lov vedr. brandslukningsmateriel?
Fra : Britta

Dato : 09-10-09 06:27

Jeg blev i går i mit lille enmandsfirma (en detailbutik) ringet op af en
sælger fra Falck. Adspurgt svarede jeg at min brandslukker såmænd hang
en meter væk fra mig. Han spurgte om jeg fik den serviceret en gang
årligt, og da jeg svarede benægtende til dette underholdt han mig med at
det skulle man ellers iflg. 'loven'. Desværre blev jeg irriteret over
hvad jeg opfattede som et forsøg på bondefangeri, og i stedet for at
forhøre mig nærmere om evt. relevante paragraffer fortalte jeg ham at
jeg i så fald ville købe mit udstyr andetsteds og lagde røret på.

Efterfølgende kom jeg i tvivl. Er der virkelig et sådant lovkrav til en
detailbutik?

Venligst,
Britta

Fra : kwdemant

Dato : 09-10-09 11:27

Britta skrev:
> [...]
> jeg i så fald ville købe mit udstyr andetsteds og lagde røret på.
>
> Efterfølgende kom jeg i tvivl. Er der virkelig et sådant lovkrav til en

jeg har fundet lidt du kan læse om det her:
http://lmgtfy.com/?q=regler+for+brandmateriel

og her: http://www.ejerleder.dk/ind_love.htm

--
Vh.