skærmopløsning
Fra : wolle@webmail.com

Dato : 14-09-09 08:23

Hej.
Jeg har netop fået min MBP 13", og er rigtig glad for den. Jeg har
prøvet at tilslutte den til min Samsung Syncmaster226BW via vga kabel.
I skærmindstillingerne på MBP'en for den externe skærm, kan jeg godt
markere opløsningen; 1680 x 1050 hvilket er den påløsning mon pc kører
med på skærmen (via dvi), men det er en noget lavere opløsning MBP'en
reelt kører med. Jeg kan jo se ved at skifte mellem de 2 kilder, at
jeg kan se meget mere i "pc-vinduet", hvis jeg f.eks har Safari åbent
begge steder. På MBP'en står der godt nok også i skærmindstillinger,
at højeste brugbare opløsning er 1280 x 800, men det må da kunne lade
sig gøre at få MBP til at køre fuld opløsning på Samsung skærmen, -
nemlig 1680 x 1050 - please help.

Fra : wolle@webmail.com

Dato : 14-09-09 09:47

On Mon, 14 Sep 2009 09:22:39 +0200, wolle@webmail.com wrote:

> [...]
>at højeste brugbare opløsning er 1280 x 800, men det må da kunne lade
>sig gøre at få MBP til at køre fuld opløsning på Samsung skærmen, -
Sorry ... fandt selv løsningen, og den var simpel; jeg skulle blot
lukke skærmen ned på MBP'en. Jeg havde ikke prøvet, da min bærbare pc,
ikke behøver dette.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-09 10:05

<wolle@webmail.com> wrote:

> Sorry ... fandt selv løsningen, og den var simpel; jeg skulle blot
> lukke skærmen ned på MBP'en. Jeg havde ikke prøvet, da min bærbare pc,
> ikke behøver dette.

du kan også fjerne fluebenet i "mirror displays"

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-09-09 16:04

wolle@webmail.com skrev:

> Sorry ... fandt selv løsningen, og den var simpel; jeg skulle blot
> lukke skærmen ned på MBP'en. Jeg havde ikke prøvet, da min bærbare pc,
> ikke behøver dette.

Og op igen. Det er ikke altid at skærmstørrelser aflæses korrekt når
man bare sætter stikket i.