Få url af redirect med curl eller
Fra : Leif Neland

Dato : 17-09-09 15:06

Jeg skal "screen-scrape" et site.

I php læser jeg et varekatalog ind, og ser f.ex. en link som
http://producent.dom/damecykel%20med%dieselgenerator%20og%20harpun

Ser jeg denne side i en browser, redirectes jeg til
http://producent.dom/katalog.php?id=123

Dette redirect vil jeg gerne fange i php, så jeg kan læse url'en.

Jeg bruger eksemplet fra http://dk2.php.net/manual/en/ref.curl.php
hvor jeg har fjernet det kode, der manuelt redirecter.

function get_url( $url, $javascript_loop = 0, $timeout = 5)
{
$url = str_replace( "&", "&", urldecode(trim($url)) );

$cookie = tempnam ("/tmp", "CURLCOOKIE");
$ch = curl_init();
curl_setopt( $ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U;
Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1" );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_URL, $url );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $cookie );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_ENCODING, "" );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_AUTOREFERER, true );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false ); # required
for https urls
curl_setopt( $ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_TIMEOUT, $timeout );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_MAXREDIRS, 1 );
$content = curl_exec( $ch );
$response = curl_getinfo( $ch );
curl_close ( $ch );

return array( $content, $response );
}

Men med curl_setopt( $ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true );
bliver jeg redirectet, dvs $content har den ny side, og $response['url']
er blot http://producent.org/katalog.php?

Med curl_setopt( $ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, false );
er $content tom, og $response['url'] indeholder den originale url.

Ingen af metoderne giver den url, der redirectes til.

Hva' så

Leif

Fra : Dan Storm

Dato : 17-09-09 15:19

Leif Neland skrev:

> [...]
> er $content tom, og $response['url'] indeholder den originale url.
>
> Ingen af metoderne giver den url, der redirectes til.

Brug CURLOPT_HEADER og parse de headers du får retur.
Typisk vil redirectet anføres som
Location: /sti_til_ny_side

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-09-09 10:13

Dan Storm wrote:

> Brug CURLOPT_HEADER og parse de headers du får retur.
> Typisk vil redirectet anføres som
> Location: /sti_til_ny_side

Det skal de vel (?).

Nu skriver Leif ikke rigtig noget, der kan bruges til noget, men jeg
strikkede et lille tool sammen til netop at identificere redirection:
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/probes/wopr.probes.asp>
Kig under headers.
Det er sådan set et internal tool, og jeg vil sætte pris på, at det ikke
bliver (mis)brugt, da det kører over min private linie.

Men prøv f.eks: <http://v2.dk> og se hvad der sker.

Som sagt så er det bare et 'investigation tool', hvor jeg har observeret, at
der kan være op til 5 redirections i 'svineørernes' koncepter, og deraf
efterfølgende 'mulighed' for download af malware.

Stig Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 18-09-09 10:34

Stig Johansen skrev:

> Det skal de vel (?).

Mjaeh, jeg er et par gange stødt på noget ala
Refresh: 0; url=http://www.example.com/

Det er grimt, men den er helt i vinkel.

> [...]
> Det er sådan set et internal tool, og jeg vil sætte pris på, at det ikke
> bliver (mis)brugt, da det kører over min private linie.

Det er faktisk et godt værktøj i virkeligheden.
Det er en god måde at løbe en omgang redirections igennem, hvis det
skulle være. Den funktionalitet tilbyder f.eks. firefox ikke på trods af
at du kan læse response headers med Web Developer.

> Som sagt så er det bare et 'investigation tool', hvor jeg har observeret, at
> der kan være op til 5 redirections i 'svineørernes' koncepter, og deraf
> efterfølgende 'mulighed' for download af malware.

Ja, de kan være lidt snu, for det kan jo hurtigt blive svært at følge
med alle de redirections...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-09-09 13:19

Dan Storm wrote:

> Mjaeh, jeg er et par gange stødt på noget ala
> Refresh: 0; url=http://www.example.com/
>
> Det er grimt, men den er helt i vinkel.

Mener du så'n i det virkelige liv (stødt på)?

Det er jo ikke standard, så jeg ville egentlig ikke forvente 'de' brugte
det.

Ikke sådan at forstå, at 'de' bruger standarder, men jeg ville formode 'de'
bruger teknikker der virker i de fleste browsere.

Jeg ved heller ikke om det vil virke i nyere IE'er, da jeg kører Win2K, og
er afskåret fra at fordybe mig i IE's herligheder og innovationer efter
IE6.

Stig Johansen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-09-09 13:29

Stig Johansen wrote:
> Jeg ved heller ikke om det vil virke i nyere IE'er, da jeg kører Win2K, og
> er afskåret fra at fordybe mig i IE's herligheder og innovationer efter
> IE6.

/Det/ lyder ubehageligt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-09-09 14:41

Peter Farsinsen wrote:

> /Det/ lyder ubehageligt.

Glemte måske et <sarcasm value="on> i mit indlæg.

Jeg har skam min trofaste Konqueror, der i mange år har haft faneblade,
individuel javascript/cookies osv, og derudover har jeg sidste nye Firefox
med diverse plugins, på min ene Win-maskine.

IE interesserer mig faktisk overhovedet ikke.

Stig Johansen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-09-09 15:00

Stig Johansen wrote:
> [...]
> med diverse plugins, på min ene Win-maskine.
>
> IE interesserer mig faktisk overhovedet ikke.

He he. Så giver det lidt mere mening.

Nu ved jeg ikke, hvad du beskæftiger dig med, men er det ikke
problematisk at arbejde med webudvikling uden at have adgang til IE? Når
'ting' virker er det jo gerne der man bruger de sidste 15% af budgettet ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-09-09 18:24

Peter Farsinsen skrev:

> Nu ved jeg ikke, hvad du beskæftiger dig med, men er det ikke
> problematisk at arbejde med webudvikling uden at have adgang til IE? Når
> 'ting' virker er det jo gerne der man bruger de sidste 15% af budgettet ;)

Min egen erfaring siger mig faktisk at hvis noget virker både i Firefox,
Opera og IE6, virker det også i nyere versioner af IE.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-09-09 12:08

Philip Nunnegaard wrote:

> Min egen erfaring siger mig faktisk at hvis noget virker både i Firefox,
> Opera og IE6, virker det også i nyere versioner af IE.

Det er nok heller ikke helt forkert. Jeg arbejder ikke på Windows, så IE
er ikke med i loopet fra starten af. Det passer mig faktisk fint ikke at
skulle tænke på det før til sidst.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-09-09 16:12

Peter Farsinsen wrote:

> Nu ved jeg ikke, hvad du beskæftiger dig med,

Sår'n lidt 'core' serverudvikling.

> men er det ikke
> problematisk at arbejde med webudvikling uden at have adgang til IE?

Jeg har skam 'adgang' til IE(6), men mit metiér er mere ovre i 'COBOL'
verdenen, og på websiden lidt ovre i DW/BI verdenen, hvor der ikke skal
blip-og-båt til.

> Når
> 'ting' virker er det jo gerne der man bruger de sidste 15% af budgettet ;)

Kender jeg ikke noget til ;)

Stig Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 18-09-09 13:44

Stig Johansen skrev:

> Mener du så'n i det virkelige liv (stødt på)?

Jeps - husker en løsning hos et større webhus hvor det var standard ved
redirections i en periode.

Måske ikke standard, men helt legitimt.

- Så vigtig er du heller ikke!