Faldne russer under anden verdens krig ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-09-09 19:57

jeg har altid troet at det officele tal var 20 millioner men har lige lagt
den i øvrigt fremragende roman fra mig " men ikke hvis det gælder min datter
"
Hvor det hævdes at det er 32 millioner ... kan det passe prøvede at google
det der er en side som jeg godt nok ikke kan åben men jeg kan se der står
mellem
25 og 50 millioner ( ja så har man da ikke sagt for meget ) .... selv
om det da er frygteligt mange - kan sgu godt forstå de var sure da de kom
ind i Tyskland

Mv.
Bo MM

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 27-09-09 13:47

On Sep 27, 7:57 pm, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 25 og 50 millioner ( ja så har man da ikke sagt for meget )  .... selv
> om det da er frygteligt mange - kan sgu godt forstå de var sure da de kom

Jeg har også kun gogglet hurtigt, men der er skrevet forskellige
steder, at man efter murens fald har kigget på nogle arkiver osv og
har justeret tallet opefter. Russerne skulle angiveligt tidligere have
givet lavere tabstal for ikke at tabe ansigt. Det lyder måske ikke
usandlynligt, men betyder så også, at vi formentlig aldrig får noget
der minder om et præcist tal.

Mvh
Hanne

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-09-09 18:30

ahh hvor træls - dette indlæg skule selvf have været i d.v.historie
sorry - jeg gir fri bar i cyber space :)