Taske til MBP 15"
Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-09-09 19:32

Er der nogen som har prøvet Fjällrävens nye computertaske til 15"
computere?

Jeg har tænkt mig at tage min MBP på ryggen fremover, hvilket er noget
nyt for mig. Er det stadig Brenthaven som er de eneste der leverer god
beskyttelse af computeren eller er der kommet andre?

Jeg skal bruge en taske lidt som man bruger en Fjällräv.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 19:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der nogen som har prøvet Fjällrävens nye computertaske til 15"
> computere?

link ?

> [...]
> beskyttelse af computeren eller er der kommet andre?
>
> Jeg skal bruge en taske lidt som man bruger en Fjällräv.

prøv at kigge på Crumpler nu du er igang ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-09 20:18

> link ?

> prøv at kigge på Crumpler nu du er igang ...

sfbags.com !

har et sleeve med rem passer fint i min Deuter når jeg er på cykel og i
min Vertigo (fra samme sfbags) når jeg er med bu, tog eller fly

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-09-09 19:08

> sfbags.com !
>
> har et sleeve med rem passer fint i min Deuter når jeg er på cykel og i
> min Vertigo (fra samme sfbags) når jeg er med bu, tog eller fly

Tusind tak!

Har inderposen/sleeven en hård skal til beskyttelse af skærmen? Det
fremgår af siden, men jeg vil bare være sikker.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-09-09 20:12

> Tusind tak!
>
> Har inderposen/sleeven en hård skal til beskyttelse af skærmen? Det
> fremgår af siden, men jeg vil bare være sikker.

Har bestilt en x-large kombi med sleeve. Det blev 159$ alt inklusive,
800,- kr. Det bliver spændende hvad skat siger til den pakke.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-09 12:35

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Har bestilt en x-large kombi med sleeve. Det blev 159$ alt inklusive,
> 800,- kr. Det bliver spændende hvad skat siger til den pakke.

Sjovt nok henvendte de sig til mig, for at oplyse at den ekstra lange
jeg havde bestilt, ikke gav nogen praktisk anvendelig plads. Jeg tænkte
de ikke havde den på lager og bestilte som de anbefalede, nummeret
mindre.

(Large vertigo med flap og vertical sleeve i deres kombinationspakke med
rabat.)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-09 00:54

> [...]

> jeg havde bestilt, ikke gav nogen praktisk anvendelig plads. Jeg tænkte
> de ikke havde den på lager og bestilte som de anbefalede, nummeret

1. gang jeg købte hos dem skrev de også til mig mhb vejledning og mersalg.
kan ikke huske hvilken version af Vertigo'en jeg har men den passer perfekt
til en 15" MBP med sleve. Jeg er dog blevet rigtig glad for netop den størrelse
og vil ikke have en mindre til min 13" unibody. Jeg er glad for at jeg kan
stoppe lidt shopping i den og/eller tage slevet ud hvis jeg har lidt ekstra
bage med hjem.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-09 16:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Har bestilt en x-large kombi med sleeve. Det blev 159$ alt inklusive,
> 800,- kr. Det bliver spændende hvad skat siger til den pakke.

Har modtaget en "Post til afhentning – toldopkrævning" på 229,- kr. fra
Post Danmark d.d.

Mon der løber andre udgifter på når jeg henter pakken?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 03-10-09 18:35

Flemming Rubini wrote:

> Har modtaget en "Post til afhentning – toldopkrævning" på 229,- kr. fra
> Post Danmark d.d.
>
> Mon der løber andre udgifter på når jeg henter pakken?

Øh...er den ikke købt inden for EU? - Hvordan stod prisen opgivet på
hjemmesiden - med/uden VAT?

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-09 21:47

> Øh...er den ikke købt inden for EU? - Hvordan stod prisen opgivet på
> hjemmesiden - med/uden VAT?

Fra sfbags.com USA. Tråden er bare en opfølgning på hvordan det er også
tidsmæssigt at hande med dem. Jeg er i øvrigt smadder glad for den
Deuter Giga 2 i anbefalede.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 03-10-09 22:05

Flemming Rubini wrote:

> Fra sfbags.com USA. Tråden er bare en opfølgning på hvordan det er også
> tidsmæssigt at hande med dem.

OK, så tror jeg godt, du kan regne med, der ikke kommer yderligere til,
medmindre PostDanmark også vil have eksp.gebyr for det....

> Jeg er i øvrigt smadder glad for den
> Deuter Giga 2 i anbefalede.

Jeg må indrømme, jeg også bliver mere og mere glad for min. - Jeg blev
jo opereret i min venstre skulder i feb.2005 og fik fjernet noget af den
knogle, der ligger mod kravebenet. Efter det havde jeg ualmindelig ondt
hver gang, jeg gik med min ellers temmeligt dyre JanSport. Remmene sad
desværre lige præcis dér, hvor knoglerne var 'høvlet til'. På Giga'en
derimod er remmene rykket lige nøjagtig de to cm ind mod halsen og i og
med, de også buer, går de præcis uden om 'reparationsstedet', så det er
en ren lise at gå med den.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-09 12:38

Fly?

Bruger du Vertigoen som eneste check-inn baggage?

Jeg selv foretrækker kun et styk baggage, der kan tages med i kabinen.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-09 00:51

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Fly?

> Bruger du Vertigoen som eneste check-inn baggage?

Jeg bruger den som håndbage. nogen gange med sleve'et i, andre gang med
slevet ved siden af.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-09 00:50

> Tusind tak!

> Har inderposen/sleeven en hård skal til beskyttelse af skærmen? Det
> fremgår af siden, men jeg vil bare være sikker.

nej

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-09-09 21:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der nogen som har prøvet Fjällrävens nye computertaske til 15"
> computere?

http://www.fjallraven.se/Produkter/ryggsackar--vaskor/kanken-laptop-15

http://www.lystfiskeren.dk/shop/tasker-rygs%C3%A6kke/fjallraven+k%C3%A5n
ken+15?g=11&v=1210

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-09-09 23:22

Flemming Rubini wrote:
> [...]
> beskyttelse af computeren eller er der kommet andre?
>
> Jeg skal bruge en taske lidt som man bruger en Fjällräv.

Ja, Fjällrävens nye rygsæk/computertaske er rigtig god. Der medfølger en
ekstra inder-taske til selve computeren, så der er 'dobbelt'
beskyttelse. Skulderstropperne er også mere ergonomiske end tidligere,
dvs., de sidder ikke og trykker direkte på skulderknoglen.

Alternativt, hvis du har brug for mere 'rygsækplads' kunne være en
Deuter Giga. jeg har selv købt en sådan til min 17". Der medfølger en
ekstra inder-taske, der passer til en 15". Den er ualmindelig behagelig
at gå med. - Ergonomisk designede skulderstropper (lidt kraftigere end
'ræven'), brystspænde, hoftespænde osv. masser af små og mellemstore
indvendige og udvendige lommer. Polstringen i både remme og selve tasken
er kraftigere end Fjällrävans. - Bl.a er der også postring indvendig i
bund, hvilket der ikke er i 'ræven'.
http://www.moosejaw.com/moosejaw/shop/product_Deuter-Giga-Office-Backpack_10086996____?cm_mmc=CSE-_-GoogleBase-_-na-_-Deuter-Giga-Office-Backpack&ad_id=GoogleBase
http://www.p2d.co.uk/acatalog/notebook_backpacks.html
http://www.tahoemountainsports.com/store/deuter-gigaoffice-backpack.shtml?gdftrk=gdfV2276_a_7c322_a_7c857_a_7cDEUT_d_GIGOFF_d_X

En yderligere fordel ved Deuter Giga er, at der er 'luftkanaler'
udvendig i ryggen, så man kommer ikke til at svede så meget selv om
sommeren. Det er der ikke i 'ræven'. - Den er mere klassisk 'flad' i
ryggen.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-09-09 12:06

> [...]
> indvendige og udvendige lommer. Polstringen i både remme og selve tasken
> er kraftigere end Fjällrävans. - Bl.a er der også postring indvendig i

Det lyder som en godt bud.
Hvor har du købt din?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-09-09 14:33

Flemming Rubini wrote:

> Tusind tak!
> Det lyder som en godt bud.
> Hvor har du købt din?

Jeg købte min her...

Toursport ApS
Østergade 33
8000 Århus C
Tlf. 86 18 18 71

Jeg véd ikke, om de stadig føre Giga/Business serien, ellers er det
billigste nok at købe den over nettet i England.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-09-09 22:07

> [...]
>
> Jeg véd ikke, om de stadig føre Giga/Business serien, ellers er det
> billigste nok at købe den over nettet i England.

Tak!
http://www.toursport.dk

--
Venlig hilsen