længe...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-09 17:36

Morten Lind wrote:
> [...]
> kravle op på båden, hvor computere er upersonlige tingester, der skiftes
> hvert fjerde år, som biler blandt rige og i erhvervslivet, tsk,

Åh, din sølle stakkel, - jeg føler absolut med dig... Jeg har lige
måttet 'pensionere' min gamle 1133mhz opg. Beige G3... Den vil ganske
enkelt ikke starte...

Prøv om det ikke vil hjælpe lidt at gå ud og købe dig den største
flødekage, du kan finde. Sæt dig så i sofaen og nyd den med en god kop
kaffe og noget godt musik på din gode forstærker.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 17:40

> Prøv om det ikke vil hjælpe lidt at gå ud og købe dig den største
> flødekage, du kan finde. Sæt dig så i sofaen og nyd den med en god kop
> kaffe og noget godt musik på din gode forstærker.

må jeg anbefale "Learning to live" med Dream Theatre fra "Images and
Words" .. skru op til 11 og sig undskyld til naboerne bagefter ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-09 18:11

Thomas von Hassel wrote:

> må jeg anbefale "Learning to live" med Dream Theatre fra "Images and
> Words" .. skru op til 11 og sig undskyld til naboerne bagefter ..

Hwa' pokker har du spist til aften...? - Jeg sagde _musik_. - Skal
det være i den hårdtslående genre, så hedder det ubetinget "Ten Years
After" - "Live 1970"!!! - Og så kan Morten endda 'nøjes' med at skrue op
på '9' og alligevel må bede naboerne om undskyldning.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 18:17

> [...]
> After" - "Live 1970"!!! - Og så kan Morten endda 'nøjes' med at skrue op
> på '9' og alligevel må bede naboerne om undskyldning.

Jeg ku' også have sagt "Hex Omega" med Opeth .. en sang som de selv
kalder en "ballade"

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-09-09 21:16

> [...]
> tsk, tsk...
>
> At slippe: kr.: 3200,90 + moms., tsk, tsk.....

Ok det var eddermaeme dyrt, psu i en standard pc, 600 kr for en
luksusudgave

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 21:17

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ok det var eddermaeme dyrt, psu i en standard pc, 600 kr for en
> luksusudgave

du glemmer at der går ca. 1 times arbejdsløn til manden på værkstedet.
Derudover er PSU'en i en G5 ikke noget standard produkt ...

=thomas

Fra : jagge

Dato : 30-09-09 07:17

> Derudover er PSU'en i en G5 ikke noget standard produkt ...

Det er præcis min pointe.

MVH

Jakob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-09-09 22:09

> du glemmer at der går ca. 1 times arbejdsløn til manden på værkstedet.
> Derudover er PSU'en i en G5 ikke noget standard produkt ...

Ham her mener nu at man godt kan bruge en standard ATX'er:
http://damntechnology.blogspot.com/2009/02/rebuilding-powermac-g5-power-supply.html

> =thomas

Yes yes.
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Esben

Dato : 30-09-09 03:13

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Ham her mener nu at man godt kan bruge en standard ATX'er:
> http://damntechnology.blogspot.com/2009/02/rebuilding-powermac-g5-power-su
> pply.html

Så mangler Morten bare manden for det - not me!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk

udelad udelad