Stavekontrol på allerede skrevet tekst ??
Fra : jagge

Dato : 16-09-09 12:49

Jeg er lidt irreteret over mails måde at håndtere stavekontrol på og vil
derfor lgie checke om jeg gør noget forkert.

Jeg skifter ofte mellem eng og dk og hvis jeg ikke får skiftet får jeg
jo en sektion med en masse foreslåede korrektioner.

Det der irreterer mig er at jeg ikke efterfølgende kan markere teksten
og skifte "sprog" på den. Hvis jeg markere et afsnit der har stået som
engelsk da det blev tastet og derefter vælger DK, sker der ingenting.
Alle korrektionerne (de røde understregninger) er der stadig...

Hvorfor dælen kan man ikke ændre sprogstatus på et afsnit, kan det
virkelig passe ??

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-09 20:21

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> Alle korrektionerne (de røde understregninger) er der stadig...
>
> Hvorfor dælen kan man ikke ændre sprogstatus på et afsnit, kan det

Det er min erfaring, at markøren skal være på et ord, før
stavekontrollen ser på det. Du kan derfor bare køre markøren gennem
afsnittet med piletasterne. Det hurtigste er at holde "alt" nede, så
markøren springer ét ord ad gangen, og så holde højre- eller venstrepil
nede, afhængig af, om du vil frem eller tilbage. Det er selvfølgelig
lidt bøvlet, hvis der er tale om meget tekst, men til en e-mail tager
det ikke lang tid. Tag en slurk kaffe med den anden hånd imens.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 17-09-09 19:48

> [...]
> lidt bøvlet, hvis der er tale om meget tekst, men til en e-mail tager
> det ikke lang tid. Tag en slurk kaffe med den anden hånd imens.

Ok tak for din hjælp.

Synes det er lidt brugeruvenligt, ville bare lige sikre mig at der ikke
var noget jeg har overset.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-09 19:50

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvis jeg markere et afsnit der har stået som
> engelsk da det blev tastet og derefter vælger DK, sker der ingenting.
> Alle korrektionerne (de røde understregninger) er der stadig...

du kan jo slå "check spelling as you type" fra ....

/thomas

Fra : jagge

Dato : 17-09-09 20:34

> du kan jo slå "check spelling as you type" fra ....

så er der jo ingen stavekontrol, det var ikke det der var meningen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-09 20:34

> så er der jo ingen stavekontrol, det var ikke det der var meningen.

så kører du bare stavekontrol når du er færdig med at skrive ...

/thomas