Baggrund i Time Machine forsvundet med SL
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-09 21:02

Efter jeg har installeret Snow Leopard, er baggrunden forsvundet, når
jeg åbner Time Machine for at finde en gammel fil. Før i tiden var der
en stjernehimmel a la den almindelige skærmbaggrund. Nu er det måske
meget passende for Snow Leopard med et bjergbillede i tæt sne, men har I
andre været ude for det samme, eller er der noget galt her hos mig? Jeg
synes også, det tager enormt lang tid, men jeg bruger jo en Time
Capsule, og trådløse forbindelser er jo langsommere. Time Machine virker
ellers forrygende med Snow Leopard. Den står ikke nær så længe og tygger
på en backup som før.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 21:43

> [...]
> Capsule, og trådløse forbindelser er jo langsommere. Time Machine virker
> ellers forrygende med Snow Leopard. Den står ikke nær så længe og tygger

er der bare sort skærm bagved dit time macine interface ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-09 21:53

> er der bare sort skærm bagved dit time macine interface ?

Nej, hvid skærm. Det hele er kridhvidt undtagen det Finder-vindue, der
åbner i Time Machine.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 22:16

> Nej, hvid skærm. Det hele er kridhvidt undtagen det Finder-vindue, der
> åbner i Time Machine.

Aldrig set det før ... it's a bug ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-09 22:35

> Aldrig set det før ... it's a bug ...

OK. Jeg var bange for, at det var noget farligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 22:39

> OK. Jeg var bange for, at det var noget farligt.

det kan det stadig være ... f.eks. kan den fil som indeholder baggrunds
animationen være smadret .. evt. pga. diskfejl .. kør en Disk Check i
Disk Utility og se hvad den siger ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-09 00:21

> det kan det stadig være ... f.eks. kan den fil som indeholder baggrunds
> animationen være smadret .. evt. pga. diskfejl .. kør en Disk Check i
> Disk Utility og se hvad den siger ..

Det er ikke så ligetil at køre en Disk Check på en Time Capsule. Jeg
søgte derfor i Apples Support i diskussionsgrupperne. Her fandt jeg en
anden med samme problem og en løsning:

Årsagen er en ødelagt Finder indstillings-fil. Man skal bare slette:

<Hjemmemapppe>/Library/Preferences/com.apple.Finder.plist

Derefter skal Finder genstartes, hvilket kan gøres med "Afbryd..." i
æblemenuen eller: [alt]+[æble]+[Powerknap]
--
Henrik Münster
Esbjerg