Lejebolig - opsigelse og tilbagebetaling a~
Fra : Tue

Dato : 08-10-09 05:21

Hej i gruppen,

Jeg har opsagt en lejebolig med de normale tre måneders varsel. Jeg
har ved indflytning betalt leje forud for tre måneder.
Jeg ønsker at udlejer forsøger at genudleje inden de tre måneder.
Det lykkes og jeg får besked om at boligen er udlejet efter 6 uger.
Der er syn af lejligheden d. 11. og den nye lejer skal flytte ind d.
15.
Jeg forventer, at jeg får forudbetalt leje tilbage for de resterende 6
uger.
Det viser sig dog senere, at den nye lejer er spunget fra og at
udlejer dermed forholder sig til 3 måneders opsigelse og jeg ikke får
forudbetalt leje retur.
Jeg forholder mig til at der er udført syn af lejligheden og
"afleveringsforretning". Jeg har efter d. 11. ingen adgang til
lejemålet.

Hvem har ret og hvorfor?

Mvh. Tue

Fra : Jubii

Dato : 08-10-09 12:32

"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Du taler om oktober 2009?
Da du ikke er flyttet ud er du heller ikke opsagt, og kan bebo lejemålet
til den sidste dag for opsigelsen.
Hvorfor tror du at du ikke har adgang til lejemålet efter den 11?
"Afleveringsforretning" er der ikke noget der hedder.
Har du desuden betalt depositum svarende til 3 måneders leje?
Står det i kontrakten at de 3 måneder du har betalt er for forudbetalt
leje?

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-10-09 05:41

> Du taler om oktober 2009?
> Da du ikke er flyttet ud er du heller ikke opsagt, og kan bebo lejemålet
> til den sidste dag for opsigelsen.
> Hvorfor tror du at du ikke har adgang til lejemålet efter den 11?

Jeg der kommer lige lidt opklarende datoer:
Lejligheden blev opsagt pr. 01.07 og der var syn d. 11.08 således at
den nye lejer kunne flytte ind d. 15.08.
Efter flyttesynet har jeg ikke haft adgang til lejligheden og jeg har
betragtet lejligheden som afleveret til udlejer.
At den nye lejer sidenhen er sprunget fra betragter jeg ikke
umiddelbart som mit problem, men jeg kan tage fejl?

> "Afleveringsforretning" er der ikke noget der hedder.

Det var i mangel af bedre ord. Vi kalder det flyttesyn herefter.

> Har du desuden betalt depositum svarende til 3 måneders leje?

Der er betalt 3 måneders leje forud samt depositum svarende til 3
måneder leje.

> Står det i kontrakten at de 3 måneder du har betalt er for forudbetalt
> leje?

Ja.

Fra : Jubii

Dato : 08-10-09 13:01

"Tue Vestergaard" <tue-vestergaard@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Efter flyttesynet har jeg ikke haft adgang til lejligheden og jeg har
betragtet lejligheden som afleveret til udlejer.

Flyttet ud altså. Så giver resten sig selv.

At den nye lejer sidenhen er sprunget fra betragter jeg ikke
umiddelbart som mit problem, men jeg kan tage fejl?

Nej, det er udlejers problem, og du skal have forudbetalt leje tilbage
svarende til boperioden i opsigelsesperioden da jeg udgår fra du ikke
betalte leje i opsigelsesperioden.

> [...]

> Har du desuden betalt depositum svarende til 3 måneders leje?

Der er betalt 3 måneders leje forud samt depositum svarende til 3

Så skal du have en opgørelse og have tilbagebetalt resterende på
regningen for brug af depositummet.

Hvis udlejer ikke vil tilbagebetale pengene kan du klage til
beboerklagenævnet i kommunen, som gerne ligger ved byretten i kommunen.

jeg mener du har en god sag.

Fra : Jubii

Dato : 08-10-09 13:26

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

> Hvis udlejer ikke vil tilbagebetale pengene kan du klage til
> beboerklagenævnet i kommunen, som gerne ligger ved byretten i
> kommunen.
>
> jeg mener du har en god sag.

Ok, beboerklagenævn er for almen boligudlejning.
Huslejenævn/boligret er for privat udlejning.

Du skrev ikke hvilken type du boede under.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 22:54

> [...]
>
> Hvis udlejer ikke vil tilbagebetale pengene kan du klage til
> beboerklagenævnet i kommunen, som gerne ligger ved byretten i

Det tror jeg til gengæld ikke- hans lejemål er opsagt og der er
foretaget flyttesyn efter reglerne. Men udlejer har lov til at have
lejligheden liggende indtil et vist antal måneder, vist minimum tre før
der sker en tilbagebetaling af depositum. Det er almindelig praksis.

Jeg har prøvet turen flere gange, og man får som regel sine penge, men
først efter mininum tre måneder når udlejer har haft lejlighed til at få
en ny beboer til at flytte ind. Og selvom en ny beboer flytter ind tre
dage efter, så skal udlejer altså ikke nødvendigvis betale depositum
tilbage før de tre måneder er gået - jf. i øvrigt betingelserne i
lejekontrakten.

Fra : Jubii

Dato : 09-10-09 08:34

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen

> [...]
> tre dage efter, så skal udlejer altså ikke nødvendigvis betale
> depositum tilbage før de tre måneder er gået - jf. i øvrigt

Flyttet = Ingen kontrakt med tidligere udlejer.
Flyttet = Tilbagebetaling.
Flyttet = Ingen interesse for hvad der sker eller ikke ske i det
tidligere lejemål.

Og da flytningen er sket før tid efter aftale mellem parterne har
flytningen fundet sted og resten af opsigelsesperioden er ligegyldig.

Det er en tvist mellem parterne at udlejer evt. tror tilbagebetaling
først skal ske senere, og jeg og tue mener det skal ske efter
flyttedagen, så ind til huslejenævn med den.

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 13:36

"Tue Vestergaard" skrev

> [...]
>At den nye lejer sidenhen er sprunget fra betragter jeg ikke
>umiddelbart som mit problem, men jeg kan tage fejl?

Ja, du skal være fraflyttet og dermed ikke længere have adgang til
lejligheden før udlejers pligt til at forsøge genudlejning træder i kraft.
For mig lyder det som om du mener du kan opsige, bede udlejer om at finde en
anden lejer og selv blive boende/ beholde nøgle til denne er fundet.

Sådan er det ikke, det er i hvert falde ikke din ret, der har været
flyttesyn og efter det skal du selvfølgelig
ikke have adgang, så skal der jo være et nyt flyttesyn når du ikke længere
har adgang.
Efter flyttesynet forsøger udlejer at leje lejligheden ud, det lykkedes
ikke, og så hæfter du for lejen i opsigelsesperioden til det lykkes at
finde en ny lejer.

Lejeloven:
§ 86.
Stk. 3. Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren
bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller
burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for
lejeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : N/A

Dato : 08-10-09 14:09

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-10-09 07:01

On 8 Okt., 14:36, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> For mig lyder det som om du mener du kan opsige, bede udlejer om at finde en
> anden lejer og selv blive boende/ beholde nøgle til denne er fundet.

Det mener jeg vel egentlig også. I hvert fald inden for den tre
måneders opsigelseperiode.
Humlen er, at udlejer fandt en ny lejer, der gerne ville flytte ind 1½
måned inde i min opsigelsesperiode. Dermed mener jeg selvfølgelig, at
jeg er berettiget til tilbagebetaling af den resterende 1½ måneds
forudbetalt leje.
Efter jeg flyttede ud (altså efter den første 1½ måned) burde den nye
lejer jo være flyttet ind. At den nye lejer er sprunget fra aftalen
mener jeg er en sag mellem udlejer og den nye lejer og ikke mellem
udlejer og mig.

> [...]
> flyttesyn og efter det skal du selvfølgelig
> ikke have adgang, så skal der jo være et nyt flyttesyn når du ikke længere

Ikke helt forstået. Mener du der skal være to flyttesyn? Hvorfor?

> Efter flyttesynet forsøger udlejer at leje lejligheden ud, det lykkedes
> ikke, og så hæfter du for lejen i opsigelsesperioden til det lykkes at
> finde en ny lejer.

Njaeh... men måske jeg ikke formulerer mig klart nok.
Der var jo netop lavet en lejeaftale med en ny lejer (som jo som
bekendt alligevel ikke blev til noget). Det er først kommet til min
kendskab efter jeg har modtaget opgørelsen.

Som en sidebemærkning er istandsætning af lejemålet blevet trukket af
mit depositum, som det jo bør. Så den side af sagen er fin nok.

Som svar til en anden kommentar kan det nævnes, at der er tale om
privat udlejning.

Fra : Søren Hansen

Dato : 08-10-09 14:09

Tue Vestergaard skrev:
> [...]
> måned inde i min opsigelsesperiode. Dermed mener jeg selvfølgelig, at
> jeg er berettiget til tilbagebetaling af den resterende 1½ måneds

At udlejer har fundet en ny lejer er jo først interessant for dig når
den nye lejer er flyttet ind. At der er en anden lejer der er sprunget
fra i sidste øjeblik, gør ikke dit opsigelsesvarsel kortere. Du kan have
krav på forudbetalt leje, fra det øjeblik en udlejer har fundet en ny
lejer og den nye lejer er flyttet ind.

> [...]
> lejer jo være flyttet ind. At den nye lejer er sprunget fra aftalen
> mener jeg er en sag mellem udlejer og den nye lejer og ikke mellem

Det virker altså også til at det kun er dig der gør det til en sag
imellem udlejer og dig.

> Ikke helt forstået. Mener du der skal være to flyttesyn? Hvorfor?

Hvis du får adgang til lejemålet efter første flyttesyn, skal der laves
et nyt efter din adgang til lejemålet igen bliver "inddraget". Teoretisk
set kan du jo have hugget gulvet op i mellemtiden.

> [...]
> bekendt alligevel ikke blev til noget). Det er først kommet til min
> kendskab efter jeg har modtaget opgørelsen.

Og det er en sag imellem udlejer og den nye lejer (som så ikke blev ny
lejer alligevel). Men det ændrer ikke på at du har 3 måneders opsigelse,
og først har krav på forudbetalt leje tilbagebetalt hvis lejemålet
bliver genudlejet igen inden 3 måneder.

--
Søren

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 14:40

"Tue Vestergaard" skrev

> Dermed mener jeg selvfølgelig, at jeg er berettiget til tilbagebetaling af
> denresterende 1½ måneds
forudbetalt leje.

> [...]
> bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller
> burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for

Når du er flyttet og har afleveret nøglen, skal udlejer forsøge
genudlejning, det beløb der derved indvindes fragår i kravet mod dig.
Så vidt jeg kan se er der ikke indvundet noget, uanset hvor mange der har
set på lejligheden og udtrykt interesse.
Hvis der ikke er andre der betaler husleje for perioden så skal du, det er
temmelig enkelt.

Man kan ikke afholde flyttesyn og forvente at kunne beholde
nøglen/lejligheden til nogle fede fester.

Det er som om du mener at når du har afleveret nøglen så er resten udlejers
problem, så ville der ikke være nogen grund til et opsigelsesvarsel, lejeren
kunne blot flytte, få en ven til at se på lejligheden, og være ligeglad med
resten.

Du har ingen mulighed for at få ret i dit synspunkt uanset hvor eller til
hvem du klager.
Stk 3 er så klar som man kan ønske.

Du siger op med 3 mdr. varsel, fortæller udlejer at du flytter med det
samme.
Flyttesyn afholdes nøgle afleveres, så er du flyttet.
Udlejer forsøger udlejning.
Udlejning mislykkes, du hæfter for din resterende lejeperiode.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 22:58

> [...]
> Udlejer forsøger udlejning.
> Udlejning mislykkes, du hæfter for din resterende lejeperiode.

Undskyld, Axel - jeg overså dit svar, som er meget klart, men som i
øvrigt falder sammen med det jeg selv har erfaret gennem flere
flytninger. Naturligvis er det enkelt: en opsigelsesvarsel på tre månder
betyder naturligvis at lejeren hæfter for de tre måneders leje, med
mindre den udlejes før. Det kan ikke være anderledes, og vi er helt
enige. Beklager at jeg altså ikke så dit svar før med henvisning til
paragrafferne.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 23:26

> Undskyld, Axel

Endnu en gang undskyld -du hedder jo Alex og ikke Axel - mig og navne.

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 14:46

"Tue Vestergaard" skrev

> [...]

kunne blot flytte, få en ven til at se på lejligheden, og være ligeglad med

Prøv nu at læse den paragraf, det står klart og tydeligt,
lejer skal være flyttet, udlejer skal forsøge genudlejning.

Der står intet om at udlejer overtager risikoen bare een interesseret har
vist sig i horisonten.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 14:48

"alexbo" skrev

Næsten det samme to gange, beklager.

mvh
Alex Christensen

Fra : N/A

Dato : 08-10-09 15:10

Fra : N/A

Dato : 08-10-09 14:09

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-10-09 07:22

> [...]
> fra i sidste øjeblik, gør ikke dit opsigelsesvarsel kortere. Du kan have
> krav på forudbetalt leje, fra det øjeblik en udlejer har fundet en ny

Jeg synes ikke jeg er enig
Jeg blev på pågældende tidspunkt bedt om at fraflytte således at den
nye lejer kunne flytte ind 1½ måned inde i min opsigelsesperiode.
Jeg fraflyttede og der blev holdt flyttesyn inden d. 15. - jeg har
ikke siden haft adgang til lejemålet.

> Det virker altså også til at det kun er dig der gør det til en sag
> imellem udlejer og dig.

Muligvis - men jeg mener også det er relevant.

> Hvis du får adgang til lejemålet efter første flyttesyn, skal der laves
> et nyt efter din adgang til lejemålet igen bliver "inddraget". Teoretisk
> set kan du jo have hugget gulvet op i mellemtiden.

Enig - men nu fik jeg jo netop ikke adgang til lejemålet igen. Den nye
lejer skulle jo flytte ind efterfølgende.
Jeg er ikke blevet gjort bekendt med at den nye lejer sprang fra, før
jeg modtog opgørelsen her en måned senere.

> [...]
> lejer alligevel). Men det ændrer ikke på at du har 3 måneders opsigelse,
> og først har krav på forudbetalt leje tilbagebetalt hvis lejemålet

Muligvis - men så synes jeg det er underligt jeg ikke har haft adgang
til lejemålet i den mellemliggende periode. Der hopper min kæde lidt
af.

Fra : Søren Hansen

Dato : 08-10-09 15:10

Tue Vestergaard skrev:

> [...]
> nye lejer kunne flytte ind 1½ måned inde i min opsigelsesperiode.
> Jeg fraflyttede og der blev holdt flyttesyn inden d. 15. - jeg har
Nu skal jeg bare forstå noget helt korrekt. Bad udlejer dig om at flytte
før end at dit opsigelsesvarsel var nået, eller orienterede du udlejer
om at du fraflyttede lejligheden før udløbet af dit opsigelsesvarsel, og
at udlejer måtte prøve at udleje lejligheden før enden af dit varsel, og
dermed frigøre dig for huslejen hvis det blev lejet ud før tid?

> Muligvis - men jeg mener også det er relevant.
Om udlejer har et eventuelt krav imod den nye lejer (lejeren der hoppede
fra) er, ligegyldigt hvor relevant du mener det er, ikke noget der
vedrører din sag.

> [...]
> Jeg er ikke blevet gjort bekendt med at den nye lejer sprang fra, før
> jeg modtog opgørelsen her en måned senere.
Udlejer kan først forsøge at udleje lejemålet igen når du er fraflyttet
og der er lavet flyttesyn. Udlejer kan jo ikke vide hvornår lejemålet
kan udlejes igen før der har været flyttesyn, da udlejer jo ikke kender
standen af lejemålet før efter flyttesynet. Af samme grund har du ikke
adgang til lejligheden efter flyttesynet, da lejligheden på det
tidspunkt repræsenterer den stand som du afleverede lejemålet i.

> Muligvis - men så synes jeg det er underligt jeg ikke har haft adgang
> til lejemålet i den mellemliggende periode. Der hopper min kæde lidt
> af.
Hvis du er "smidt" ud af lejemålet 1½ måned før dit opsigelsesvarsel,
kan du have en sag. Men hvis du derimod har orienteret udlejer om at du
fraflytter lejemålet før udløbet af dit opsigelsesvarsel, og du ønsker
at udlejer forsøger at udleje lejemålet igen før tid, kan du jo ikke
forvente at have adgang til lejemålet efter den dato.

Under alle omstændigheder er givet "kun" 1 måned du har mistet, da du,
hvis det er en rimelig standard lejekontrakt, alligevel skulle have
fraflyttet lejemålet 14 dage før dit opsigelsesvarsel sluttede, så der
kunne laves flyttesyn, og eventuelle håndværkere kunne komme til.

Men kig i din lejekontrakt. Hvad står der i forbindelse med opsigelse og
fraflytning?

--
Søren

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-10-09 08:22

Hvad menes der med "burde have indvundet"?

> Hvis der ikke er andre der betaler husleje for perioden så skal du, det er
> temmelig enkelt.
> Man kan ikke afholde flyttesyn og forvente at kunne beholde
> nøglen/lejligheden til nogle fede fester.

Nej det lyder ikke rimeligt. Min pointe er jo også netop at jeg jo
hverken har haft adgang til lejligheden efter flyttesynet eller fået
tilbagebetalt husleje. Jeg vil gerne slå fast at mine nøgler blev
afleveret til flyttesynet og jeg var på daværende tidspunkt
fraflyttet. Det synes jeg ikke du tager højde for?
Jeg har dermed reelt betalt 1½ måneds husleje, som jeg intet har fået
for. Uanset hvad der står i stk. 3.

> [...]
> kunne blot flytte, få en ven til at se på lejligheden, og være ligeglad med

Nej slet ikke - det er jeg med på ikke er rimeligt. Men der blev ikke
desto mindre lavet en aftale om fraflytning, hvorefter jeg ikke har
haft adgang til lejemålet. Hvis jeg ikke har adgang til lejemålet,
skal jeg vel heller ikke betale husleje?

> [...]
> lejer skal være flyttet, udlejer skal forsøge genudlejning.
> Der står intet om at udlejer overtager risikoen bare een interesseret har

Modtaget - den er hermed læst et par gange.

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 15:48

"Tue Vestergaard" skrev i

>Jeg har dermed reelt betalt 1½ måneds husleje, som jeg intet har fået
>for. Uanset hvad der står i stk. 3.

Ja du har købt 3 mdr. husleje men kun brugt 1½, det er ikke anderledes end
folk der lejer et sommerhus en uge og tager hjem efter 3 dage.
Der er da din egen afgørelse at du ikke ville bo i lejligheden i den aftalte
periode.
Der er lige den lille forskel at hvis en lejlighed udlejes i den
overskydende periode kommer det den tidligere lejer tilgode.

>Hvis jeg ikke har adgang til lejemålet,skal jeg vel heller ikke betale
>husleje?

Du skal betale husleje i den periode I har aftalt, hvis andre betaler
slipper du.

>Modtaget - den er hermed læst et par gange.

Kunne have indvundet betyder at udlejer ikke bare kan lade sin nevø bo i
lejligheden gratis, og dække sig under at når nevøen ikke betaler husleje er
der ikke noget til den tidligere lejer.

Så hvis der bor nogen i lejligheden har det mindre betydning om de betaler
for det eller ej, bor der ikke nogen er der kun dig til at betale.
Du kunne jo bare vente med at flytte til sidste dag, det er dit valg du kan
ikke tørre det af på andre.

At du bliver bedt om at fraflytte er selvfølgelig fordi du har bedt udlejer
om at leje ud så hurtigt som muligt, at det ikke lykkedes skal da ikke komme
udlejer til skade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-10-09 08:32

> [...]
> at udlejer måtte prøve at udleje lejligheden før enden af dit varsel, og
> dermed frigøre dig for huslejen hvis det blev lejet ud før tid?

På opsigelsesblanketten kunne man afkrydse en rubrik og tilkendegive,
at man var interesseret i at fraflytte før opsigelsesperiodens udløb.
Udlejer måtte dermed gerne prøve at udleje lejligheden før de tre
måneder var gået. I mit tilfælde skrev jeg på opsigelsen, at jeg var
klar til at flytte efter en måned efter opsigelsen.
Udlejer fandt en ny lejer der var interesseret i at flytte ind efter
1½ måned efter min opsigelse. Det er denne lejer der senere er
sprunget fra.
Er det forståeligt?
Det er ikke sådan, at jeg af egen kraft er flyttet på en mere eller
mindre tilfældig dato og jeg så har en forventning om at udlejer
hænger på resten.

> Om udlejer har et eventuelt krav imod den nye lejer (lejeren der hoppede
> fra) er, ligegyldigt hvor relevant du mener det er, ikke noget der
> vedrører din sag.

Enig.

> Udlejer kan først forsøge at udleje lejemålet igen når du er fraflyttet
> og der er lavet flyttesyn.

Det var ikke sådan det foregik. Udlejer prøvede fra dag 1 efter min
opsigelse (i runde tal) at udleje påny.

> [...]
> at udlejer forsøger at udleje lejemålet igen før tid, kan du jo ikke
> forvente at have adgang til lejemålet efter den dato.

Jeg er ikke "smidt ud" som sådan, men jeg er fraflyttet efter en
fælles aftale med udlejer, som havde fundet en ny lejer på det givne
tidspunkt.

> [...]
> fraflyttet lejemålet 14 dage før dit opsigelsesvarsel sluttede, så der
> kunne laves flyttesyn, og eventuelle håndværkere kunne komme til.

Der kan du have en pointe - den er modtaget.

> Men kig i din lejekontrakt. Hvad står der i forbindelse med opsigelse og
> fraflytning?

Jeg har ikke pt. adgang til kontrakten, men er helt sikker på det står
klart beskrevet som i stk. 3.
Jeg mener bare, at den aftale jeg har lavet med udlejer om fraflytning
på det givne tidspunkt vægter højere.

Fra : Jubii

Dato : 08-10-09 17:36

Jeg har ikke pt. adgang til kontrakten, men er helt sikker på det står
klart beskrevet som i stk. 3.
Jeg mener bare, at den aftale jeg har lavet med udlejer om fraflytning
på det givne tidspunkt vægter højere.

Du har ret til penge, så sagsøg udlejer ved at gå til huslejenævn evt.
boligretten.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 23:25

> [...]
> på det givne tidspunkt vægter højere.
>

> Du har ret til penge, så sagsøg udlejer ved at gå til huslejenævn evt.

Han har ret til penge, men først efter hele perioden er gået, og dertil
må man normalt tåle nogle dage efter opsigelsesvarslets udløb.
Det er altså for tidligt at tale om at han skal gå til huslejenævn m.v.
Kun hvis der er tale om en helt urimelig venteperiode, hvis retspraksis
jeg ikke kender, er det rimeligt at anbefale ham at gå til nævn eller
boligret.

Vi skriver den 9.11 - så afhængigt af fortolkningen af loven, så burde
pengene altså være på vej, vel senest den 15.11. d.å.

Fra : Jubii

Dato : 09-10-09 08:37

> Vi skriver den 9.11 - så afhængigt af fortolkningen af loven, så burde
> pengene altså være på vej, vel senest den 15.11. d.å.

Du skal nok have set på en kalender.
Og ind til huslejenævn. De kan afgøre om sagen er for tidlig anlagt.

Fra : Roderiet

Dato : 09-10-09 12:10

Hej der Der sniger sig en mistanke ind, når jeg læser dit indlæg. Har
udlejer mon fortalt dig at den nye lejer er sprunget fra, for på den måde at
kunne score to gange 1½ md. husleje. Du skriver, at det først er kommet
til dit kendskab da du modtog opgørelsen. Ved du om der boede nogen i
din lejlighed, den sidste halve opsigelsesperiode ?. mvh Niels F.