apple tv
Fra : wolle@webmail.com

Dato : 28-09-09 22:25

Overvejer at købe en Apple Tv box, og faldt så over "ATV Flash", som
tilsyneladende kan tilføre enheden en hel masse nyttige features, uden
nogen form for problemer ...........eller ????? Hvad siger i til det ?

Fra : Lyrik

Dato : 28-09-09 17:26

On 28 Sep., 23:25, wo...@webmail.com wrote:
> Overvejer at købe en Apple Tv box, og faldt så over "ATV Flash", som
> tilsyneladende kan tilføre enheden en hel masse nyttige features, uden
> nogen form for problemer ...........eller ????? Hvad siger i til det ?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den giver muligheder for at få stuff ind igennem USB-indgangen og at
spille anderledes kodede filer. Det er selve Apple TVs computerkraft
der er begrænsningen. Den kan spille op til 720p hiDef, men kun som
m4v for eksempel.
Prøver du med en DivX i HiDef, så giver den op. En nydelig lille flad
madkassesag. Jeg ville langt foretrække en Playstation3. Her behøver
man ikke lukke USB-portene op med ekstraprogrammer. Der er to. Og
enorm computerkraft. +BD drev.
Men er man til små flade madkasser der arbejder sammen med en Mac, så
er AppleTV en god løsning. USB-portudvidelsen må være et must.

Hilsen
Jens

Fra : wolle@webmail.com

Dato : 29-09-09 07:38

On Mon, 28 Sep 2009 16:26:25 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>Men er man til små flade madkasser der arbejder sammen med en Mac, så
>er AppleTV en god løsning. USB-portudvidelsen må være et must.

Jeg ønsker en "out of the box" løsning, som spiller perfekt sammen med
en mac. Mine behov går primært på at kunne se fotos og film via en
sådan box, men en internetbrowser ville da være helt ok. Og så ville
det selvfølgelig væra rart ikke at skulle omkonvertere ens i forevejen
rippede dvd'er (vob-filer). Men hvordan er kvaliteten egentlig hvis
jeg omkonverterer en film til at format AppleTv kan vise, - uden ATV
Flash ??

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 07:47

<wolle@webmail.com> wrote:

> [...]
> rippede dvd'er (vob-filer). Men hvordan er kvaliteten egentlig hvis
> jeg omkonverterer en film til at format AppleTv kan vise, - uden ATV

hvis du konverterer med en høj nok bitrate, omkring 3200-3500 kbit/sec
så er det stort set ikke til at skelne fra den rå vob ... virker fint
for mig ..

/thomas

Fra : wolle@webmail.com

Dato : 05-10-09 08:46

>hvis du konverterer med en høj nok bitrate, omkring 3200-3500 kbit/sec
>så er det stort set ikke til at skelne fra den rå vob ... virker fint
>for mig ..
>
>/thomas
Hej Thomas. Det du mener er at jeg i Handbrake under "presets" vælger
AppleTv, og så under "quality" sætter "avg bitrate" til 3500 ??? Og
det skulle så give en kvalitet som er tæt på den oprindelige
dvd-kvalitet. Hvad med 2-pass encoding, - hjælper det virkeligt, eller
tager det blot længere tid.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 08:57

<wolle@webmail.com> wrote:

> [...]
> det skulle så give en kvalitet som er tæt på den oprindelige
> dvd-kvalitet. Hvad med 2-pass encoding, - hjælper det virkeligt, eller

det tager længere tid, og laver en lidt mindre fil ved samme bitrate
fordi den kan optimere komprimeringen bedre ... synes ikke det er det
værd ..

/thomas

Fra : wolle@webmail.com

Dato : 05-10-09 09:12

On Mon, 5 Oct 2009 09:57:19 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>det tager længere tid, og laver en lidt mindre fil ved samme bitrate
>fordi den kan optimere komprimeringen bedre ... synes ikke det er det
>værd ..
>
>/thomas
Ok, - og mht den fremgangsmåde jeg beskrev i Handbrake, - altså kun
ændre avg bitrate til 3500, og ellers lade den stå på den egne
indstillinger, - så var det, det du mente, som ville give en kvalitet
tæt på den originale ??? Tak for svaret

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 09:37

<wolle@webmail.com> wrote:

> [...]
> ændre avg bitrate til 3500, og ellers lade den stå på den egne
> indstillinger, - så var det, det du mente, som ville give en kvalitet

jep ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 07:52

> [...]

> Men er man til små flade madkasser der arbejder sammen med en Mac, så
> er AppleTV en god løsning. USB-portudvidelsen må være et must.

kan du stoppe vob filer på din PS3 og spille dem uden at omkonvertere ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 29-09-09 03:46

On 29 Sep., 08:51, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> kan du stoppe vob filer på din PS3 og spille dem uden at omkonvertere ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har jeg faktisk ikke prøvet, må jeg rødmende bekende! Jeg
kiggede lige og jeg har en VTS_01 fil som den spiller, ellers er alle
film i high definition. DivX, m4v, mp4, mts, m2ts.
Men vi skal have det opklaret! Så jeg vil gerne prøve.
Skal jeg rippe den med DVDShrink eller skal jeg tage hele skiven og
kopiere til harddisken?
Grunden til at jeg ikke har prøvet er,- at jeg ikke ripper DVD. Jeg
har engang gjort det, med DVDShrink. men resultatet lever ikke op til
en 1080 kvalitetesskærm. Så stoppede det. Jeg spiller originalerne.
Derimod kunne jeg godt finde på at konvertere en Blu-Ray eller en HD-
DVD.

men altså hvordan skal jeg gribe testen an?

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 10:56

> [...]

> DVD.
>
> men altså hvordan skal jeg gribe testen an?

bare om den kan afspille en dekrypteret vob, evt. video_ts mappe ..

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 29-09-09 04:30

On 29 Sep., 11:55, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> bare om den kan afspille en dekrypteret vob, evt. video_ts mappe ..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den spiller VIDEO_TS-mappen med vobfil. Men jeg vil eksperimentere
lidt mere. PS3 har lige fået en opdatering for 5 minutter siden. Altså
at jeg hentede den.
Den spiller en masse containere og filer, men den spiller ikke-.MOV,
og den spiller ikke .MKV derimod m4v.

Men hvis man fravælger Blu-Raydrevet, evt. fordi man har en anden
afspiller til det, så kan man komme meget bedre og billigere om ved en
af de nye afspillere à la AppleTV. Dem kan man få for cirka 650 kroner
så vidt jeg husker, og de spiller ALT! Skal man ikke spille spil, så
kan man klare sig strålende med en af dem.
Det ville jeg gøre hvis det var idag jeg skulle vælge. Et Blu-Raydrev
i en PS3 er for farligt at stole på. Det er ikke brugerudskifteligt!
Det burde være en skuffe med et udskifteligt/valgfrit drev. Mit røg
efter 1 år og 1 måned som sagt. Og er det mon bedre i den nye PS3? Jeg
kan ikke engang købe et nyt drev til den. Og hvis jeg kunne, skulle
jeg skille hele maskinen ad. De har tænkt med røven da de lavede
den.))

Hilsen
jens

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 11:33

> [...]

> Og hvis jeg kunne, skulle jeg skille hele maskinen ad. De har tænkt med

netop derfor er min købt med all-risk/udvidet garanti ... den virker dog
endnu ...

/thomas