Så er der gmail push til iPhone/iPod
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-09-09 21:02

Så skulle du ku' få din gmail skubbet ud til din "jesus phone"

<http://www.macrumors.com/2009/09/22/google-adds-push-gmail-for-iphone-a
nd-ipod-touch-via-google-sync/>

--
Mvh Martin

Fra : Jonas Jalling

Dato : 23-09-09 15:06

Martin Bredthauer skrev:
> Så skulle du ku' få din gmail skubbet ud til din "jesus phone"
>
> <http://www.macrumors.com/2009/09/22/google-adds-push-gmail-for-iphone-a
> nd-ipod-touch-via-google-sync/>

Og det fungerer faktisk ganske udemærket ...

Mvh Jonas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-09-09 19:52

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Og det fungerer faktisk ganske udemærket ...

Jeg må med skam melde, at jeg bare ikke kan få det til at fungere. Jeg
får hele tiden beskeden "Forbindelsen til serveren afbrudt." når jeg
åbner mail.app og den prøver at hente min post

--
Mvh Martin

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-09-09 19:58

On 2009-09-23 20:52:24 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Jeg må med skam melde, at jeg bare ikke kan få det til at fungere. Jeg
> får hele tiden beskeden "Forbindelsen til serveren afbrudt." når jeg
> åbner mail.app og den prøver at hente min post

Det samme her .. imap fungerer som altid 100% men exchange sync giver
samme fejl hos mig.
Bruger du gmail med eget domæne navn?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-09-09 20:46

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Bruger du gmail med eget domæne navn?

Nej, det er en helt alm. gmail konto.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-09-09 15:55

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Nej, det er en helt alm. gmail konto.

Har lige fået min nye iPhone 3GS fra 3 ind af døren og her virker
gmail-push som en drøm Fed telefon iøvrigt. Alt kører bare meget
bedre i forhold til min gl. 3G og de forskellige apps (ikke mindst sms)
åbner nu så hurtigt at det er en fryd at bruge dem.

Tror jeg vil nulstille iPod touch'en og prøve med gmail-push igen.

--
Mvh Martin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-09-09 21:50

Martin Bredthauer wrote:

> Jeg må med skam melde, at jeg bare ikke kan få det til at fungere. Jeg
> får hele tiden beskeden "Forbindelsen til serveren afbrudt." når jeg
> åbner mail.app og den prøver at hente min post

Totalt ubrugeligt for dig, men det virker fint her.

Jeg læste en blogpost <et eller andet sted> om, at Google ikke rigtig
kunne følge med efterspørgslen. Mon ikke det bliver løst inden for kort tid.

Jeg bruger desuden Google Apps med eget domæne.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-09-09 11:19

On 2009-09-23 22:49:34 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
> tid.
>
> Jeg bruger desuden Google Apps med eget domæne.

Lidt spøjst .. jeg får konsekvent en fejl .. forbindelse til servar
tabt eller lignende. Jeg har en gang få syncet 5 - 6 mails ned
hvorefter fejlen kom op igen. Imap fungerer stadigt som det skal.

Måske er det et spørgsmål om hvilken server ens konto ligger på? Nå der
er ikke andet for end at vente og se om problemet forsvinder.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-09-09 12:32

J.K.Arning wrote:

> Lidt spøjst .. jeg får konsekvent en fejl .. forbindelse til servar tabt
> eller lignende. Jeg har en gang få syncet 5 - 6 mails ned hvorefter
> fejlen kom op igen. Imap fungerer stadigt som det skal.

Har du prøvet at slå din IMAP-konto fra? Altså ikke slette, men bare slå
fra. Det tog nogen tid inden min konto syncede op, men altså maks en
halv time.

> Måske er det et spørgsmål om hvilken server ens konto ligger på? Nå der
> er ikke andet for end at vente og se om problemet forsvinder.

Hmm. Det er muligt. Det er jo - trods alt - ikke et kæmpe tab, hvis det
ikke virker. Personligt kan jeg godt leve med at der kun hentes nye
mails hver 15. minut.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-09-09 13:38

On 2009-09-24 13:32:20 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Har du prøvet at slå din IMAP-konto fra? Altså ikke slette, men bare
> slå fra. Det tog nogen tid inden min konto syncede op, men altså maks
> en halv time.

Jeg har forsøgt både at slette imap kontoen og bare deaktiver den, jeg
må dig indrømme at jeg ikke ventede 30 minutter for at se om den skulle
begynde at synkronisere men 10 minutter lod jeg den da ligge. Måske
skulle jeg forsøge igen og så bare lade telefonen passe sig selv.