Findes det....?
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-08-01 00:40

Jeg kører et par MacOS web-servere, og kan nu forudse at jeg hen ad
vejen vil få behov for en clustre konfiguration, hvor en maskine står og
fordeler trafikken mellem flere servere.

Findes der software til MacOS som kan dette...?

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-08-01 00:47

In article <3B689335.E21A99C@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Findes der software til MacOS som kan dette...?

Hvis du har mere end en IP-adresse kan det gøres vi DNS, ellers sæt en
Linux-box op til formålet.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-08-01 13:50

> Hvis du har mere end en IP-adresse kan det gøres vi DNS, ellers sæt en
> Linux-box op til formålet.

Hvorfor ikke MacOS X?
--
Jesper.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 14:11

In article <1exmeic.hpm3b21z05qpsN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvorfor ikke MacOS X?

Hvis Niels havde en Mac han kunne køre X på, ville det nok ikke være
nødvendigt med et cluster. Desuden er Linux betydeligt billigere end X.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 14:19

> Hvis Niels havde en Mac han kunne køre X på

det har han men jeg tror ikke den bruges som server...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 23:20

In article <1exmfu2.1rg6c7urwdcsyN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> det har han men jeg tror ikke den bruges som server...

Sidst jeg hørte om hans server, var det en 8200 han brugte.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 23:52

> Sidst jeg hørte om hans server, var det en 8200 han brugte.

ja, min kommentar skyldtes nu at han overtog min G3...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Jesper

Dato : 04-08-01 14:32

> Hvis Niels havde en Mac han kunne køre X på, ville det nok ikke være
> nødvendigt med et cluster. Desuden er Linux betydeligt billigere end X.

Alle PCI Mac'er kan køre OS X (med hjælp af en lille shareware dims!)
--
Jesper.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 04-08-01 21:04

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Alle PCI Mac'er kan køre OS X (med hjælp af en lille shareware dims!)

Er det ikke at udfordre skæbnen til en på forhånd tabt kamp? Linux kan
køre godt på alle PCI'er, det gælder ikke OS X.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 23:19

In article <1exmfp4.15mnaffyrqekN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Alle PCI Mac'er kan køre OS X (med hjælp af en lille shareware dims!)

Det lyder bare ikke specielt fornuftigt at gøre det, når man hører om
G4-ejere der klager over at det går for langsomt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 23:52

> Det lyder bare ikke specielt fornuftigt at gøre det, når man hører om
> G4-ejere der klager over at det går for langsomt.

som server skulle det være fint, selve Darwin burde køre ganske
effektivt på en 604e og de fleste af server progammerne kører alligevel
i BSD lag'et - dvs. uden aqua, cocoa og carbon, men så kan man lige så
vel køre linux eller et "rigtigt" server OS som OpenBSD eller NetBSD...

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-08-01 00:08

In article <1exn633.a0e8ua1svzvy8N%reippuert@mac.com>,
> [...]

> effektivt på en 604e og de fleste af server progammerne kører alligevel
> i BSD lag'et - dvs. uden aqua, cocoa og carbon,

Dvs uden GUI, men med kommandolinje og dæmoner.

> men så kan man lige så vel køre linux eller et "rigtigt" server OS
> som OpenBSD eller NetBSD...

Lige min pege.

--
MVH Martin Edlich