"Batteri til reparation" under Snow Leopar~
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-09 22:39

Jeg har netop opdateret min kones MacBook Pro til Snow Leopard. Ved et
tilfælde klikkede jeg på batterisymbolet i menulinien, og til min
overraskelse var der en advarselstrekant, og ud for stod der: "Batteri
til reparation". Det var muligt at kalde en forklaring frem. Der stod,
at batteristyringen ikke fungerer korrekt, og computeren skal indleveres
til en autoriseret reparatør.
Det er jo ikke så lige til, når man bor i Esbjerg, og computeren
er købt hos Merlin, der er gået fallit. Og selv om man har en reparatør
i nærheden, så skal han jo typisk have computeren i tre uger. Batteriet
er selvfølgelig ikke nyt. Det er snart to år gammelt, men det fungerer
såmænd fint, så vidt vi kan bedømme.
Jeg ved, at min kone nødig vil undvære sin computer. Tror I, det
er nødvendigt at gøre noget ved det? Jeg ved ikke, om Fona vil reparere
den. Det er vist den eneste Apple-forhandler her i byen, og jeg har da
købt min egen PowerBook Pro der. Alternativt kan jeg gå til Expert, der
har overtaget Merlins forpligtelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 22:44

> [...]
> den. Det er vist den eneste Apple-forhandler her i byen, og jeg har da
> købt min egen PowerBook Pro der. Alternativt kan jeg gå til Expert, der

mon ikke bare det er fordi batteriet er ved at have udtjent sin levetid
?

jeg ville, om muligt, prøve at smide et andet batteri i.

Alternativ kan du tage kontakt til Apple jydske værksted, det ligger i
Vejle og hedder Service Partner Danmark. De er super flinke og yderst
proffesionelle, og kan skære en masse tid af rep. hvis man ikke går
igennem forhandlerne.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-09 14:35

> mon ikke bare det er fordi batteriet er ved at have udtjent sin levetid?

Nej, for det er der en anden fejlmeddelelse til. Når man klikker på
fejlmeddelelsen, kommer der en forklaring op med de fire mulige
meddelelser. En anden hedder, at batteriet fungerer korrekt, men at
kapaciteten er nedsat. Vores fejlmeddelelse betyder, at batteristyringen
ikke fungerer korrekt, og _computeren_ skal sendes til reparation. Det
er lidt irriterende. Måske skulle jeg vente og se, til om andre kommer
ud for det samme, så sagen bliver omtalt på TidBITS eller andre steder.
Jeg har aldrig været ude for, at Mac OS X er kommet med den slags
meddelelser. Mon ikke det er noget nyt i 10.6?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-09-09 14:42

Henrik Münster wrote:
> Jeg har aldrig været ude for, at Mac OS X er kommet med den slags
> meddelelser. Mon ikke det er noget nyt i 10.6?

Bare et skud i tågen; har du prøvet at resette SMC?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-09 23:27

> Bare et skud i tågen; har du prøvet at resette SMC?

Ja, nu har jeg, og det hjælper ikke. Nå, men der står også i
forklaringen, at computeren ikke tager skade. Man kan blive ved med at
bruge den med batteriet, til batteriet bliver kontrolleret. Vi kan jo
bare købe et nyt batteri, som nogen har foreslået. Faktisk har vi en
fire års tillægsforsikring på den, men man vil jo nødig undvære sin
computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 14:46

Henrik Münster skrev:

> kapaciteten er nedsat. Vores fejlmeddelelse betyder, at batteristyringen
> ikke fungerer korrekt, og _computeren_ skal sendes til reparation. Det

Prøv at lade den helt op og så se hvor lang tid den er om at aflade uden
strøm (sæt hende til at passe brevkassen et par dage :)

Hvis det ikke er påfaldende hurtigt, så ville jeg nok lige lurepasse lidt.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-09-09 08:39

> [...]
> den. Det er vist den eneste Apple-forhandler her i byen, og jeg har da
> købt min egen PowerBook Pro der. Alternativt kan jeg gå til Expert, der

Det er vel ikke nødvendigt at sende MacBook Pro'en med til reparation?
Det er jo kun batteriet der har et problem.

Forøvrigt, mon ikke det er billigere at købe et nyt batteri end at
reparere på det gamle?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 12-09-09 13:09

Rolig nu, hvis det virker, så virker det.
http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/index.html - måske er det en
fejl i 10.6 - måske synes Apple, at du skal købe et nyt batteri efter et
bestemt antal opladninger.

Brug det, til det ikke længere kan bruges i DIN hverdag (konens). Køb så et
nyt eller en ny MacBook

- Mikael

Fra : Ole V Jensen

Dato : 12-09-09 16:24

> [...]
> til reparation". Det var muligt at kalde en forklaring frem. Der stod,
> at batteristyringen ikke fungerer korrekt, og computeren skal indleveres

Jeg har en kammerat der har samme oplevelse.
Hans batteri er så godt som nyt, er kun blever opladet 25 gange.

Mon ikke der er 10.6 der lovlig pessimistisk?

mvh
Ole-J

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-09 17:18

> [...]
> til reparation". Det var muligt at kalde en forklaring frem. Der stod,
> at batteristyringen ikke fungerer korrekt, og computeren skal indleveres

Apple menue -> About this Mac -> More Info... -> Power

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-09 14:35

> Apple menue -> About this Mac -> More Info... -> Power

OK, men hvad skal jeg se der? At der ikke er så meget kapacitet tilbage
i batteriet? Nogen egentlig fejl bliver der ikke meldt om.
--
Henrik Münster
Esbjerg