Uret og Airport klienten i OS X (10.5)
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-09 23:09

Sommetider, når jeg skifter tilbage til at boote fra OS X fra Vista
(Macbook5,2) bliver Date and Time sat tilbage til januar 2001 og der
kommer en advarsel i OS X under starten. Det bevirker så igen, at den
ikke forbinder automatisk til det trådløse netværk der er specificeret i
Location.

Efter flere forsøg kan det trådløse netkort så pludselig godt "se" APen,
men Airport i OS X be'r om passphrase, istedet for at hente den fra
Keychain Access, selvom passphrase ligger der. Indtaster jeg så
passphrase manuelt, så forbinder det trådløse netkort i Macbooken til
APen, men med en Self Assigned ip-adresse. Der er således ikke adgang
til lokalnetværket, hvor router mm jo i sagens natur ikke ligger på det
ip-adresse område.

Genstarter jeg og går som det første ind og stiller Date and Time
manuelt, virker alt igen på normal vis.

Hvad pokker har Date and Time at gøre med det trådløse netkort (Apple
Airport) og Keychain Access?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-09-09 08:29

> [...]
> manuelt, virker alt igen på normal vis.
>
> Hvad pokker har Date and Time at gøre med det trådløse netkort (Apple

Det med uret plejer at være backup batteriet der er ved at være fladt
.... og krypteringen kræver at begge "enheder" har samme tid ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-09-09 14:08

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Det med uret plejer at være backup batteriet der er ved at være fladt

Den er knap 6 måneder gammel, og det sker kun efter den har booted
Vista.

> ... og krypteringen kræver at begge "enheder" har samme tid ...

Røde ører

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 14:47

Axel Hammerschmidt skrev:

> <snip>

> Den er knap 6 måneder gammel, og det sker kun efter den har booted
> Vista.

Så er det nok Vista der piller ved din CMOS, eller nowet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-09-09 14:59

> Så er det nok Vista der piller ved din CMOS, eller nowet.

En 'bug' i Apples 32-bit driver, måske... ?

Når det er trådløs, så forgår der en masse tidsynkronisering. Nu
undersøgte jeg det ikke dennegang, men det er muligt at uret på
Macbooken simpelt hen går i stå.

Jeg må undersøge hvad der præcis sker næste gang. Thomas har peget på
noget der.