jeg forstår ikke det her svar (vdr gravste~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-10-09 03:10

Jeg modtog denne mail ( af etiske årsager formidler jeg ikke andre folks
navne videre uden deres samtygge og da et sådan ikke finder sted så .. ) men
stadigt : det står :

"Kære Bo Mogensen

Tak for din henvendelse om gravstenen over i 1989 afdøde museumsdirektør
navn på begravede skabt af kunstneren navn på kunstner

Det er naturligvis kreativt og konstruktivt at foreslå en flytning til
Assistent Kirkegård i København, hvor der på ydersiden af muren på
Nørrebrogade er opstillet en skulptur af samme betydelige kunstner.Vi må
imidlertid sige nej tak.

Sagen er imidlertid den i henhold til lovgivningen, at det pågældende
gravmæle forekommer klart bevaringsværdigt og registreringspligtigt på den
kirkegård, hvor det befinder sig. Derfor har jeg sendt denne mail til
Nationalmuseets registrator navn efternavn som ansvarlig over for
kommunernes forvaltning af bevaringsbestemmelserne.

Så længe en bevaringsværdig gravsten er i familiens eje, det vil sige så
længe gravstedet holdes fornyet, kan familien gøre med gravstedet hvad man
vil, herunder flytte det til familiens have ved udløb eller lade det
destruere, men er ingen af delene sket overgår gravstenen til kirkegården
som herefter skal bevare gravstenen, dog ikke nødvendigvis på selve graven,
hvis det alene er det kunstneriske/kunsthistoriske aspekt som er
bevaringskriteriet. Det kan ske i et såkaldt lapidarium på kirkegården: En
samling af bevaringsværdige monumenter.

Jeg håber den interessante gravsten bevares hvor den naturligt hører hjemme.

Med venlig hilsen

navn efternavn
Direktør, centerchef
__________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Teknik- og Miljøforvaltningen
Center for Kirkegårde

Frederiksborgvej 125
2400 København NV

Telefon xx xx xx xx
Direkte xx xx xx xx
Telefax xx xx xx xx
E-mail xx @ xx xx
Web www.kk.dk/kirkegaarde "
slut

som jeg læser det så vil de gerne men kan ikke og det finder jeg da
uforeningt med at vi som familie kan gøre med stenen hvad vi vil - og hvis
vi n gerne vil give den til dem - jamen så skal de well bare sige ja tak -
eller er der noget jeg ikke har fattet ?

jeg har talt med dem i Ålborg og de sagde både ja og nej de ville sikkert
beholde den men så kom urnen ikke med så sagde jeg de kunne rende og hoppe -
mage til idioti urnen ligger under stenen
og optager ikke andet plads ind det muld der ellers ville have ligget der
.... ok jeg er selv jyde og ved hvad der er sparet er tjent men stadigt så er
det ligesom at spare på luft i cykel dæg

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : bosol

Dato : 10-10-09 09:36

On 10 Okt., 05:10, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ... ok jeg er selv jyde og ved hvad der er sparet er tjent men stadigt så er
> det ligesom at spare på luft i cykel dæg

Jeg vil godt give min kommentar.

Det du ønsker: Assistentkirkegården har en skulptur stående af samme
kunstner der har skabt din gravsten, og du ønsker din gravsten flyttet
over til
Assistens.... Du kan da ikke vide hvormange gravsten denne kunstner
har skabt ? Hvis han har skabt 10 stk sikkert mange flere, ville du
så ønske at
alle gravstenene skulle flyttes over til Assistens ? Jeg forstår godt
"nej takket" ....

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-10-09 18:53

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det du ønsker: Assistentkirkegården har en skulptur stående af samme
> kunstner der har skabt din gravsten, og du ønsker din gravsten flyttet

ja

>Du kan da ikke vide hvormange gravsten denne kunstner
> har skabt ?

jo jo 1

>Hvis han har skabt 10 stk sikkert mange flere,

1 og der kommer ikke flere

> ville du
> så ønske at
> alle gravstenene skulle flyttes over til Assistens ? Jeg forstår godt
> "nej takket" ....

nej kun 1 og det er fordi der står en op af kirkegården hvorfor det er
oplagt