Brænder til iMac ????
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-08-01 19:54

Min søster er blevet en Mac nørd, så hun ønsker sig en brænder til
hendes 400 mhz iMac med DVD slot i 30 års gave. Desværre kan jeg ikke
huske om der er Firewire i den ? Jeg kan jo ikke ringe og spørge for så
fatter mistanke. Den er Bondi eller blueberry - jeg kan ikke rigtigt se
forskel.

Hvad kan man få af henholdvis USB eller Firewire brændere i den farve.
Det er vigtigt for hende. Brændehastighed er ikke så væsentligt.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-01 20:12

> Hvad kan man få af henholdvis USB eller Firewire brændere i den farve.
> Det er vigtigt for hende. Brændehastighed er ikke så væsentligt.

iomega zipCD til USB er en mulighed, den er i al fald blå.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Søren Straszek

Dato : 01-08-01 20:26

> [...]
> huske om der er Firewire i den ? Jeg kan jo ikke ringe og spørge for så
> fatter mistanke. Den er Bondi eller blueberry - jeg kan ikke rigtigt se
Den har firewire - det har min ihvertfald
> Hvad kan man få af henholdvis USB eller Firewire brændere i den farve.
> Det er vigtigt for hende. Brændehastighed er ikke så væsentligt.

Søren Straszek

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-08-01 14:05

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
> [...]
>
>--
>Cordiali saluti Jesper
>"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya

Du kan få brændere til begge dele. Der er flere at vælge imellem.
I CoputerStores katalog.
MediaMac har anmeldt nogle stykker. Selv kunne jeg godt tænke mig en super
-lille fra FreeCom,
men den er lidt peperet til firewire.

Den billigste jeg har kunnet se hedder Archos. 2989+m til Firewire.

Jeg kender ikke det mærke. Er der nogen der har erfaringer med det?

Iomega laver også en, men jeg har hørt at den kune vil brænde på de dyre
medier.

Hilsen Hanne

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 16:14

In article
<fc.0073fb6b035ca5883b9aca00babfa70f.35ca705@net.dialog.dk>, "Hanne
Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Den billigste jeg har kunnet se hedder Archos. 2989+m til Firewire.

Hold da op

3750,- inkl moms + fragt!! Har i dag købt en 16x/40x for
1095,- inkl moms + 13,- til bus i en butik.

Okay, det er til indbygning, men hvis man skal betale 3000,- ekstra
for en brænder, så bliver computeren pludselig ret dyr.

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-08-01 16:57

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Okay, det er til indbygning, men hvis man skal betale 3000,- ekstra
> for en brænder, så bliver computeren pludselig ret dyr.

Du kan da ikke sammenligne en intern IDE-brænder med en ekstern
FireWire-brænder! Det er da klart, at der er prisforskel.

Den biligste FireWire-brænder jeg har fundet, er en Yamaha 16x10x40 til
omkring 2800 kr. inkl. moms hos MacXPres.

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 18:10

In article <1exks82.12i3in59rnh34N%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Du kan da ikke sammenligne en intern IDE-brænder med en ekstern
> FireWire-brænder!

Hvorfor ikke?

Det er jo begge cd-brændere, og for brugeren har de den samme funktion
- den sammen nytteværdi.

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-08-01 18:28

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Hvorfor ikke?
>
> Det er jo begge cd-brændere, og for brugeren har de den samme funktion
> - den sammen nytteværdi.

OK, jeg burde måske havde skrevet, at man ikke kunne sammenligne dem i
denne sammenhæng, da det oprindelige indlæg handlede om en brænder til
en slot-in iMac. Et indlæg om en intern IDE-brænder har ikke den store
relevans her!

--
René

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-08-01 19:15

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> 3750,- inkl moms + fragt!! Har i dag købt en 16x/40x for
> 1095,- inkl moms + 13,- til bus i en butik.

Jeg ved ikke med bus priser der hvor du bor, men her i Århus er prisen
for en enkeltbillet også 13,-. En anden gang skulle du overveje
klippekort, da der sikkert er op til 5 kr at spare.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 21:04

In article <1exkydw.julfh51yio56N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Jeg ved ikke med bus priser der hvor du bor, men her i Århus er prisen
> for en enkeltbillet også 13,-. En anden gang skulle du overveje
> klippekort, da der sikkert er op til 5 kr at spare.

Har abonnementskort - det bliver sendt automatisk, men det var for
sammenligningens skyld.

//Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-08-01 19:54

> Hvad kan man få af henholdvis USB eller Firewire brændere i den farve.
> Det er vigtigt for hende. Brændehastighed er ikke så væsentligt.

Hvis det at brænde skal være en "no brainer" så vil jeg anbefale at
anskaffe en firewire model. Problemet er nemlig, at hastigheden på en
USB tilslutning ikke tillader at brænde musik ved mere en 2 speed og
data ved 4 speed. Hvis man så har et drev der iflg. Toast tillader at
brænde ved højere hastigheder giver det en del fejlbrændinger hvis man
ikke lige husker at "skrue ned for blusset".

/Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-08-01 22:03

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> brænde ved højere hastigheder giver det en del fejlbrændinger hvis man
> ikke lige husker at "skrue ned for blusset".

Jeg brænder aldrig ved højere hastighed end x1, så bliver der aldrig
fejl.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net