Prøver igen- Israel
Fra : Trine

Dato : 02-08-01 00:29

Vi skal 14 dage til Israel i sept/okt måned og
vil høre om nogen har erfaring indenfor dette felt.

Jeg kan se at det er billigt at bestille hotelværelser på nettet,
men kan det overhovedet betale sig,
fremfor at bestille en pakke i et rejsebureau?

Hvor kan vi evt. købe flybilletter og er der nogen steder I kan anbefale.

Vi tænker på at bo på et hotel tæt på det døde hav
- det skal bare være den rene afslapning uden for mange ture og fart på.

Er der nogen der kan hjælpe med gode råd og vejledning?

Håbefulde hilsner fra
Trine

Fra : Niels Riis

Dato : 02-08-01 06:20

Trine <twj@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a46d91be.0108011528.7ac9b416@posting.google.com...
> Vi skal 14 dage til Israel i sept/okt måned og
> vil høre om nogen har erfaring indenfor dette felt.

Ikke meget erfaring, men jeg var der sidste år.

> Jeg kan se at det er billigt at bestille hotelværelser på nettet,
> men kan det overhovedet betale sig,
> fremfor at bestille en pakke i et rejsebureau?

Absolut!
En besparelse på 25% vil slet ikke overraske, og det gælder også på
flybilletterne.

> [...]
> - det skal bare være den rene afslapning uden for mange ture og fart på.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med gode råd og vejledning?

Prøv at rode lidt rundt på nettet, en times tid her og du har sikkertde
rigtige kontakter.

Håber I får en god tur

Niels

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-08-01 13:16

Hej,

Bestiller du en pakkerejse, bor du næsten med sikkerhed i Eilat. Bestiller du turen selv har du flere muligheder. Køb gennem et bureau der har speciale i individuelle rejser, som f.eks. Jysk Rejsebureau.

Hvorfor vil I bo ved døde hav?? Det er sjovt at prøve, men ikke godt at bade i hver dag, og strandene er ikke de bedste. Eilat ved det røde hav er bedre.

Køber i turen individuelt, kan i også prøve Aqaba i Jordan. Det er billigere, og så kan i også besøge Petra.Herfra er det muligt at køre ind i Israel hvis i absolut skal se noget i Israel.

Hilsen

Kennet

Fra : Lykke Olsen

Dato : 05-08-01 18:25

Hejsa

Du skriver at I tænker på at bo ved Det døde hav. Et af de steder jeg har
kendskab til er Kibbutz Ein Gedi, som har et tilknyttet gæstehus. Det er
nogle år siden at jeg besøgte stedet, men dengang var det bestemt et besøg
værd. Du kan tjekke stedet ud på følgende side:
www.ein-gedi.co.il/guest-house.htm

I øvrigt kan jeg anbefale en tur til den kolosale klippe Masada, som må
regnes blandt de mest spændende arkæologiske steder i Israel. Det ligger ca.
20 km fra Ein Gedi.

M.v.h.
Lykke

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 16-08-01 00:59

On 1 Aug 2001 16:28:53 -0700, twj@sol.dk (Trine) wrote:

>Vi skal 14 dage til Israel i sept/okt måned og
>vil høre om nogen har erfaring indenfor dette felt.

Som en af de andre har svaret, så er det Døde Hav ikke specielt
spændende at bo ved, hvis man vil på stranden, surfe, dykke osv. Der
er et par steder på kysten med en lille samling fede
luksus-kurhoteller med speciale i mudder og store swimmingpools, fordi
man egentlig ikke kan bade i Dødehavet på grund af opdriften - og
fordi du hele tiden skal være opmærksom på, at du ikke får vand i
øjnene. Det er kun sjovt én gang.
Vil I alligevel dertil kan I glæde jer over, at Israel ikke er så
pokkers stort et land og det har en masse gode og billige offentlige
busforbindelser, hvis en tur til Eilat, Masada eller Jerusalem
alligevel skulle friste. Kan alle nås på en dag.

Eilat er langt at foretrække, hvis det skal være sol- og badeferie,
selv om det ikke er nogen speciel charmerende by. Der er tonsvis af
både billige, dyre og grimme hoteller (se billeder på
http://www.israel-rejser.dk/), masser af ditto restauranter,
indkøbscentre, natteliv og mange aktivitetsmuligheder (dykning med
delfiner ed et kunstigt rev, undervandsbåd ved et ægte rev, surfing,
vandski m.v.).. Nogle hoteller har lukkede strande, men der er også
offentlige med gratis eller næsten gratis adgang.
Hvis I har lyst til at opleve den specielle natur ved Dødehavet er en
endages tur til Jerusalem oplagt. Man kan også komme til Jordan på
korte ture, f.eks. til de fantastiske ruiner i Petra, eller på
jeep-safari i ørkenen.

Om I skal købe hotel på forhånd er lidt en smagssag - turisterne
svigter Israel pga striden med palæstinenserne, og hvis der kommer en
periode med dårligt vejr (u. 25 grader) svigter israelerne også Eilat.
Så det er ikke svært at finde både gode og billige værelser, når man
er dernede. Måske skulle I nøjes med at bestille til den første uge.

Jeg var I Eilat i julen 1999, og der havde vi fem voksne og to børn
bestilt en ferielejlighed på forhånd til 1.300 kr. i døgnet. Den var
under al kritik, men noget af det billigste, vi kunne finde på
forhånd. Da vi kom derned var det en anelse blæsende og "kun" 22-25
grader i skyggen, så mange israelere svigtede deres eget foretrukne
juleferiemål - og vi kunne have fået 2 suiter på firestjernede
hoteller til samme pris.

Mht. flybilletter, så er SAS det hurtigste, men til gengæld er det
nogle klaustrofobiske små maskiner, de flyver i. Og prisen er sjældent
attraktiv, hvis man ikke er i god tid. De næsthurtigste billig
alternativer er SwissAir via Zürich (lækre Airbus-fly på det lange
stræk, god service, kort mellemlanding) eller Austrian Air via Wien -
undgå British Airways og Air France, der er simpelthen så dårlige
forbindelser.

En pakkerejse er (muligvis) det billigste, hvis du kan finde nogen,
som sælger dem. Sidste år kunne man få en uge for 2.500 kr, men mange
bureauer i Europa har droppet Israel på grund af urolighederne og på
grund af manglende kunder. Hvis du går ind på hjemmesiderne hos fx.
Felix Rejser, Israel Tours, Israel Rejser osv. kan du se, at de ikke
har opdateret priser længe - specielt ikke efter, El-Al droppede
flyvninger fra Danmark i janaur eller februar.

vh Lars

PS: Der er ingen hoteller, som er så dumme, at de ikke også vil sælge
værelset, når man står i receptionen - de der last minute offers (fx.
http://www.inisrael.com/tour/eilat/), hvor man SKAL bestille over
internettet er snyd. De bannerannoncer har stået på siden fra den blev
oprettet, og lur mig om det ikke gælder alle andre også. Du kan få det
til samme pris ved at møde op, og måske endda billigere - mange
hoteller er til at handle med, når turisterne svigter.