Movie Maker på Mac?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-09-09 16:21

Kender nogen her et program, der kan håndtere Windwosprogrammet Movie
Maker på en Mac-maskine?

Filerne ender i Windows på MSWMM.

Glad hilsen,
Hans

Fra : Niels

Dato : 14-09-09 09:36

On Sep 14, 5:21 pm, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> Kender nogen her et program, der kan håndtere Windwosprogrammet Movie
> Maker på en Mac-maskine?
>
> Filerne ender i Windows på MSWMM.
>
> Glad hilsen,
> Hans

Tak for de tre glade hilsner

MSWMM er en projketfil, som holder sammen på separate stills-, tekst-
og lydfiler. Jeg kan ikke forestille mig, at der findes et Mac-
program, der kan åbne projektfilen. Jeg tror, din eneste mulighed for
at få den over på Mac'en, er at eksportere den som WMV. (You can open
*.MSWMM file in Windows Movie Maker(click "File -> Open Project
Project...") and save the movie to your computer: go to the "Tasks"
bar, click "Finish Movie" and then click "Save to my computer".) Men
så er du også i smult vande, for der er masser af programmer, der kan
konvertere WMV til et format redigérbart på din Mac.

--
Niels

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-09-09 17:03

Niels skrev:

> [...]
> så er du også i smult vande, for der er masser af programmer, der kan
> konvertere WMV til et format redigérbart på din Mac.

Ja, man må sige, jeg ikke kom, men sendte "glad" - jeg slettede de
første, fordi der var flere stave-/slåfejl i, end jeg brød mig om

Tak for svar, som jeg vil prøve, om jeg kan bruge.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-09-09 17:24

Niels skrev:

> [...]
> så er du også i smult vande, for der er masser af programmer, der kan
> konvertere WMV til et format redigérbart på din Mac.

Det var lige det, der skulle til! Tak for assist!

Endnu en glad hilsen,
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-09-09 22:40

..... og det hele her førte mig videre til Youtube. Jeg vidste ikke,
hvordan man kan downloade videoer, men fandt via mere Google frem til dette:

Sådan downloader du videoer fra YouTube
Hvis man vil downloade videoer fra YouTube, skal man downloade browseren
Firefox og derefter indstiksprogrammet Video DownloadHelper. Det er også
en god idé at downloade medieafspilleren VLC, der senere vil kunne
afspille de downloadede videoer.

Du finder alle programmerne ved at kigge rundt på Softwaresiden. Find
linket senere.

Og hvor svært er det så?

Når softwaren er installeret går du hen på Youtube og ser en video. Hvis
du klikker på de tre roterende bolde (blå, gul, rød) lige til højre for
adresselinjen, falder der et rullegardin ned og tilbyder dig at
downloade videoen.

Hans