Våbenlov, knive og Bilka?
Fra : Sven

Dato : 30-09-09 15:53

Hej.
Jeg ved ikke rigtigt, om dette vil blive taget seriøst, men for mig er det
seriøst.
Pga mit arbejde skal jeg _bestemt_ ikke have nogen former for problemer med
politi og ulovlige våben, men nu er jeg kommet i en situation, hvor jeg er
nødt til at køre rundt med knive i min bil. Sagen er den, at jeg vil give
min kone 3 Global køkkenknive i fødselsdagsgave som hun har set i Bilka, og
pga arbejdstider er jeg nødt til at købe dem på vej til arbejdet, og
derefter køre hele vejen hjem igen (arbejdet er i en anden by), med de
omtalte 3 knive i bilen. Hvordan gør jeg det lovligt? Køkkenknive er jo
noget større end de hobbyknive her har været skrevet en del om, og de 3
knive har absolut intet med mit job at gøre.

Skal jeg søge om våbentilladelse til denne ene dag? (lyder helt åndssvagt)

Det er IKKE en mulighed at få en anden til at hente dem, da konen og jeg nu
i gennem mere end 30 år altid har købt gaver til hinanden uden indblanding,
og det vil jeg meget nødig lave om på.

Sven

Fra : alexbo

Dato : 30-09-09 16:43

"Sven" skrev

> Skal jeg søge om våbentilladelse til denne ene dag? (lyder helt åndssvagt)

Selvfølgelig skal du ikke det,
køb knivene og køb også roligt en motorsav i Harald Nyborg på vejen, læg det
hele i bagagerummet.
Du kan også overveje hvor tit du er blevet stoppet på vej hjem fra arbejde
og fået din bil ransaget.
Selv om det skulle ske og en knivhund finder dine knive har du en god grund.

Du skal selvfølgelig ikke lægge dine knive på sædet ved siden af dig for at
beundre kvaliteten.
Forøvrigt kom Bilka på et tidspunkt galt af sted med
Global-knive, de var blevet prakket nogle kopier på, men mon ikke de passer
bedre på, men derfor kan du jo godt se efter selv.
De skal være tunge, og når man knipser med en negl på håndtaget skal det
ikke lyde som en blikdåse.

26-09-2006 UgensErhverv.dk
Syv sigtet i samme sag om 17 tons falske Global-knive, 5000 fakede PH-lamper
og 7,6 mio. uægte cigaretter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ulvir

Dato : 01-10-09 00:02

> Syv sigtet i samme sag om 17 tons falske Global-knive, 5000 fakede
> PH-lamper
> og 7,6 mio. uægte cigaretter.

Uægte cigaretter?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-09 00:44

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in news:4ac3e37c$0$36577
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Uægte cigaretter?

Lokalt hø solgt som mærkevare.

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : KaZ

Dato : 01-10-09 08:58

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Sven" skrev

Måske ikke så helt tosset det med våbentilladelsen.

> [...]
> hele i bagagerummet.
> Du kan også overveje hvor tit du er blevet stoppet på vej hjem fra arbejde

Går den så går den.

> Selv om det skulle ske og en knivhund finder dine knive har du en god
> grund.

Hvis knivhunden tror på ens hensigtserklæringer, så går det vel fint. Ellers
bliver du sigtet.

> Du skal selvfølgelig ikke lægge dine knive på sædet ved siden af dig for
> at
> beundre kvaliteten.

Ja, for det kan man blive sigtet.

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-10-09 08:35

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu i gennem mere end 30 år altid har købt gaver til hinanden uden
> indblanding, og det vil jeg meget nødig lave om på.

Skriv et brev til den lokale politimester, der beskriver din hensigt og at
du forventer en respons fra ham inden for en rimelig tid, hvis han mener dit
foretagende er ulovligt.

Aage