harddisken er Leopard kritisk...
Fra : jagge

Dato : 23-09-09 21:54

Hey

Har lige hørt harddisken på P1 og de var temmelig kritisk overfor
leopard.

Eks flamede de spotlight, der efter sigende skulle være blevet sløv og
upræcis efter opgraderingen. Der var et par anker til som jeg ikke lige
kan huske.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-09 22:11

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Eks flamede de spotlight, der efter sigende skulle være blevet sløv og
> upræcis efter opgraderingen. Der var et par anker til som jeg ikke lige

sjovt ... her virker spotlight bedre end nogensinde .. bla. virker
søgning på windows serverdrev igen ...

Det viser bare endnu engang at man aldrig aldrig skal tage ét eller to
datapunkter for gode varer ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-09-09 08:33

Thomas von Hassel wrote:

> sjovt ... her virker spotlight bedre end nogensinde .. bla. virker
> søgning på windows serverdrev igen ...

Spørgsmålet er om der menes Leopard eller Snow Leopard (det er virkelig
et dårligt navn de har valgt der).

Spotlight i Leopard skulle være hurtigere end i Tiger, men det oplevede
jeg ikke. Det er derimod /rigtig/ hurtigt i Snow Leopard.

> Det viser bare endnu engang at man aldrig aldrig skal tage ét eller to
> datapunkter for gode varer ...

Det kan jo også afhænge af opsætning, maskinen, manden, dagen men ikke
mindst vejr og vind.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 24-09-09 11:07

> Spørgsmålet er om der menes Leopard eller Snow Leopard (det er virkelig
> et dårligt navn de har valgt der).

sjovt nok synes jeg det er et godt naqvn, aftersom der ikke er de store
ændringer i brugerfladen; de fleste lndringer er i undergrunden, så
derfor er signalet om en lille ændring, som det viser sig i navnet,
egentlig meget passende
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Esben

Dato : 24-09-09 11:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> ændringer i brugerfladen; de fleste lndringer er i undergrunden, så
> derfor er signalet om en lille ændring, som det viser sig i navnet,

Eftersom en sneleopard er et af de dyr, der kan hoppe længst, kunne det
også bruges til et stort spring frem i OS, men ellers rigtigt at kalkere
den over den tidligligere version. Chaermerende de ikke bare hedder et
nummer...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-09-09 12:02

Karl Antz wrote:

> [...]
> ændringer i brugerfladen; de fleste lndringer er i undergrunden, så
> derfor er signalet om en lille ændring, som det viser sig i navnet,

Jo, jo den betragtning kan jeg ikke anfægte og i det perspektiv, synes
jeg også det giver meget go' mening. Når vi nu snakker om de to
versioner af OS X her i gruppen og på nettet generelt, synes jeg, det
kan skabe lidt forvirring. Nogle gange sidder jeg med oplevelsen af at
folk glemmer at skrive "Snow" foran Leopard.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : jagge

Dato : 24-09-09 18:07

> Spørgsmålet er om der menes Leopard eller Snow Leopard (det er virkelig
> et dårligt navn de har valgt der).

Selvføligelig snow leopard.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 24-09-09 18:06

> Det viser bare endnu engang at man aldrig aldrig skal tage ét eller to
> datapunkter for gode varer ...

Nej men man skal heller ikke bare blindt afvise kritik. Det kunne jo
være der var noget om snakken.

Kritikken gik på at spotlight var blevet langsommere, og dårligere til
at finde filer.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-09-09 18:09

> Nej men man skal heller ikke bare blindt afvise kritik. Det kunne jo
> være der var noget om snakken.

keywordet her er "nuanceret" ... verden er ikke sort/hvid ...

> Kritikken gik på at spotlight var blevet langsommere, og dårligere til
> at finde filer.

hvilket jeg ikke kan genkende ..

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 24-09-09 05:41

On 23 Sep., 22:54, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
>
> Eks flamede de spotlight, der efter sigende skulle være blevet sløv og
> upræcis efter opgraderingen. Der var et par anker til som jeg ikke lige

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej hyggelige Jakob!

For at lade det komme alle for øre og opfriske din hukommelse, så kan
I alle hente indslaget som jeg har klippet ud af harddiskudsendelsen.
Det er med Nikolaj Sonne, konverteret til Macvenlig- .mp4
Nikolaj Sonne er Mac-fanboy, så hvis han kritiserer noget, så skal man
se ham for sig bagefter gi' den i rollen som "selvpisker så blodet
flyder."
Nå ikke mere snak! her er indslaget:

http://luen.dk/Applenews.mp4

Hilsen
jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-09-09 13:13

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> Nikolaj Sonne er Mac-fanboy, så hvis han kritiserer noget, så skal man
> se ham for sig bagefter gi' den i rollen som "selvpisker så blodet

det mås man ikke ... fy skam dig

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-09-09 15:42

Thomas von Hassel skrev:

> det mås man ikke ... fy skam dig

Lige harddisken kan jo hentes via Podcast så man kunne ret nemt henvise
til DR's egen kopi, og så sige "Lyt fra tidspunkt 14:48" (eller hvornår
det nu var). Nå, pyt, så fik vi da demonstreret hvordan Jens selv
håndterer det der ophavsretsnowet

Fra : Lyrik

Dato : 24-09-09 07:13

On 24 Sep., 14:13, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det mås man ikke ... fy skam dig
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
))

jens

Fra : jagge

Dato : 24-09-09 18:09

> [...]

> Nikolaj Sonne er Mac-fanboy, så hvis han kritiserer noget, så skal man
> se ham for sig bagefter gi' den i rollen som "selvpisker så blodet

Præcis. Man skal ikke bare blindt løfte mac biblen og sige det passer
ikke, helt helt enig.

MVH

Jakob