Simplet spørgsmål om HTML
Fra : Lord Nikon News

Dato : 01-08-01 16:44

Jeg ved ikke så meget om HTML, men jeg har sat et billed ind, med en HTML
effekt på, og mit spørgsmål er, hvordan bestemmer jeg hvor det henne på
siden, for jeg kan ikke flytte det på nogen måde.

HJÆLP

Fra : Lord Nikon News

Dato : 01-08-01 16:57

Okay, nu ved jeg hvordan jeg får det til at stå i højre, venstre eller på
midten, men hvordan får jeg det til at være i bunden af siden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-01 17:13

Wed, 1 Aug 2001 17:56:53 +0200, skrev "Lord Nikon News"
<lord.nikon@image.dk>:

>Okay, nu ved jeg hvordan jeg får det til at stå i højre, venstre eller på
>midten, men hvordan får jeg det til at være i bunden af siden.

Kan du ikke lige poste et link til siden, så vi kan se, hvor
problemet er.

Er det et baggrundsbillede du tænker på eller ?

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Lord Nikon News

Dato : 01-08-01 17:27

Den er ikke nettet endnu. Jeg smider den lige ud i løbet af aften.

Jeg har indsat et grafik element som følgende.

<center>
startspan --><APPLET code=Lake.class id=lake width=423 height=320>
<PARAM name=image value="f360.gif">
<PARAM name=href value="grafik.htm">
</APPLET><!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
<center>
og nu vil jeg gerne have flyttet det væk fra toppen af min side, således at
jeg kan få en overskrift ind, og en passende afstand mellem de to elementer.

Fra : jopa

Dato : 01-08-01 17:37

Lord Nikon News skrev bla..
> [...]
at
> jeg kan få en overskrift ind, og en passende afstand mellem de to

Brug tabeller

I øvrigt har du postet samme ? i 2 grupper, og har fået et udemærket svar i
den anden gruppe

jopa

www.jp-web.dk

Fra : kriller

Dato : 01-08-01 19:21

hvis det er et baggrundsbillede findes der et simpelt css, som gør at
billedet kun vises een gang, det går noget i retning af: <style
type="text/css">
body {
background-image: url(baggrundsbillede.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center
}
hvor center, center repræsenterer hhv y og x værdien og kan erstattes
med top, left, right eller bottom alt efter hvad du ønsker.

Hvis det er en alm. billedfil evt. med en tilknyttet applet, så kan du
vel bare bruge en tabel