Sukkerfri bolcher
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 18:53

Kan I anbefale nogle gode sukkerfri bolcher? Jeg er træt af Halls og Vicks,
og der må da være andre som minder lidt mere om regulære bolcher, fx.
Holdkæft bolcher.
Jeg har type 2 diabetes, så det skal desværre være sukkerfri - og for at det
ikke skal være løgn så er det bedst hvis de IKKE er sødet med fruktose,
sorbitol, maltitol, maltitolsirup, isomalt og xylitol.

Mvh Jørgen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-10-09 19:46

Jørgen F. skrev:

> [...]
> og for at det ikke skal være løgn så er det bedst hvis de IKKE
> er sødet med fruktose, sorbitol, maltitol, maltitolsirup,

Den begrænsning indskrænker udvalget betydeligt.

Måske ku' du prøve lakridserne “Le grezze”:

· http://www.sudelizie.com/prodotti.asp?newsletter=1&prod=333

De er lavet af ren lakrids. 100 g indeholder 26 g kulhydrat, hvoraf
6 g er sukker — meget mere diabetikervenligt bliver det nok ikke hvis
slikket ikke må indeholde sukkeralkoholer. De smager rigtig godt.
Herhjemme er de set hos LIC (Lærernes Indkøbscentral) i Herlev.

Der findes osse en metaldåse med engelske lakridser udformet som bly-
hagl, men jeg husker ikke hvad de hedder. Låget på æsken er blåt.
De er lettere at finde end le grezze, men smager heller ikke så godt.

Hvordan regulerer du din type 2-diabetes? Tabletter eller insulin
eller udelukkende vha. kosten? Umiddelbart lyder det som om du er
unødigt restriktiv.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-10-09 20:24

On Thu, 8 Oct 2009 19:53:02 +0200
"Jørgen F." <ingen mail> wrote:

> [...]
> at det ikke skal være løgn så er det bedst hvis de IKKE er sødet med
> fruktose, sorbitol, maltitol, maltitolsirup, isomalt og xylitol.

Mig bekendt så sælger de fleste apoteker netop sådanne bolsjer.

kim

Fra : søren brix

Dato : 08-10-09 20:38

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i meddelelsen
On Thu, 8 Oct 2009 19:53:02 +0200
"Jørgen F." <ingen mail> wrote:

> [...]
>
> Mvh Jørgen

Mig bekendt så sælger de fleste apoteker netop sådanne bolsjer.

Hej

Dem her laver sukkerfri bolcher http://www.fribol.dk/

mvh

Sørem

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-09 10:37

søren brix <jennyogsoren@mail.dk> writes:

> Dem her laver sukkerfri bolcher http://www.fribol.dk/

Jeg har ikke smagt de sukkerfrie, men deres almindelige bolcher er
rigtig gode.

Mvh Trine

--
Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
- havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Fra : jos

Dato : 09-10-09 14:53

> Mig bekendt så sælger de fleste apoteker netop sådanne bolsjer.

> Dem her laver sukkerfri bolcher http://www.fribol.dk/

nu er jeg kun diabetiker og ikke kemiker ;(

men jeg har i flere sammenhænge lært, at hvis noget lyder for godt til at
være sandt, - er det det formodentligt også!!

finn

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-09 16:39

"jos" <jos@her.dk> writes:

> men jeg har i flere sammenhænge lært, at hvis noget lyder for godt til at
> være sandt, - er det det formodentligt også!!

Jeg har 100% tiltro til Han Herred Bolcher, som laver Fribol. Og da de
også står på Diabetesforenings liste over sukkervarer man må spise
ubegrænset når man har diabetes, så ville jeg trygt spise dem.

http://www.diabetes.dk/Livet_med_diabetes/Mad_og_diabetes/Mad_i_hverdagen/Raavarer/~/media/Files/Diabetes.dk/Livet_mad_diabetes/Mad/Sukkerfri_slikprodukter.ashx

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-09 13:45

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> også står på Diabetesforenings liste over sukkervarer man må spise
> ubegrænset når man har diabetes, så ville jeg trygt spise dem.

Meget fin liste! Jeg skal i hvert fald prøve Isis Spejderbolcher

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 12-10-09 22:10

> Meget fin liste! Jeg skal i hvert fald prøve Isis Spejderbolcher

Hvis du kan lide lakrids, kan Fribol lakrids anbefales (fåes på
apoteket). Det er hårdt lakrids og findes i en mild og en stærk. Der er
ikke så stor forskel, - begge smager som gammeldags engelsk lakrids.

Jeg har dem stående på arbejdet, og alle mine kollegaer er helt vilde
med dem.

En af fordelene ved den rene lakridssmag er, at man faktisk ikke kan
spise meget af den ad gangen, så en bøtte holder længe (til trods for at
den kun indeholder 80 gram).

http://www.fribol.dk/fribol1_005.htm

med venlig hilsen Jette.