Leopard med eller uden sne
Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-09-09 01:29

Så har jeg igen været ude og afprøve min Mac. Jeg har jo tidligere
skrevet om, at det gav visse problemer at gå fra Leopard til Snow Leopard.

Jeg har brugt Time Machine som sikkerhedsnet, først geninstalleret
Leopard og derefter opgraderet til Snow Leopard, FØR jeg lagde nye
programmer ind.

Det gik fint med stort set det hele, og Time Machine genskabte både
hjemme mappen og flere mindre programmer, MEN Gu'hjælpemig om ikke min
skønne Logitech MX620 haleløse lasermus mangler en funktion, den havde i
Leopard, nemlig at kunne bladre "frem og tilbage" i internetbrowsere ved
hjælp af piletasterne på musens venstre side!

Et kig på Logitechs hjemmeside gav (nok?) forklaringen: der er ikke
drivere til Mac højere end 10.5.

Kender nogen et trick, så man kan få funktionen tilbage?

Fra : Lyrik

Dato : 16-09-09 18:41

On 17 Sep., 02:29, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:

> Kender nogen et trick, så man kan få funktionen tilbage?

,,,,,,,,,,,,,,,,
Ork ja! geninstaller Leopard.))

Hilsen
Jens

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-09-09 01:44

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ork ja! geninstaller Leopard.))
>
> Hilsen
> Jens

Selv )) - men hvis du mener det seriøst, mister jeg så ikke noget?
Resten synes jeg fungerer godt!

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-09-09 02:33

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Selv )) - men hvis du mener det seriøst, mister jeg så ikke noget?
> Resten synes jeg fungerer godt!

Hvis det er det eneste problem, du har, så synes jeg i hvert fald, det
vil være fjollet at gå tilbage til et ringere styresystem og have
besværet med at installere det igen. Prøv at vænne dig til at klare dig
uden funktionen og prøv så at være lidt tålmodig. Det er jo overvejende
sandsynligt, at der kommer en opdateret version af driveren til Snow
Leopard.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-09 11:29

Hans Houmøller wrote:

> Selv )) - men hvis du mener det seriøst, mister jeg så ikke noget?
> Resten synes jeg fungerer godt!

Lev med den manglende funktion, indtil Logitech får den nye ver. af LCC
ud......

Hm...gad egentlig vide,,,, om den nye version af 'USB Overdrive', der
kom i går, vil kunne hjælpe. - Det er så mange år siden, jeg har prøvet
den, at jeg ikke tør garantere for det...

USB Overdrive 3.0 (shareware)
Driver for usb mice, trackballs, joysticks, gamepads, keyboards.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-09 02:40

> [...]

> drivere til Mac højere end 10.5.
>
> Kender nogen et trick, så man kan få funktionen tilbage?

Ka´ du ikke leve med det, til der kommer styr på det?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-09-09 08:18

Hans Houmøller wrote:

> Kender nogen et trick, så man kan få funktionen tilbage?

Der er en guide her til installation af LCC.
http://www.tuaw.com/2009/09/01/snow-leopard-get-your-logitech-mouse-and-keyboard-working-again/

Jeg har ikke selv nogle Logitech dimser, så ved ikke om det kan løse dit
problem.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-09 11:38

Peter Farsinsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke selv nogle Logitech dimser, så ved ikke om det kan løse dit

Den nuværende ver. af LCC virker IKKE på SnowLeopard...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-09 11:52

> [...]
> ikke om det kan løse dit > problem.
>
> Den nuværende ver. af LCC virker IKKE på SnowLeopard...

virker fint her .... hvis man følger tuaw's opskrift that is ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-09-09 12:27

Erik Richard Sørensen wrote:

> Den nuværende ver. af LCC virker IKKE på SnowLeopard...

Det gør den jo så åbenbart alligevel ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-09 12:54

Peter Farsinsen wrote:

> Det gør den jo så åbenbart alligevel ;)

Med hiv og sving og ad kringlede og krogede omveje.:.-) - Og så er det
nok også nemmere at få en mus til at virke mere korrekt end både
trackballs og tastaturer...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-09 13:01

> [...]
> også nemmere at få en mus til at virke mere korrekt end både trackballs og

ja jeg kan godt se at 3-4 steps er "krogede omveje" ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-09-09 13:13

> Med hiv og sving og ad kringlede og krogede omveje.:.-) - Og så er det
> nok også nemmere at få en mus til at virke mere korrekt end både
> trackballs og tastaturer...

De plejer da ikke at være ked af at dimse ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-09-09 16:12

Erik Richard Sørensen skrev:

> Med hiv og sving og ad kringlede og krogede omveje.:.-) - Og så er det

Siden hvornår har DET afskrækket dig fra noget som helst?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-09 16:49

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Siden hvornår har DET afskrækket dig fra noget som helst?

Det gør det normalt heller ikke, men jeg har et par ting, der bare
/SKAL/ virke out-of-the-box mht. programmeringsmuligheder på knapper
m.v.. Og det kan kun gøres med den fulde LCC installeret.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-09-09 11:39

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
>

> Jeg har ikke selv nogle Logitech dimser, så ved ikke om det kan løse dit

JAMEN! det var lige, hvad det gjorde. Jeg fulgte link og guide, og nu
virker musen igen som før!

Tak igen for gode råd og vejledninger til en ny, gammel Mac-bruger, som
bliver stadig mere begejstret for skiftet til iMac.

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-09 12:05

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> drivere til Mac højere end 10.5.
>
> Kender nogen et trick, så man kan få funktionen tilbage?

Desværre....Sidder selv med problemet med en TrackMan Marble 4-knaps.
Det er ikke muligt endnu. Det kræver at man installerer LCC, men den er
endnu ikke opdateret til snekatte...

Og jeg vil på det instændigste fraråde at du - og andre - installerer
seneste ver. af LCC til 10.5. Man risikerer ganske enkelt at der går
totalt ged i den... og så ellers bare vente på en opd..

mvh. Erik R

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-09-09 14:50

Jeg fulgte vejledningen her, og det kom til at virke med min MX 620, så
den har nu de samme funktionsmuligheder, som i Leopard.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-09-09 15:01

Men, ak og vé! Nu gik det lige så godt, men nu kan jeg ikke se streaming
tv, som jeg godt kune i Leopard!

Jeg har Flip4MacWMV og Quicktime installeret, men virker - det gør det
ikke.

Hjælp!

:-/ Hans